Moto

Visszavonulni kényszerült a spanyol legenda, akinek diagnózisától még a pszichológusa is a haját tépte

A spanyol motorsport egyik legendája 2002-ben egészségügyi problémák miatt sokak szerint idő előtt visszavonult a versenyzéstől. Álex Crivillé távozásával egy ragyogó karrier ért véget, amelynek során ő lett az első spanyol, aki 1999-ben világbajnoki címet nyert a királykategóriában, az 500 köbcentisek között.

Öröksége máig makulátlan. De miért vonult vissza „Crivi” ilyen korán, miközben ígéretes karrier állt előtte, és gyakorlatilag épphogy megnyerte a világbajnokságot? Elsősorban az ájulással és szédüléssel kapcsolatos fizikai problémák miatt vonult vissza, amelyek az utolsó, 2000-es és 2001-es szezonjában kezdtek jelentkezni. Ezeknek a tüneteknek a forrását soha nem sikerült pontosan meghatározni.

Most maga az exversenyző nyilatkozott a „DURALAVITA” podcastban arról az időszakról, amely arra kényszerítette, hogy véget vessen sportkarrierjének. Crivillé nem köntörfalazott, azonnal elárulta, miért vonult vissza: „mert nem voltam jól, szédültem”.

Crivillé felidézte, hogy a tünetek nem voltak újak, hanem már a világbajnoki címe előtt jelentkeztek: „Még ’99-ben megszédültem sokszor az edzőteremben, elájultam, de azt mondtam magamnak, nem nagy ügy. „Ezek a rosszullétek azonban ismétlődni kezdtek. „Egy verseny előtt emlékszem, hogy helikopterrel mentem Barcelonából Valenciába a part mentén, mert már nem éreztem jól magam”.

A sikerek ellenére a 2000-es és 2001-es év fizikai megpróbáltatássá vált a katalán versenyző számára. „Két nagyon rossz szezon volt, mert fizikailag nem voltam jól. Mindig akkor történt, amikor kipihent voltam, vagy leginkább éjszaka.”

Orvosi segítséget kért, de a válaszok nem voltak meggyőzőek, emlékszik vissza: „Néhányan a világbajnoki győzelem okozta nyomásnak tulajdonították. Elmentem egy pszichológushoz, aki a végén a haját tépte, mert azt mondta, hogy ez nem attól van.”

Végül elment Kanada egyik legjobb neurológiai specialistájához, aki azt tanácsolta neki, hogy vonuljon vissza a motorozástól, hogy elkerülje a nagyobb kockázatot: „Azt mondta, hogy nem túl komoly, de azt tanácsolta, hogy vonuljak vissza. Ezt meg is tettem. Visszavonultam, és ezzel véget ért a sportkarrierem” – mondta Crivillé.

A jövője pedig garantált volt, magyarázza. Bár előszerződése volt a Yamahával a 2002-es szezonra, az előszezonban felkerült a pont az I-re, így már nem volt visszaút: „Albacetében egy pályán motoroztam, majd éjszaka elájultam. Felkeltem, és kimondtam, hogy viszavonulok.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Immáron a focipályákon is hódítanak a jellegzetes Gulf-színek

A Forma-1-ből jól ismert Gulf - amely többször is adott ikonikus megjelenést például a McLarennek…

23 perc ago

Kimi után Räikkönen is kell Toto Wolffnak?

A Mercedes és csapatfőnöke, Toto Wolff mindig is kiemelt figyelmet fordított a tehetségek felkutatására. Ezt…

10 óra ago

Kuvaiti befektetővel, 12. csapatként visszatérhet az F1-be egy egykori csapatnév

Új befektetői háttérrel ismét megjelenhet a Caterham neve a Forma-1-ben. A 24 éves kuvaiti üzletember,…

12 óra ago

A MotoGP-ben ezért az impozáns trófeáért küzdenek a Balaton Park Circuiten

33 év kihagyás után ismét Magyarországon versenyeznek a világ leggyorsabb motorosai. A visszatérést és a…

13 óra ago

Eseménydús futammal avatták fel a Balaton Parkot, ahol magabiztos Márquez győzelem született

A történelmi versenyen végül nem volt meglepetés. Kissé felhős idő fogadta a sprintfutamot, ahol először…

15 óra ago

Kiderült, hogy Norris, vagy Piastri oldalán áll-e Ecclestone, az idei világbajnoki harcban

Lando Norris csapattársa, Oscar Piastri nyomába eredt, miközben a McLaren visszatér és viharos gyorsasággal hódítja…

15 óra ago