Az LCR csapatfőnöke, Lucio Cecchinnello szerint a Honda semmit nem fejlesztett azalatt az idő alatt, míg Marc Márquez a felkarsérüléséből lábadozott 2020-ban.
A nyolcszoros világbajnok Márquez és a Honda a 2010-es években szinte dominált, a partnerség számos világbajnoki címet hozott. Ám a spanyol klasszis megelégelte az egy helyben topogást, és a Ducatihoz szerződött az újabb sikerek reményében, mikor a Honda elindult a lejtőn.
Abban az évben, mikor Márquez elszenvedte pályafutása eddigi legsúlyosabb sérülését, a Honda abban az idényben győzelem nélkül maradt, ami 1982 óta nem volt elmondható a japán gyártóról. Mivel Márquezt 2021-ben és 2022-ben egészségügyi problémákkal küzdött a sérüléséből való felépülés okán, a Honda mondhatni karba tett kézzel várta, hogy a világbajnok spanyol majd visszatér teljes formájában, és újra rá alapozhatnak.
Azonban ez idő alatt, 2024 végéig a Honda az elmúlt öt szezonból három győzelem nélküli idényt tudhat maga mögött.
A GPOne-nak adott interjúban Cecchinello – aki 2006 óta indít Honda-motorokat a MotoGP-ben – nyíltan beszélt arról, hogy Márquez sérülés miatti kihagyása mennyire hátráltatta a HRC-t.
„Az a motor és Marc tökéletes páros voltak. Erre példa a 2020-as szezon elején rendezett futam; Jerezben mindenkit megelőzött, aztán hibázott, majd miután visszaszállt a motorra, nagyszerű felzárkózást mutatott. Aztán a Honda azt mondta, hogy várják meg, amíg Marc felépül, de mint tudjuk, komplikációk léptek fel. Marc távolléte alatt nem csináltunk semmit a fejlesztések terén, míg a többiek folytatták a munkát. A munka egyre inkább az aerodinamika felé kezdett elmozdulni, és 2021-ben, amikor Marc néhány versenyt teljesített, akkor beszámolt a többiek által elért eredményekről.”
Márquez 2023 végén elhagyta a Hondát, mivel a motor formája nem javult, a spanyol 2024-re a Gresini Ducati csapatához csatlakozott, idén pedig a gyári Ducati színeiben debütál majd.
Márquez lehet az idei favorit, míg Martín szezonját már előre temeti az olasz expilóta