Moto

A Yamaha továbbra is a női motorsport nagykövete, azonban egy kulcsszereplő hiányozni fog 2025-ben

A Yamaha továbbra is elkötelezett az egyenlőség mellett, 2025-ben is kulcsszerepet játszik a női világbajnokság sikerességének növelése érdekében.

A Yamaha kiemelkedő támogatója a női világbajnokságnak (WorldWCR), kulcsszerepet játszik a motorsport fejlődésében és az egyenlőség előmozdításában. Nicolò Canepa, a versenysorozat igazgatója, hangsúlyozta, hogy a Superbike és Supersport világbajnokság ismert csapatai is jelentős támogatást nyújtanak a női mezőny számára.

Bár a motorok előkészítését jövőre is a JiR, Luca Montiron cége végzi, a csapatok közvetlen szerepe itt kisebb, mint más bajnokságokban. Ugyanakkor a hétvégi versenyek során nyújtott szakmai segítség és tapasztalat meghatározó. Ez különösen azok számára jelent előnyt, akik már otthonosan mozognak a világbajnoki környezetben.

Az idei évben a Superbike-mezőnyből olyan csapatok vettek részt, mint a Pata Prometeon és a Motoxcracing, míg a Supersportot az Evan Bros képviselte. A következő szezonban a Pata Prometeon új névvel, Ampito Crescent Yamahaként indul, és Beatriz Neila továbbra is az egyik versenyzőjük marad. A Giansanti Racing csatlakozásával két spanyol pilótát is köszönthetünk, Sara Sanchezt és Natalia Riverát. Emellett a francia GMT94 is új szereplőként jelenik meg Lucie Boudesseul-lel.

A WorldWCR sajátossága, hogy kizárólag Yamaha R7 motorok használhatók, ami megnehezíti más gyártókhoz kötődő csapatok részvételét. Ezért nem meglepő, hogy a jelenlegi mezőny kizárólag Yamaha hivatalos vagy támogatott csapatokból áll.

Carrasco nem lesz ott a női mezőnyben

„A Yamaha régóta elkötelezett az egyenlőség elősegítése mellett a motorsportban, ezt bizonyítja a bLU cRU programunk is, amely már indulása óta támogatja a női versenyzőket” mondta Nicolò Canepa, a Yamaha Europe versenyprogramjainak vezetője. Kiemelte, hogy a 2024-es szezon izgalmas versenyeket hozott, és nagy várakozással tekintenek a 2025-ös szezonra, amely áprilisban indul Assenben.

Bár a Yamaha szerepvállalása erős maradt, két kiemelkedő csapat, a Motoxcracing és az Evan Bros, mégis visszalépett a sorozattól, noha 2024-ben komoly sikereket értek el. A Motoxcracing Roberta Ponzianival az ötödik helyen végzett, míg az Evan Bros Ana Carrascót juttatta a bajnoki címhez.

Ana Carrasco nem lesz ott a női mezőnyben. 2025-ben a World Supersport bajnokságban folytatja pályafutását, egy új Honda-projekt részeként. A Honda France csapat most először csatlakozik a WorldSSP mezőnyéhez, ahol Carrasco mellett az egykori állandó versenyző, Corentin Perolari is visszatér. A kétszeres világbajnok Carrasco a Supersport Challenge kategóriában áll rajthoz, amely kizárólag az európai versenyekre korlátozódik.

A WorldWCR teljes mezőnye:

Csapat Versenyző
ZELOS Trasimeno Emily Bondi
Klint Forward Racing Team Maria Herrera
TAYCO Motorsports Tayla Relph
MKD Racing Team Mallory Dobbs
GR Motosport Chloe Jones
TSL-Racing Lucy Michel
GMT94-YAMAHA Lucie Boudesseul
Dafitmotoracing Adela Ourednickova
Terra & Vita GRT Yamaha WorldWCR Team Natalia Rivera
Carl Cox Motorsports Avalon Lewis
FB Racing Team Madalena Simoes
Ongaro Racing Team Ornella Ongaro
Carl Cox Motorsports Billee Fuller
Team Trasimeno Sonya Lloyd
WT Team Taiwan Chun Mei Liu
Ampito Crescent Yamaha Beatriz Neila
PR46+1 Racing Team Pakita Ruiz
Team Trasimeno Jessica Howden
Terra & Vita GRT Yamaha WorldWCR Team Sara Sanchez
Hanks Racing Jamie Hanks-Elliott
Italika Racing FIMLA Astrid Madrigal
Team GP3 TM36 Beatrice Barbera
Klint Forward Racing Team Roberta Ponziani
Italika Racing FIMLA Isis Carreno
Lászlófi Kata

Recent Posts

Felemás hétvége a Ferrarinál: Hamilton csalódott, Leclerc elégedett

A Spanyol Nagydíj után Lewis Hamilton letört volt, Charles Leclerc nagyon örült az elért harmadik…

2 óra ago

Heti motorsport kérdés: szavazz a kedvenc bajnokságaiddra!

Újabb hétfő, újabb kérdés a Motorsportol.hu olasóihoz. Ehhez a kérdéshez a Kamion Eb hétvégi, szlovákiai…

3 óra ago

Verstappen az eltiltás küszöbén – 1 pont választja el az F1 legsúlyosabb büntetésétől!

Már korábban is Max Verstappen vezette a büntetőpontok listáját. A Spanyol Nagydíj utolsó köreiben azonban…

5 óra ago

Egyetlen integetés és oda a győzelem: Az F1 történetének egyik legkellemetlenebb esete

A Forma-1 történetének egyik legdrámaibb futamvége 1991. június 2-án történt a Kanadai Nagydíjon, amikor Nigel…

6 óra ago

Egy legenda öröksége – 55 éve hunyt el az autósport egyik úttörője, Bruce Mclaren

Ma, 2025. június 2-án van éppen 55 éve, hogy a motorsport világát Bruce McLaren tragikus…

8 óra ago

Sajtóhír: A Red Bull már döntött Tsunoda utódjáról

Yuki Tsunoda számára katasztrofálisan zárult a spanyol időmérő, ahol a csont utolsó lett. A japán…

18 óra ago