Fotó: Ducati Corse
A Ducati MotoGP csapatfőnöke, Davide Tardozzi elmondta, nem tartja igazságosnak a koncessziós szabályt és a versenyzőkre vonatkozó minimális súlyt.
Semmi sem károsabb az üzletre, mint egy domináns versenyző vagy gyártó és kiszámítható versenyek – ezt az SBK promótere, a Dorna is tudja. Ezért van 2018 óta egyensúlyi szabály a világbajnokságban. Ennek célja, hogy a motorok teljesítménye kiegyensúlyozott legyen, és azt is elősegíti, hogy a technikailag lemaradt gyártóknak ne kelljen néhány évente új és drága homologizációs modelleket hozniuk a fejlődés érdekében.
Ezt megelőzte Jonathan Rea és a Kawasaki három bajnoki címe. Bár ezt a kiemelkedő kombinációt masszívan visszafogta az akkori csökkentett megengedett maximális motorfordulatszám, az ír 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban is diadalmaskodott.
2022-ben és 2023-ban Álvaro Bautistát nehéz volt legyőzni a Ducati Panigale V4R-rel, és kétszer is megnyerte a bajnoki címet. Az ellenfelek többször is azt állították, hogy a spanyol csak azért ilyen gyors, mert kicsi a súlya.
2024 óta nemcsak a motorkerékpárra, hanem a teljes felszerelésben lévő versenyzőre is előírt minimális súly van érvényben. Meghatároztak egy 80 kilogrammos átlagsúlyt, és aki ez alatt van, annak a különbség 50 százalékát kell plusz súlyként magával vinnie. A plusz súlyokat általában a motorkerékpárra szerelik, Bautistának körülbelül 6 kilogrammot kell cipelnie.
„Ez a szabály, nem tudok mit tenni ellene. Jobb, ha nem gondolkodom rajta. A motorom olyan, amilyen – a plusz súllyal vagy anélkül. Meg kell találnom a módját, hogy gyorsan tudjak menni azzal a motorral, amim van. Függetlenül attól, hogy nehezebb-e vagy sem. Technikailag van egy motorom, amihez meg kell találnom azt a beállítást, ami önbizalmat ad. Mentálisan próbálok nem foglalkozni a kérdéssel.”
A szabályt az esélyegyenlőség érvével vezették be, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy a könnyű motorosoknak nem csak előnyei, hanem hátrányai is vannak a kis termetük miatt.
Davide Tardozzi, az 1988-as Donington Parkban rendezett első Superbike-világbajnoki forduló győztese és a Ducati gyári csapat MotoGP-ben évek óta vezetője számára érthetetlen a minimális súly a versenyző számára.
„A szabály nem igazságos, mert csak egy versenyzőt érint. Oké, Rinaldinak is fel kellett vennie 1 kilót. Tehát két versenyzőről beszélünk: az egyik 6 kg-mal, a másik 1 kg-mal. Ennyi. Egy kilogramm szinte semmi, így végül is ez csak egy versenyzőt érint”.
„Ha mélyebben belemerülünk a dologba, azt mondanám, hogy a hatás kisebb, mint amit Álvarónál láttunk. Neki eltartott egy ideig, mire megbirkózott ezzel a problémával. Neki is meg kellett barátkoznia azzal a ténnyel, hogy most 6 kilóval több van a motorján. Mert rájött, hogy ez a szabály ellene irányul, és hogy le akarják lassítani őt.”
A legfrissebb szóbeszéd szerint az Aston Martin (is) érdeklődik a Mercedes versenyzője, George Russell iránt…
Nico Hülkenberg lévén szenzációs, ötödik helyet ért el a svájci kicsapat Barcelonában. A sereghajtónak titulált…
Az elmúlt években a Forma-1 új aranykorát éli – legalábbis nézettség és népszerűség szempontjából. A…
Amíg Johann Zarco új szerződést kaphat, addig Somkiat Chantra helyzete aggasztó. Egészen magas hőfokon izzik…
Flavio Briatore egyáltalán nem boldog Franco Colapinto eddig produkcióival. Az argentin versenyző az idei szezon…
Lee McKenzie, Forma-1-es tévériporter nyíltan beszélt Instagramon a „szörnyű” és „undorító” megjegyzésekről, amelyeket a múlt…