Moto

Korábbi MotoGP-klasszis segíti a Yamahát a teszten – akár a V4-es motor is előkerülhet

A Yamaha ezen a héten a sepangi pályán, Malajziában a 15-szörös MotoGP-győztes Andrea Dovizioso tapasztalatára is támaszkodhat a shakedown-teszten. 

Sepangban pénteken megkezdődnek az előszezoni tesztek a shakedownnal. A Yamaha és a Honda, valamint a MotoGP újoncai, Ai Ogura, Somkiat Chantra és Fermin Aldeguer, továbbá a Ducati, KTM és Aprilia tesztpilótái január 31. és február 2. között visszatérnek a malajziai aszfaltra, hogy teljesítsék az év első előszezoni tesztjét.

A Yamaha már bejelentette, hogy Fabio Quartararo és Álex Rins is ott lesznek. Új tesztpilótaként Augusto Fernández is csatlakozik a csapathoz. A spanyol versenyző a KTM-től való távozása után került a tesztcsapathoz, és most kulcsszerepet kap. Cal Crutchlow sérülése miatt továbbra sem tud tesztelni, és senki sem számít arra, hogy valaha is visszatérhet. Az igazi meglepetés viszont Dovizioso érkezése, ami azt mutatja, hogy a Yamaha minden követ megmozgat, hogy visszatérjen a győzelmekhez.

Kedden Dovizioso Instagram-videóban osztotta meg, hogyan készül arra, hogy újra az M1-es motoron száguldjon a fizikailag is rendkívül megterhelő sepangi pályán. A „nyugdíjba vonulása” óta Dovizioso már a háttérben dolgozik a Yamahánál, és fontos szerepet játszott az új V4-es motor fejlesztésében. Rins decemberi podcast-interjújában elárulta, hogy a Yamaha decemberben először tesztelte volna az új motort, de nem sikerült időben összeszerelniük. Most, hogy Dovizioso is csatlakozik a sepangi csapathoz, van esély arra, hogy az új V4-es motor végre pályára kerüljön.

A Yamaha eddig titokban tartotta a V4-es projektet, és csak tavaly ismerte el annak létezését. Mivel a sepangi shakedown teszt zárt ajtók mögött zajlik, és csak néhány nappal az év első teljes tesztje előtt, könnyen kipróbálhatják az új motort anélkül, hogy túl sok figyelmet vonzanának. Bár az új V4-es motor versenyzésre való bevetésére még várni kell, várhatóan csak a 2025-ös szezon második felében használják majd. Jelenleg a Yamaha az egyetlen gyártó, aki soros négyhengeres motort használ, míg riválisaik mind V-motorral dolgoznak.

Börcsök Réka

Recent Posts

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

4 perc ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

2 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

12 óra ago

A Red Bull visszaszerezné azt a versenyzőt, akit még Horner rúgott ki

Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…

14 óra ago

Óriási megtiszteltetés érte a hazájában Piastrit

Oscar Piastriról nevezik el a tribünt az Ausztrál Nagydíjon jövő évtől, ami a McLaren pilóta…

16 óra ago

Hatalmas izgalmakat hozott a HunGarian Baja – Várpalotán és környékén

A 2025-ös HunGarian Baja két napja rendkívüli izgalmakat hozott a Várpalota melletti katonai lőtéren kialakított…

18 óra ago