A sepangi teszt egyértelművé tette, hogy a Hondának még mindig van mit a tejbe aprítani. Egyes versenyzők előrelépést látnak, mások viszont úgy érzik, hogy még hosszú út áll előttük. Luca Marini esetében az érzés inkább frusztráció, mint optimizmus.
Annak ellenére, hogy számos beállítást teszteltek, Marini elismerte, hogy még mindig jelentős a lemaradásuk a riválisokhoz képest. Emellett még mindig nem világos, hogy mennyit fejlődtek a többi márkához képest. „Itt Malajziában sok mindent kipróbáltunk, és szerencsére három napunk volt rá” – magyarázta. „Néhányat elvetettünk, másokat megtartottunk, amelyek javítottak a csomagon, de ez még mindig nem elég, mert messze vagyunk a többiektől.”
Az urbinói versenyző számára a nagy kérdés az, hogy a Honda előrelépése elég-e ahhoz, hogy versenyben maradjon. „Tettünk egy lépést előre, de elemeznünk kell, mit tettek a többiek. Ha ők is fejlődtek, akkor ugyanolyan helyzetben vagyunk, mint 2024-ben. Ha ők két lépést tettek előre, akkor még messzebb vagyunk. Ha pedig nem javítottak semmit, akkor közelebb leszünk” – elmélkedett.
Az olasz fő gondja továbbra is a teljesítmény és a végsebesség hiánya, ami megnehezíti az előzési manővereket a versenyen. „Javultunk a fékezésben és a kanyarbeállásban, de hiányzik a sebesség. Ezek a kulcsok ahhoz, hogy a jövőben több lehetőségünk legyen, különösen az előzések terén. A versenyen sokat szenvedünk az előzésekkel, aztán a hőmérséklet emelkedik, és mindig ugyanazok a problémák adódnak.”
„A mérnököknek nem volt sok idejük, sok mindent megváltoztattak a motor működésében. Az erőátvitel nagyon jó, és a gázzal való kapcsolat fantasztikus, de most még több lóerőt kell kihoznunk belőle. A motor könnyebben vezethető, különösen a versenyszimulációt tekintve. A kvalifikáció esetében nagyon nehéz lesz, és sok minden forog kockán.”
Ducati-dominancia a teszt zárónapján, a japán gyártók kezdenek kilábalni a gödörből