Fotó: Ducati Corse
Annak ellenére, hogy nem sikerült megvédenie világbajnoki címét, Pecco Bagnaia úgy véli, hogy a szezon több szempontból is pozitívan alakult.
Az Andrea Migno által vezetett Mig Babol című YouTube podcastben folytatott beszélgetés során Bagnaia reflektált pályafutása kulcsmomentumaira és 2024-re. Először is kiemelte a VR46 Akadémiára való belépésének fontosságát, amely fordulópont volt. És amely a motorkerékpáros elitbe vezető útjának kezdetét jelentette.
„2013 végén, Brnóban beszéltem először Uccióval. Aztán Misanóban találkozott az édesapámmal, és Ausztráliában véglegesítették az Akadémiára való belépésemet” – emlékezett vissza.
A MotoGP-ben való debütálása is kitörölhetetlen nyomot hagyott: „2016-ban a Moto3-ban a Mahindrával Silverstone-ban elért két győzelemnek, hat dobogós helyezésnek és egy pole-nak köszönhetően a Ducatival tesztelhettem. Ez Valenciában volt, ahol felállítottam a végsebesség rekordot, de a pályarekordot nem.
Bagnaia beszélt nővére, Carola szerepéről is, aki állandó szereplője a Ducati bokszának. „Ez 2017-ben kezdődött, amikor eljött Argentínába. Szükségem volt valakire, aki segít nekem a Dainese kapcsolatokkal, mert csak a versenyzésre akartam koncentrálni. Az, hogy valaki, akiben megbízom, a közelemben van, megnyugtatott, és most már mindenkinek a kontaktjait ő tartja.”
Arra is rámutatott, hogyan alakult a kapcsolata Carolával az idők során: „Nem volt túl jó a kapcsolatunk, amikor felnőttünk, de ez megváltozott, ahogy idősebbek lettünk.
Pecco életének másik jelentős eleme a személyes mottója, a ’Go Free’, amely a sisakját díszíti. „Nagyon aprólékos fickó vagyok, de néha el kell engedned magad. A ’Go Free’ egy kicsit olyan, mint a Hakuna Matata. Először 2016-ban mondták nekem Japánban, és a magamra ismertem” – magyarázta.
A 2024-es szezon nem volt könnyű Bagnaia számára, akinek meg kellett küzdenie az új Ducati GP24-gyel, a saját hibáival és Jorge Martínnal. „Bár Katarban nyertem, az elején nem volt könnyű megérteni a GP24-et. Csak Jerez után fedeztük fel a benne rejlő lehetőségeket. Mindig a dobogón voltam, kivéve, amikor buktam, és Austinban, ahol ötödik lettem.
A sprintfutamok döntő szerepet játszottak az év értékelésében, egy olyan évben, amelyben Pecco összesen 11 vasárnapi győzelmet aratott, olyan számokat, amelyeket eddig csak Valentino Rossi és Marc Márquez ért el. „A sprintfutamok nélkül olyan év lett volna, mint Márquezé 2019-ben. Kár, hogy hibák és némi balszerencse miatt elvesztettük a bajnoki címet.”
A következő szezonokra előre tekintve Bagnaia egyértelmű célt tűzött ki maga elé: „Három világbajnoki címet szeretnék nyerni a MotoGP-ben. A Ducati még mindig az a motor lesz, amit meg kell verni, bár egy gyári motorral kevesebb lesz. Sok magányos csatát képzelek el köztem és Márquez között. De ne becsüljük le az Apriliát a fiatal párosukkal, vagy a KTM-et Acostával és Binderrel. A Yamaha is fejlődik, szóval Quartararót sem zárnám ki”.
Végül motivációs üzenetet küldött a fiataloknak, akik arról álmodoznak, hogy a profiként érvényesülhetnek majd egyszer: „Mindig jól kell érezni magukat, és soha ne tekintsék ezt áldozatnak. Emellett soha nem szabad feladni, hanem mindig a legjobbat kell nyújtani.”
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…
A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…
A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…