Moto

Acosta szerint ez lehet a KTM veszte, amin sürgősen változtatni kell

Pedro Acosta úgy véli, hogy a KTM „túl sok mindent kipróbált” a 2024-es szezonban, és rámutatott, hogy a 2025-ös sepangi teszttervhez a Moto2-ből kellene tanulnia.

A cég pénzügyi problémái miatt bizonytalan tél volt a márka számára. Pit Beirer azonban nemrég megerősítette, hogy az új szezonra vonatkozó fejlesztési terveit ez nem befolyásolja.

Acosta szerint „sok mindent ki lehet próbálni”, de figyelmeztetett, hogy a márkának nem kell az őrületbe hajszolnia magát. Úgy érzi, hogy ez volt az, ami tavaly akadályozta, miközben megjegyezte, hogy néhány évvel ezelőtt a Moto2-ben a KTM ugyanebbe a csapdába esett, és miután leállt a fejlesztésekkel, versenyképesebbnek bizonyult.

„Hát, majd meglátjuk, hogy én magam milyen vagyok anélkül, hogy három hónapig MotoGP-motoron ültem volna. Egész jól érzem magam, de igaz, hogy sok mindent ki kell próbálni, [de] ne őrüljünk meg, és járjunk a földön. Értsük meg, mikor kell nemet és mikor kell igent mondani dolgokra. Tavaly néha sok mindent kipróbáltunk, még a versenyhétvégéken is, és talán egy kicsit elvesztettük az irányt. Ha visszaemlékszem, amikor a KTM a Moto2-ben volt, abban a pillanatban, amikor leálltak a fejlesztésekkel, Brad [Binder] és [Jorge] Martín szintet lépett. A földön kell maradnunk, hogy lássuk, hova tudunk eljutni.”

Bár Acosta szeretné megérteni, hogy a KTM rivális gyártói hol tudtak jobbak lenni nála tavaly, azt is elmondta, hogy a tél folyamán arra összpontosított, hogy változtasson a vezetési stílusán, mert „talán túl agresszív volt” a szezon végén.

„Meg kell néznünk, hogy a többi márka hol tesz különbséget velünk szemben. Nem tudom pontosan, hogy hol, de a végén ők máshogy használják a hátsó gumit, mint mi. Ezen a télen is próbáltam egy kicsit változtatni a vezetési stílusomon, talán nem kell annyira az elejére koncentrálni, keményen fékezni.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Hol közvetítse a jövőben a magyar Forma–1-et? – Így szavaztak az olvasóink

A magyar F1-rajongók körében mindig is sarkalatos kérdés volt, hol és milyen formában követhető a…

1 óra ago

Megosztotta a közönséget a 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj

A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…

3 óra ago

Talmácsi Gábor tiszteletkört tesz a MotoGP-futam előtt

Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…

4 óra ago

Alonsót nem érdeklik az „új generációs” rajongók

Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…

5 óra ago

Ezért hallgatott Verstappen a Mercedes pletykák közepette

Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…

7 óra ago

Maratoni közvetítés a történelmi MotoGP magyar nagydíjról: az ARENA4 50 fős stábbal és helyszíni stúdióval készül a hétvégére

Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…

17 óra ago