Moto

Akár a Grincs fejében, Márqueznél is megszületett a „csodás, csúnya” ötlet, miután felmérte a rá leselkedő veszélyt

Marc Márquez egy új Ducati-dokumentumfilmben elárulta, hogy ő sürgette a Hondát, hogy szerződtesse Jorge Lorenzót, hogy az olasz márka ne tudja megverni őt a MotoGP-ben.

A háromszoros MotoGP-világbajnok Lorenzo 2016 végén átigazolt a gyári Ducati csapathoz, miután addigi pályafutását a Yamahánál töltötte. Akkoriban a Ducati éppen újjáépítette magát, és csak 2016-ban kezdett újra győzni. Lorenzo mindössze három dobogós helyezést ért el első szezonjában a Ducatinál, mivel csapattársa, Andrea Dovizioso volt az, aki harcban állt Márquezzel a bajnoki címért.

A DAZN új, La vida en rojo című, a Ducatiról szóló dokumentumfilmjében Márquez – aki 2017-re háromszoros bajnok lett – elmonda: „Amikor Lorenzo már a Ducatinál volt, azt mondtam [a Hondának]: „Megérkeztek”. Utalt ezzel arra, hogy komoly versenyzőpáros állt össze az olasz gyártónál, ami abszolút veszélyes lehet számukra. Márquez tisztában volt vele, hogy Lorenzo mekkora fogás, és hogy képes lesz sikereket elérni a Ducati nyergében. De Márquez fejében akkor megfordult az ötlet.

„Azt mondtam, hogy a legjobb stratégia az, hogy fogjátok Lorenzót, és a Hondához szerződtetitek. Ha nem, akkor egy másik márka másik versenyzőjeként meg fog merni minket, mert Lorenzo az Lorenzo, egy ötszörös világbajnok.”

Lorenzo ismét lassan kezdte a 2018-as szezont, egészen a franciaországi ötödik fordulóig nem tudott a top 10-be kerülni – ekkorra a Ducati már úgy döntött, hogy 2019-re elválnak útjaik. De alig néhány héttel azután, hogy meghozta a döntést, hogy Lorenzót Danilo Petruccival helyettesíti, a spanyol megnyerte első versenyét a Ducatival Olaszországban. Ezután sorra jöttek a jó eredmények, ám minden sikersorozatnak vége szakad egyszer.

A Honda hallgatott Márquezre, és a japán márka leszerződtette Lorenzót a 2019-es szezonra. De ez egy balszerencsés lépésnek bizonyult Lorenzo számára, aki nehezen alkalmazkodott az RC213V-hez. Két nagy bukás után a barcelonai teszten és az asseni edzésen – utóbbinál hátsérülést szenvedett – végül arra a döntésre jutott, hogy 2019 végén befejezi MotoGP-karrierjét.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Ostobaság volt azt gondolni, hogy Hamilton azonnal jó lesz a Ferrarival

A Ferrari csapatfőnöke, Frédéric Vasseur elismerte, hogy ő és Lewis Hamilton is alábecsülte, mekkora kihívást…

11 másodperc ago

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

2 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

4 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

5 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

6 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

8 óra ago