Moto

A Yamaha Aragón óta jön fel, mint a talajvíz – ez volt a siker receptje 2024-ben

A Yamaha 2024-es MotoGP-szezonját az M1 folyamatos fejlesztése jellemezte. Massimo Meregalli csapatigazgató szerint a kemény munka Aragóntól kezdve lassan meghozta gyümölcsét.

A 2024-es MotoGP-szezonban a Yamaha rengeteg energiát fektetett az M1 fejlesztésébe és az európai gyártókkal, különösen a Ducatival szembeni lemaradás csökkentésére. A két gyári versenyző, Fabio Quartararo és Álex Rins rengeteg tesztmunkát végzett a versenyhétvégéken. A Yamaha folyamatosan új alkatrészeket vezetett be, például különböző futómű- és motorváltozatokat vagy aerodinamikai módosításokat. A szezon második felétől kezdve lassan érezhetővé vált a fejlesztési munka, ami szolid eredményekben mutatkozott meg, különösen Quartararo részéről.

„Minden bizonnyal ez volt az eddigi leghosszabb szezon. De azt hiszem, jó, hogy mindannyian kitartottunk, nem adtuk fel. Különösen Aragón után láttuk a munkánk első eredményeit. Ez fontos volt, mert ha keményen dolgozol, és nem látsz eredményeket, akkor még nehezebbé válik. Aragóntól kezdve láttuk a fényt az alagút végén. Az aerodinamikai mérnökök nagyon jól és keményen dolgoztak, a versenyzők pedig kezdték megérteni, hogyan működik az új aerodinamika, és hogyan tudnak profitálni belőle.”

A Quartararo a szezon második felében a versenyhétvégéken rendszeresen bejutott a Q2-be, és számos top 10-es eredményt ért el. „Fabio rengeteg erőfeszítést tesz, és igyekszik alkalmazkodni” – dicsérte Meregalli a 2021-es világbajnokot. Csapattársának, Rinsnek kevésbé mentek jól a dolgok – az ő szezonját visszaesések és sérülések jellemezték. Ennek ellenére a spanyol két top 10-es eredményt tudott elérni Aragónban és Sepangban.

„Amikor csatlakozott hozzánk, nem volt 100 százalékos állapotban, voltak hullámvölgyei. Aztán Assenben volt egy újabb balesete, amelynek következtében eltörte a csuklóját. Számomra sosem volt olyan állapotban, hogy 100 százalékot tudott volna nyújtani, bár mindig próbálkozott. A szezon vége felé egyre jobb és jobb lett. Ez nagyon fontos számunkra, mert egyedül lenni és harcolni a többiekkel, akiknek több versenyzőjük van a pályán, nagy hátrányt jelent. Amikor Álex jó formában van, akkor két olyan versenyzőnk van, akivel elemezni tudjuk az információkat. Ez nagyon fontos jövőre, amikor négy versenyzővel fogunk indulni – ez előnyt jelent majd számunkra.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

2 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

4 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

5 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

6 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

8 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

18 óra ago