Moto

Hiába a japán gyártók hirtelen fellángolása, Marini inkább frusztrált, mint optimista

A sepangi teszt egyértelművé tette, hogy a Hondának még mindig van mit a tejbe aprítani. Egyes versenyzők előrelépést látnak, mások viszont úgy érzik, hogy még hosszú út áll előttük. Luca Marini esetében az érzés inkább frusztráció, mint optimizmus.

Annak ellenére, hogy számos beállítást teszteltek, Marini elismerte, hogy még mindig jelentős a lemaradásuk a riválisokhoz képest. Emellett még mindig nem világos, hogy mennyit fejlődtek a többi márkához képest. „Itt Malajziában sok mindent kipróbáltunk, és szerencsére három napunk volt rá” – magyarázta. „Néhányat elvetettünk, másokat megtartottunk, amelyek javítottak a csomagon, de ez még mindig nem elég, mert messze vagyunk a többiektől.”

Az urbinói versenyző számára a nagy kérdés az, hogy a Honda előrelépése elég-e ahhoz, hogy versenyben maradjon. „Tettünk egy lépést előre, de elemeznünk kell, mit tettek a többiek. Ha ők is fejlődtek, akkor ugyanolyan helyzetben vagyunk, mint 2024-ben. Ha ők két lépést tettek előre, akkor még messzebb vagyunk. Ha pedig nem javítottak semmit, akkor közelebb leszünk” – elmélkedett.

Az olasz fő gondja továbbra is a teljesítmény és a végsebesség hiánya, ami megnehezíti az előzési manővereket a versenyen. „Javultunk a fékezésben és a kanyarbeállásban, de hiányzik a sebesség. Ezek a kulcsok ahhoz, hogy a jövőben több lehetőségünk legyen, különösen az előzések terén. A versenyen sokat szenvedünk az előzésekkel, aztán a hőmérséklet emelkedik, és mindig ugyanazok a problémák adódnak.”

„A mérnököknek nem volt sok idejük, sok mindent megváltoztattak a motor működésében. Az erőátvitel nagyon jó, és a gázzal való kapcsolat fantasztikus, de most még több lóerőt kell kihoznunk belőle. A motor könnyebben vezethető, különösen a versenyszimulációt tekintve. A kvalifikáció esetében nagyon nehéz lesz, és sok minden forog kockán.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A tavalyi hungaroringi győztes az élen az időmérő előtt!

Oscar Piasti volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj hétvégéjének utolsó szabadedzésén. A Magyar Nagydíj harmadik…

1 óra ago

Ez a legfrissebb, Alonso egészségügyi állapotáról

Fernando Alonso elárulta, hogy MRI-vizsgálaton esett át, miután hátsérülést szenvedett, ami miatt ki kellett hagynia…

3 óra ago

Inthraphuvasak megküzdött Ugochukwuval, de végül rajt-cél győzelmet aratott

Senki sem volt komolyan veszélyes Tasanapol Inthraphuvasakra, aki idei második győzelmét szerezte. Izgalmasnak ígérkező hétvégének…

4 óra ago

A GoElevennek nem kell már Iannone – van tovább?

A Go Eleven Ducati csapatfőnöke, Denis Sacchetti bejelentette, hogy Andrea Iannone és a csapat útjai…

5 óra ago

Valójában ezért marad Max Verstappen jövőre is a Red Bullnál

Max Verstappen megerősítette, hogy a következő szezonban továbbra is a Red Bull pilótája lesz. A…

6 óra ago

A Renault új vezérigazgatója elárulta, hogy látja az Alpine F1 csapat jövőjét

A Renault csoport új vezérigazgatója, Francois Provost megerősítette, hogy az Alpine továbbra is marad a…

7 óra ago