Motorsportol.hu
2025. július 5, szombat
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Stoner szerint Pedrosa ámulatba ejtő fékezési módszere a mai napig kivitelezhetetlen a versenyzők számára

Vörös Kamilla by Vörös Kamilla
2024.12.28.
Stoner szerint Pedrosa ámulatba ejtő fékezési módszere a mai napig kivitelezhetetlen a versenyzők számára

Fotó: MotoGP Media

Casey Stoner legutóbb a királykategória fejlődéséről beszélt, és méltatta Dani Pedrosa egyedülálló képességeit, aki kivételes vezetési stílusának köszönhetően változást hozott a maga idejében.

Stoner, akire a Honda 2011-es dominanciájáról emlékeznek, azt ecsetelte, hogy Pedrosa milyen mesterien bánt a hátsó fékkel, ami szerinte már nem jellemző a mai MotoGP-ben.

Ez is érdekelhet

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

Itt az újabb lehetséges időpont Jorge Martín visszatérésére

2025.07.05.
Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

Megkereste az Aprilia a Ducatit megjárt pilótát, amennyiben Martín dobbantana

2025.07.05.

„Emlékszem egy 2011-es futamra. Az utolsó kanyarból a célegyenesbe érve Dani Pedrosa két tizeddel gyorsabb volt nálam ugyanazon a motoron. Valami hihetetlen dolgot tudott csinálni a hátsó fékkel, ami lehetővé tette, hogy a motor eleje ne emelkedjen el az aszfalttól.”

„Dani mögött voltam, és ő minden egyes alkalommal ellépett tőlem, amikor kijöttünk az utolsó kanyarból. Nem akartam megelőzni, mert meg akartam érteni, hogy mit csinál. Ha elmentem volna mellette, és egész körön át az élen lettem volna, az utolsó egyenesben újra utolért volna. Úgy húztam a gázt, mint egy őrült, hogy némi különbséget motorozzak ki, ő pedig egy kanyarban behozta a lemaradást.”

„Sokan azt mondták, hogy azért, mert Dani olyan könnyű volt, vagy a motor miatt. Ugyanazon a motoron ültem, mint ő, és nem volt akkora különbség (a súlyban). Egyszerűen csak jobb volt. Szóval követtem őt, hogy megértsem, hogyan csinálta.”

Stoner megjegyzéseiben azon kesergett, hogy a Pedrosáéhoz hasonló képességek egyre kevésbé relevánsak a mai MotoGP-ben, ahol szerinte a technológia felváltotta a tiszta versenyzői tehetséget. „Ez kezd ilyen lenni, és ez nem tetszik nekem. Most már csak úgy tudsz különbséget tenni, ha később fékezel, és később mész be a kanyarba. Ha nincs önbizalmad ezen a téren, akkor rosszul fogsz menni, és nem tudod orvosolni a helyzetet.”

„Vannak, akik jobban ki tudnak jönni egy kanyarból, mert jobban tudják kontrollálni a gázt, mint Pedrosa volt. Nagyon jól kontrollálta a hátsó féket. Ez pedig már nem létezik.”

Az őszinteségéről ismert ausztrál azt is kritizálta, hogy a MotoGP-ben egyre inkább a technológiára hagyatkoznak.

„Az egyetlen ok, amiért ez a géposztály a legnehezebb volt, az az, hogy annyi mindent kellett figyelembe venni: tapadás, gumikezelés, stb… Ez a mérnökök bajnoksága, nem a versenyzőké.”

Stoner inkább a gazember szerepét választotta ahelyett, hogy hülyét csináljon magából

Source: todocircuito.com
Tags: 2011Casey StonerDani PedrosaHondaMotoGP
Vörös Kamilla

Vörös Kamilla

Mely filmbéli fiktív autóversenyzők a kedvenceid az alábbiak közül?
55 Szavazat · 69 szavazat
Szavazok

Ajánló

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

Frankl András és Kiss Norbi beszélt a kamionversenyzés múltjáról, jelenéről és jövőjéről

2025.06.22.
Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

Szujó Zolitól a Hungaroring rajt-cél egyenesének a „Floor”-ján kérdeztünk egyet

2025.06.21.
Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

Ma 89 éve volt az első Magyar Nagydíj! Ritka képeket is mutatunk!

2025.06.21.

TOP 5

  • Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    Rossi – köszöni szépen – nem kér többé a MotoGP-ből, hála Márqueznek

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Hihetetlen, de Stroll tényleg távozhat az Aston Martintól

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Roncsderbit hozott az Formula 2 osztrák sprintje, amit Martí húzott be

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Verstappen reagált a Mercedes látványos érdeklődésére

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Újra helyet cserél-e Lawson és Tsunoda?

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Paddock news” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Csatlakozz!
  • Vásárlás

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.