Moto

Érkezhet a BMW a MotoGP-be? – Elárulták, min dolgoznak

A BMW esetleges MotoGP-be való csatlakozása továbbra is téma. Elmondták, mi kell a belépéshez és min dolgoznak jelenleg.

A BMW már bizonyított a Superbike-világbajnokságon. Toprak Razgatlıoğluval a motoron 2024-ben a csúcsra értek, megszerezve első világbajnoki címüket. Most vajon a MotoGP-s belépés a következő lépés számukra? Bár több próbálkozás is volt, eddig nem sikerült megvalósítani a belépést. Lehet, hogy a 2027-es szabályváltozások nyitják meg számukra az utat a MotoGP mezőnyébe?

A BMW már a 2000-es évek elején is dolgozott azon, hogy belépjen a kétkerekű motorsport királykategóriájába, a MotoGP-be. 2002-ben az Oral Engineering fejlesztett egy 990 köbcentis háromhengeres motort, amelyet Luca Cadalora tesztelt. 2006 karácsonyán Dr. Herbert Diess, a BMW Motorrad akkori ügyvezetője Münchenben, kézfogással ígérte meg Carmelo Ezpeletának, hogy 2007-ben csatlakoznak az új 800 köbcentis MotoGP-kategóriához. Azonban végül nem valósult meg a belépés.

2012-ben, a lökettérfogat-változás után ismét próbálkozott a BMW, hogy motorszállítóként csatlakozzon, de ez sem jött össze. Azóta a márka inkább a háttérben maradt, hivatalos autókkal és a „BMW MotoGP Best Qualifier Award” díjjal támogatta a szériát.

2027 új lendületet adhat?

Most, hogy 2027-től új szabályok lépnek életbe, amelyek a lökettérfogatot 1000 köbcentiről 850 köbcentire csökkentik, a BMW ismét fontolóra veszi a belépést. Markus Flasch, a BMW Motorrad vezetője a következőket mondta: „Amikor mindenki nulláról indul, akkor van itt az idő, hogy beszálljunk.”

Bár még nem született végleges döntés, Sven Blusch, a motorsport részleg vezetője, aki szoros kapcsolatban áll Flasch-al, elmondta, hogy most egy jól átgondolt, hosszú távú tervet dolgoznak ki: „Tudom, hogy már régóta mondogatjuk, de most tényleg dolgozunk rajta. Az a legfontosabb, hogy nem lehet gyorsan dönteni, és olyan tervet akarunk, ami hosszú távon is működik.”

A döntést 2025 közepére várják, de Blusch kiemelte, hogy ennek a tervnek az összstratégiába kell illeszkednie: „Nem csinálunk semmit, ami ne illeszkedne a vezetőség összstratégiájába. Nem akarunk beszállni, majd ismét kilépni. Olyan tervet szeretnénk, ami mindenki számára világossá teszi, hogy miért van értelme.”

Blusch szerint a motorsport nemcsak pénzkidobás, hanem növekedési lehetőség is, különösen olyan piacokon, mint Amerika és Ázsia. „A legfontosabb, hogy a motorsport segít a növekedésben. A növekedés a kulcs. Vannak olyan piacok, ahol még nem vagyunk annyira jelen, mint szeretnénk”mondta.

 

Börcsök Réka

Recent Posts

Újabb hondás sérült meg, ki is hagyja a következő két fordulót

Edzés közben sérült le az LCR Hondától Somkiat Chantra, akinek ki kell hagynia a soron…

3 óra ago

Mélyütés a KTM-nek: kulcsembert csábíthat el a Honda

A hírek szerint a Honda Racing Corporation fájó sebet ejthet a KTM-en. A német mérnököt,…

4 óra ago

Lando Norris zárta az élen a pénteket Silverstone-ban

Silverstone-ban a második szabadedzésen is hazai sikernek örülhetett a helyi közönség: Lando Norris volt a…

5 óra ago

Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy most már tényleg jöhet a Mint a villám folytatása Tom Cruise-zal

Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…

6 óra ago

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

7 óra ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

8 óra ago