Moto

Tardozzi szerint igazságtalan, amit Bautistával művelnek, mert szerinte a szabály ellene irányul

A Ducati MotoGP csapatfőnöke, Davide Tardozzi elmondta, nem tartja igazságosnak a koncessziós szabályt és a versenyzőkre vonatkozó minimális súlyt.

Semmi sem károsabb az üzletre, mint egy domináns versenyző vagy gyártó és kiszámítható versenyek – ezt az SBK promótere, a Dorna is tudja. Ezért van 2018 óta egyensúlyi szabály a világbajnokságban. Ennek célja, hogy a motorok teljesítménye kiegyensúlyozott legyen, és azt is elősegíti, hogy a technikailag lemaradt gyártóknak ne kelljen néhány évente új és drága homologizációs modelleket hozniuk a fejlődés érdekében.

Ezt megelőzte Jonathan Rea és a Kawasaki három bajnoki címe. Bár ezt a kiemelkedő kombinációt masszívan visszafogta az akkori csökkentett megengedett maximális motorfordulatszám, az ír 2018-ban, 2019-ben és 2020-ban is diadalmaskodott.

2022-ben és 2023-ban Álvaro Bautistát nehéz volt legyőzni a Ducati Panigale V4R-rel, és kétszer is megnyerte a bajnoki címet. Az ellenfelek többször is azt állították, hogy a spanyol csak azért ilyen gyors, mert kicsi a súlya.

2024 óta nemcsak a motorkerékpárra, hanem a teljes felszerelésben lévő versenyzőre is előírt minimális súly van érvényben. Meghatároztak egy 80 kilogrammos átlagsúlyt, és aki ez alatt van, annak a különbség 50 százalékát kell plusz súlyként magával vinnie. A plusz súlyokat általában a motorkerékpárra szerelik, Bautistának körülbelül 6 kilogrammot kell cipelnie.

„Ez a szabály, nem tudok mit tenni ellene. Jobb, ha nem gondolkodom rajta. A motorom olyan, amilyen – a plusz súllyal vagy anélkül. Meg kell találnom a módját, hogy gyorsan tudjak menni azzal a motorral, amim van. Függetlenül attól, hogy nehezebb-e vagy sem. Technikailag van egy motorom, amihez meg kell találnom azt a beállítást, ami önbizalmat ad. Mentálisan próbálok nem foglalkozni a kérdéssel.”

A szabályt az esélyegyenlőség érvével vezették be, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy a könnyű motorosoknak nem csak előnyei, hanem hátrányai is vannak a kis termetük miatt.

Davide Tardozzi, az 1988-as Donington Parkban rendezett első Superbike-világbajnoki forduló győztese és a Ducati gyári csapat MotoGP-ben évek óta vezetője számára érthetetlen a minimális súly a versenyző számára.

„A szabály nem igazságos, mert csak egy versenyzőt érint. Oké, Rinaldinak is fel kellett vennie 1 kilót. Tehát két versenyzőről beszélünk: az egyik 6 kg-mal, a másik 1 kg-mal. Ennyi. Egy kilogramm szinte semmi, így végül is ez csak egy versenyzőt érint”.

„Ha mélyebben belemerülünk a dologba, azt mondanám, hogy a hatás kisebb, mint amit Álvarónál láttunk. Neki eltartott egy ideig, mire megbirkózott ezzel a problémával. Neki is meg kellett barátkoznia azzal a ténnyel, hogy most 6 kilóval több van a motorján. Mert rájött, hogy ez a szabály ellene irányul, és hogy le akarják lassítani őt.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A Honda hálás és meghatódott a szenvedélyes Verstappen miatt

A Honda Racing Corporation elnöke, Koji Watanabe hálás volt a Japán Nagydíj után, miután Max…

4 óra ago

Trump vámjaival a Forma-1, az IndyCar és a NASCAR is ráfázhat

Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…

6 óra ago

Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz

Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…

8 óra ago

Verstappen és Sainz barátnői közös eseményen vettek részt

Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…

9 óra ago

Verstappen kihagyja az első szabadedzést Bahreinben

A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…

10 óra ago

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

12 óra ago