Moto

Bastianini szerint ez hiányzott ahhoz, hogy megtartsa a helyét a gyári Ducatinál

Enea Bastianini még akkor sem adta fel, amikor már egyértelmű volt, hogy Marc Márquez kerül a helyére. Az olasznak azonban mindenre elszántan vág neki 2025-nek.

Enea Bastianini a 2024-es MotoGP-szezon tragikus hőse volt, különösen sok olasz számára. Arra, hogy földijük éppen Marc Márquez miatt veszítette el a helyét, sok tifosi nem akart gondolni. Hiszen Bastianini a sérülés miatti gyenge 2023-as szezonját követően idén gyorsan megvetette a lábát az élmezőnyben.

A Bastianinire jellemzően kiemelkedő futamok után dicsőséges fordulón játszotta a hátvédet Bagnaiát segítve, sőt, egyéni eredményeivel még további reményeket is ébresztett. Az egyik ilyen a „Martinator” megalázása volt – Mugellóban Bastianini az utolsó kanyarban meglehetősen kiszorította a világbajnoki éllovas spanyolt a második helyről.

De mint tudjuk, a dolgok másképp alakultak. Ha szűken is – de Bastianini végül a Marc Márquezzel szembeni szoros versenyben is alulmaradt a világbajnoki harmadik helyért folytatott küzdelemben. Személyes vereségéért sem a bukások, sem a sebesség hiánya nem volt felelős. Személyes vereségét elsősorban a túlságosan defenzív hozzáállása okozta a kvalifikáción, de a futamok korai szakaszában is.

Míg Bastianininek sok körre volt szüksége ahhoz, hogy a második vagy harmadik helyről a dobogó közelébe kerüljön, addig a rivális Marc Márquez 2024-ben ismét meghatározta az elszántság fogalmát. A #93-as lendületesen, de többnyire sikeresen gázolt át a mezőnyön. Ausztráliában egy katasztrofális rajt után, amely során Márquez 10 pozíciót esett vissza, a spanyol a harmadik körre visszatért eredeti pozíciójába.

Enea Bastianini 2025-ben pontosan innen indul majd: „A potenciálom valószínűleg nagyon közel van Peccóéhoz és Jorgééhoz. De gyakran voltam következetlen. Ami hiányzott, az a robbanékonyság. Ez nem lehet jó a bajnoki cím szempontjából, és ha meg akarod nyerni azt, akkor változtatnod kell ezen a hozzáálláson.”

A MotoGP karrierje kezdetén a Gresini Racingnél eltöltött két év alatt az olasz versenyzőnek sikerült egy győzelemre képes tempót kialakítania. A következő két év a paddock legjobb motorkerékpárján azzal telt, hogy folyamatosan a leggyorsabb pilóták közé került. Az első „robbanékonysági” kísérlet a következő tanulási fázisban a világbajnoki cím felé vezető úton kezdetben sikertelen volt.

Hogy sikerül-e a gyors olasznak az önismeretét jó eredményekre és helyezésekre váltania, az a 2025-ös szezon egyik legizgalmasabb kérdése.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Leclerc a kormányt ütve, káromkodva szidta önmagát

A Ferrari monacói versenyzője, Charles Leclerc meglehetősen dühös volt magára a Brit Nagydíj időmérő edzése…

37 perc ago

Vasseur kifakadt: Az autóval semmi gond, az időmérő a pilótái teljesítményén ment el

Fred Vasseur általában mindig a pilótái, Lewis Hamilton és Charles Leclerc mellé áll. De Silverstone-ban…

38 perc ago

Túlerőltette Hamilton, ezért bukta a pole-t

Sokáig úgy tűnt, hogy Lewis Hamilton hatalmas körrel hazai közönség előtt szerzi meg első ferraris…

2 óra ago

A siker receptje a Rossi-faktorban rejlik? Kulisszatitkok a VR46 garázsából

Valentino Rossi már nem versenyez aktívan a motorversenyeken, ám továbbra is jelentős befolyással bír, és…

4 óra ago

Tizenhárom évvel fiatalabb énekesnővel randizik Lewis Hamilton?

A Forma-1-es Brit Nagydíj hétvégéjén újfent szárnyra kaptak olyan pletykák, amelyek Hamilton magánéletéről szólnak. A…

6 óra ago

A honfitárs motorost is megérintette Diogo Jota halála, szép szavakkal búcsúzott

Július 3-án tragikus körülmények között elhunyt a 28 éves portugál labdarűgó, Diogo Jota. Miguel Oliveira…

15 óra ago