Moto

Tardozzi szerint igazságtalan, amit Bautistával művelnek, mert szerinte a szabály ellene irányul

A Ducati MotoGP csapatfőnöke, Davide Tardozzi elmondta, nem tartja igazságosnak a koncessziós szabályt és a versenyzőkre vonatkozó minimális súlyt.

Semmi sem károsabb az üzletre, mint egy domináns versenyző vagy gyártó és kiszámítható versenyek – ezt az SBK promótere, a Dorna is tudja. Ezért van 2018 óta egyensúlyi szabály a világbajnokságban. Ennek célja, hogy a motorok teljesítménye kiegyensúlyozott legyen, és azt is elősegíti, hogy a technikailag lemaradt gyártóknak ne kelljen néhány évente új és drága homologizációs modelleket hozniuk a fejlődés érdekében.

Ezt megelőzte Jonathan Rea és a Kawasaki három bajnoki címe. Bár ezt a kiemelkedő kombinációt masszívan visszafogta az akkori csökkentett megengedett maximális motorfordulatszám, az ír 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban is diadalmaskodott.

2022-ben és 2023-ban Álvaro Bautistát nehéz volt legyőzni a Ducati Panigale V4R-rel, és kétszer is megnyerte a bajnoki címet. Az ellenfelek többször is azt állították, hogy a spanyol csak azért ilyen gyors, mert kicsi a súlya.

2024 óta nemcsak a motorkerékpárra, hanem a teljes felszerelésben lévő versenyzőre is előírt minimális súly van érvényben. Meghatároztak egy 80 kilogrammos átlagsúlyt, és aki ez alatt van, annak a különbség 50 százalékát kell plusz súlyként magával vinnie. A plusz súlyokat általában a motorkerékpárra szerelik, Bautistának körülbelül 6 kilogrammot kell cipelnie.

„Ez a szabály, nem tudok mit tenni ellene. Jobb, ha nem gondolkodom rajta. A motorom olyan, amilyen – a plusz súllyal vagy anélkül. Meg kell találnom a módját, hogy gyorsan tudjak menni azzal a motorral, amim van. Függetlenül attól, hogy nehezebb-e vagy sem. Technikailag van egy motorom, amihez meg kell találnom azt a beállítást, ami önbizalmat ad. Mentálisan próbálok nem foglalkozni a kérdéssel.”

A szabályt az esélyegyenlőség érvével vezették be, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy a könnyű motorosoknak nem csak előnyei, hanem hátrányai is vannak a kis termetük miatt.

Davide Tardozzi, az 1988-as Donington Parkban rendezett első Superbike-világbajnoki forduló győztese és a Ducati gyári csapat MotoGP-ben évek óta vezetője számára érthetetlen a minimális súly a versenyző számára.

„A szabály nem igazságos, mert csak egy versenyzőt érint. Oké, Rinaldinak is fel kellett vennie 1 kilót. Tehát két versenyzőről beszélünk: az egyik 6 kg-mal, a másik 1 kg-mal. Ennyi. Egy kilogramm szinte semmi, így végül is ez csak egy versenyzőt érint”.

„Ha mélyebben belemerülünk a dologba, azt mondanám, hogy a hatás kisebb, mint amit Álvarónál láttunk. Neki eltartott egy ideig, mire megbirkózott ezzel a problémával. Neki is meg kellett barátkoznia azzal a ténnyel, hogy most 6 kilóval több van a motorján. Mert rájött, hogy ez a szabály ellene irányul, és hogy le akarják lassítani őt.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Lesérült Fernando Alonso, egy újonc ugrik be helyette

Nem sokkal a Magyar Nagydíj első szabadedzése előtt az Aston Martin egy rövid közleményben tudatta,…

9 perc ago

Miért ne lehetne jóban Verstappen és Horner a kialakult helyzet ellenére?

Sokan azt gondolják, hogy Verstappennek köze volt Horner elbocsátásához, pedig ők a mai napig tartják…

17 perc ago

A motorsport-közösség együtt gyászolja Sylvain Guintoli kisfiát

A motorsport világa egységesen fejezte ki részvétét, miután a korábbi MotoGP-versenyző, Sylvain Guintoli bejelentette, hogy…

1 óra ago

Forma–1 és MotoGP egy hétvégén? Csábító, de egy rakás buktatóval járhat

A Dorna sportigazgatója, Carlos Ezpeleta őszintén beszélt arról, hogy a középtávú jövőben felmerült a gondolat:…

2 óra ago

Bekerült a csapatba, de mégsem lesz ott Vierge a 8 órás versenyen

A múlt hétvégén, a Balaton Parkban rendezett Superbike-világbajnoki futamon Iker Lecuona csuklótörést szenvedett, így nem…

3 óra ago

Képgaléria: Ilyen volt a legelső F1-es Magyar Nagydíj!

Idén a 40. Forma-1-es Magyar Nagydíjat ünnepeljük, de most tekintsünk vissza a kezdetekre! 1986-ban Bernie…

4 óra ago