Moto

Ducati-dominancia a teszt zárónapján, a japán gyártók kezdenek kilábalni a gödörből

A MotoGP hivatalos tesztje Sepangban a Ducati fölényének egyértelmű demonstrálásával ért véget, négy motorral az első ötben. A Desmosedicik áradata között azonban Fabio Quartararónak sikerült a harmadik helyre lopakodnia a Yamahával, pozitív üzenetet küldve a szezonkezdetre.

A teszt legjobb idejét Álex Márquez érte el, aki a Gresini Racing Ducati GP24-esével az időmérőlista élére állt egy látványos 1:56.493-as idővel. Mindössze egy tizeddel maradt el a pályarekordtól. Ez azt mutatja, hogy készen áll arra, hogy 2025-ben nagy tetteket hajtson végre. A sprintszimulációban nyújtott teljesítménye szintén lenyűgöző volt, annak ellenére, hogy a hűvösebb órákban futott.

Szorosan mögötte, mindössze 7 ezredmásodperccel lemaradva a kétszeres világbajnok Pecco Bagnaia, aki a hivatalos Ducati Lenovo Team GP25-ön megerősítette, hogy az olasz motor még mindig az abszolút referencia. Ráadásul a Ducati Bagnaiával a nyergében a sprintszimulációban átlagosan fél másodperccel volt gyorsabb, mint Jorge Martín a 2024-es év utolsó futamán.

A negyedik helyen Franco Morbidelli végzett. Az utolsó versenyző volt, aki 1:57 alá ment. Közvetlenül mögötte Marc Márquez (4. +0,549), aki bár a leggyorsabb körrel nem brillírozott. A sprintszimulációban azonban villámgyors tempót mutatott, így ő volt az egyik legkövetkezetesebb versenyző a mezőnyben.

A teszt nagy meglepetése Fabio Quartararo volt, aki a Yamahával a harmadik helyen végzett. Mindössze 231 ezredmásodperccel maradt el az élen állótól. A francia megmutatta, hogy a japán márka előrelépést tett a tempó és az egy körön belüli sebesség tekintetében. Bár még nem tudni, hogy ez a versenyen is következetességet jelent-e.

Csapattársa, Álex Rins szintén a top tízben végzett. A tizedik legjobb idővel zárta az edzést, megerősítve a Yamaha 2024-től elért fejlődését. A Ducati kihívói közül Pedro Acosta volt a legjobb KTM-es a hatodik helyével (+0,682).

A Honda részéről a legjobb kvalifikáción Johann Zarco (7. +0,711) volt, aki a hetedik helyen végzett, közvetlenül Joan Mir (8. +0,786) előtt, aki az utolsó edzésen javított és nyolcadik lett. Bár az aranyszárnyas márka még nem érte utol a Ducatit, az idők azt mutatták, hogy a tavalyi szezonhoz képest előreléptek.

Az Aprilia táborában Marco Bezzecchi (9. +0,835) volt az etalon, aki a kilencedik helyen végzett, folyamatos fejlődést mutatva az RS-GP-hez való alkalmazkodásában. Az olasz versenyszimulációt tervezett, de Jorge Martín balesete után az Aprilia kénytelen volt változtatni a terveken és más területekre koncentrálni.

A Sepangban töltött intenzív három nap után a következő teszt a thaiföldi Buriramban lesz február 12-én és 13-án, az utolsó lehetőség a csapatok számára, hogy finomhangolják motorjaikat, mielőtt február 28-án ugyanezen a thaiföldi pályán megkezdődik a bajnokság.

A sepangi teszt zárónapjának végeredménye:

Vörös Kamilla

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

3 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

5 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

7 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

9 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

11 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

13 óra ago