Fotó: Repsol Honda
A 2024-es MotoGP-szezon igazi kihívás volt a Honda számára, amely győzelem és dobogós helyezés nélkül zárta az összes versenyhétvégét. Ennek ellenére az év második felében mutatkozott némi halvány javulás. Bár messze elmaradt a történelmi japán gyártó által elvárt szinttől.
A Honda családon belül a legkiemelkedőbb versenyző az LCR csapat tagja, Johann Zarco volt, aki többször is bejutott a Q2-be az RC213V-vel. Két nagydíjon is sikerült a legjobb 10-ben végeznie, először Indonéziában, majd Thaiföldön. Az összesített számok azonban kiábrándítóak voltak. Zarco a bajnokság 17. helyén zárta a szezont 55 ponttal, ami 20 ponttal több, mint a Honda gyári versenyzőinek, Joan Mirnek és Luca Marininek az összesített eredménye, akik a 22 induló versenyző közül az utolsó helyeket foglalták el.
A HRC csapatfőnöke, Alberto Puig elismerte az év nehézségeit, és kifejtette, hogy a csapat milyen erőfeszítéseket tesz a helyzet megfordítására.
„Az eredmények nem olyanok, mint amilyet szeretnénk. Ez egy olyan év volt, amelyben a szezon első felében sok mindent teszteltünk, a második felében pedig többé-kevésbé képet kaptunk arról, hogy mi működhet, és mi nem.
Puig hangsúlyozta, hogy bár az előrelépés nem volt olyan jelentős, mint remélték, a csapat jó irányba halad.
A Honda kihívása nemcsak technikai, hanem motivációs szempontból is kihívás. Puig elmondta, hogy a nehézségek ellenére a csapat továbbra is elkötelezett az eredmények hajszolása mellett: „Soha nem vesztettük el a visszatérési szándékunkat. Ez az akarat hajt előre, még akkor is, ha egyértelműen le vagyunk maradva, és ez tény”.
A MotoGP 2020-as világbajnokával, Joan Mirrel kapcsolatban Puig elismerte, hogy a jelenlegi helyzet nem ideális egy ilyen kaliberű versenyző számára: „Ő már világbajnok a MotoGP-ben, így a jelenlegi helyzet nem túl kényelmes számára. A motor nem felel meg a szintjének. Próbálkozik, nyilván bukik, mert ha bajnok vagy, akkor hajtasz, mert eredményt akarsz”.
Luca Marinivel kapcsolatban Puig mind a munkamorálját, mind a személyiségét dicsérte: „Nagyon analitikus. Képes 24 órán keresztül dolgozni, mert nagyon szereti ezt az egészet. Igyekszik minden információt átadni, és ez a munka szempontjából is így van. Emberi oldalról pedig nagyon kedves fickó, udvarias és tisztelettudó”.
Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…
A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…
Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…
Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…
Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…
Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…