Moto

Érkezhet a BMW a MotoGP-be? – Elárulták, min dolgoznak

A BMW esetleges MotoGP-be való csatlakozása továbbra is téma. Elmondták, mi kell a belépéshez és min dolgoznak jelenleg.

A BMW már bizonyított a Superbike-világbajnokságon. Toprak Razgatlıoğluval a motoron 2024-ben a csúcsra értek, megszerezve első világbajnoki címüket. Most vajon a MotoGP-s belépés a következő lépés számukra? Bár több próbálkozás is volt, eddig nem sikerült megvalósítani a belépést. Lehet, hogy a 2027-es szabályváltozások nyitják meg számukra az utat a MotoGP mezőnyébe?

A BMW már a 2000-es évek elején is dolgozott azon, hogy belépjen a kétkerekű motorsport királykategóriájába, a MotoGP-be. 2002-ben az Oral Engineering fejlesztett egy 990 köbcentis háromhengeres motort, amelyet Luca Cadalora tesztelt. 2006 karácsonyán Dr. Herbert Diess, a BMW Motorrad akkori ügyvezetője Münchenben, kézfogással ígérte meg Carmelo Ezpeletának, hogy 2007-ben csatlakoznak az új 800 köbcentis MotoGP-kategóriához. Azonban végül nem valósult meg a belépés.

2012-ben, a lökettérfogat-változás után ismét próbálkozott a BMW, hogy motorszállítóként csatlakozzon, de ez sem jött össze. Azóta a márka inkább a háttérben maradt, hivatalos autókkal és a „BMW MotoGP Best Qualifier Award” díjjal támogatta a szériát.

2027 új lendületet adhat?

Most, hogy 2027-től új szabályok lépnek életbe, amelyek a lökettérfogatot 1000 köbcentiről 850 köbcentire csökkentik, a BMW ismét fontolóra veszi a belépést. Markus Flasch, a BMW Motorrad vezetője a következőket mondta: „Amikor mindenki nulláról indul, akkor van itt az idő, hogy beszálljunk.”

Bár még nem született végleges döntés, Sven Blusch, a motorsport részleg vezetője, aki szoros kapcsolatban áll Flasch-al, elmondta, hogy most egy jól átgondolt, hosszú távú tervet dolgoznak ki: „Tudom, hogy már régóta mondogatjuk, de most tényleg dolgozunk rajta. Az a legfontosabb, hogy nem lehet gyorsan dönteni, és olyan tervet akarunk, ami hosszú távon is működik.”

A döntést 2025 közepére várják, de Blusch kiemelte, hogy ennek a tervnek az összstratégiába kell illeszkednie: „Nem csinálunk semmit, ami ne illeszkedne a vezetőség összstratégiájába. Nem akarunk beszállni, majd ismét kilépni. Olyan tervet szeretnénk, ami mindenki számára világossá teszi, hogy miért van értelme.”

Blusch szerint a motorsport nemcsak pénzkidobás, hanem növekedési lehetőség is, különösen olyan piacokon, mint Amerika és Ázsia. „A legfontosabb, hogy a motorsport segít a növekedésben. A növekedés a kulcs. Vannak olyan piacok, ahol még nem vagyunk annyira jelen, mint szeretnénk”mondta.

 

Lászlófi Kata

Recent Posts

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

1 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

3 óra ago

F1-es Monacói Nagydíj: Fontos történelmi verseny, vagy idejétmúlt és felesleges?

Megosztó versenyhelyszín következik a Forma-1-es menetrendben: a Monacói Nagydíj.   A Monacói Nagydíj hosszú évtizedek óta…

5 óra ago

Kiss Norbert szombat után vasárnap is duplázott Misanóban

A szombatihoz hasonlóan a vasárnapi két futamot is megnyerte a címvédő és hatszoros Európa-bajnok Kiss…

6 óra ago

Itt az F1-es Monacói Nagydíj programja, egy kis F2-es és F3-as csavarral!

A Monacói Nagydíj következik a Forma-1 idei versenynaptárában, ahová a Formula 2-es és Formula 3-as…

7 óra ago

MotoGP-ből a világ tetejére: Karel Abraham megmászta a Mount Everestet

Karel Abraham, a korábbi MotoGP-pilóta, újabb határait feszegetve sikeresen feljutott a világ legmagasabb pontjára, a…

17 óra ago