Moto

Korábbi MotoGP-klasszis segíti a Yamahát a teszten – akár a V4-es motor is előkerülhet

A Yamaha ezen a héten a sepangi pályán, Malajziában a 15-szörös MotoGP-győztes Andrea Dovizioso tapasztalatára is támaszkodhat a shakedown-teszten. 

Sepangban pénteken megkezdődnek az előszezoni tesztek a shakedownnal. A Yamaha és a Honda, valamint a MotoGP újoncai, Ai Ogura, Somkiat Chantra és Fermin Aldeguer, továbbá a Ducati, KTM és Aprilia tesztpilótái január 31. és február 2. között visszatérnek a malajziai aszfaltra, hogy teljesítsék az év első előszezoni tesztjét.

A Yamaha már bejelentette, hogy Fabio Quartararo és Álex Rins is ott lesznek. Új tesztpilótaként Augusto Fernández is csatlakozik a csapathoz. A spanyol versenyző a KTM-től való távozása után került a tesztcsapathoz, és most kulcsszerepet kap. Cal Crutchlow sérülése miatt továbbra sem tud tesztelni, és senki sem számít arra, hogy valaha is visszatérhet. Az igazi meglepetés viszont Dovizioso érkezése, ami azt mutatja, hogy a Yamaha minden követ megmozgat, hogy visszatérjen a győzelmekhez.

Kedden Dovizioso Instagram-videóban osztotta meg, hogyan készül arra, hogy újra az M1-es motoron száguldjon a fizikailag is rendkívül megterhelő sepangi pályán. A „nyugdíjba vonulása” óta Dovizioso már a háttérben dolgozik a Yamahánál, és fontos szerepet játszott az új V4-es motor fejlesztésében. Rins decemberi podcast-interjújában elárulta, hogy a Yamaha decemberben először tesztelte volna az új motort, de nem sikerült időben összeszerelniük. Most, hogy Dovizioso is csatlakozik a sepangi csapathoz, van esély arra, hogy az új V4-es motor végre pályára kerüljön.

A Yamaha eddig titokban tartotta a V4-es projektet, és csak tavaly ismerte el annak létezését. Mivel a sepangi shakedown teszt zárt ajtók mögött zajlik, és csak néhány nappal az év első teljes tesztje előtt, könnyen kipróbálhatják az új motort anélkül, hogy túl sok figyelmet vonzanának. Bár az új V4-es motor versenyzésre való bevetésére még várni kell, várhatóan csak a 2025-ös szezon második felében használják majd. Jelenleg a Yamaha az egyetlen gyártó, aki soros négyhengeres motort használ, míg riválisaik mind V-motorral dolgoznak.

Lászlófi Kata

Recent Posts

Mickey egér és a Forma-1 összeállnak 2026-tól!

A Forma-1 és a Disney egy izgalmas új együttműködést jelentett be, amely 2026-ban veszi kezdetét.…

1 óra ago

Legyél te Mr. vagy Miss Monaco! Tedd próbára F1-es tudásod a legújabb kvízünkkel!

Monaco a Forma-1 ékköve, ahol a luxus, a sebesség és a történelem találkozik. Ez az…

3 óra ago

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

13 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

15 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

17 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

19 óra ago