Motorsportol.hu
2025. december 18, csütörtök
  • Login
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél
No Result
View All Result
Motorsport Online
No Result
View All Result
Home Moto

Két hét és startol a világbajnokság – fokozódhat a tavalyi dominancia?

Börcsök Réka by Börcsök Réka
2025.02.08. 15:44
Két hét és startol a világbajnokság – fokozódhat a tavalyi dominancia?

Fotó: ROKiT BMW Motorrad WorldSBK

A BMW 2024-ben Toprak Razgatlıoğluval megszerezte első egyéni világbajnoki címét, és 2025-ben újabb sikerekre hajt. Akadnak azonban kihívói is. 

A német gyártó 2024-ben kis híján lemaradt a csapat- és konstruktőri bajnoki címről, az új szezonban e célok is a fókuszba kerülnek. Razgatlıoğlu most magabiztosabb az M 1000 RR nyergében. Csapattársa, Michael van der Mark pedig egyre közelebb kerül az élmezőnyhöz. Kérdés, hogy sikerül-e folytatniuk a jó szereplést.

Ez is érdekelhet

Az egyik újonc gyorsabb, mint Marc Márquez

Az egyik újonc gyorsabb, mint Marc Márquez

2025.12.16. 19:44
A kilencszeres világbajnok helyzete kérdéses: a BMW már nem számít rá a WEC-ben

A kilencszeres világbajnok helyzete kérdéses: a BMW már nem számít rá a WEC-ben

2025.12.13. 06:44

A török versenyző most másodszor viseli az 1-es rajtszámot, bár korábban, 2022-ben nem sikerült megvédenie a címét, és visszatért az 54-eshez. Most azonban újra a bajnoknak járó rajtszámot választotta, és ha sikerül megőriznie a címet, olyan nevek közé kerülhet, mint Fred Merkel, Doug Polen, Carl Fogarty, Jonathan Rea és Álvaro Bautista. A felkészülése nem volt zavartalan, egy törött ujj miatt kihagyta a jerezi tesztet, Portimaóban pedig speciális kesztyűt kellett használnia.

„Nem igazán szeretem az 1-es rajtszámot, de a BMW-n jól mutat, és ez a csapat közös sikere. Világbajnokok lettünk, és remélem, az év végén is így lesz” – mondta Razgatlıoğlu a berlini szezonindítón. „Tavaly nem gondoltam külön célokra, de végül remek évem lett. Most viszont vannak versenyek, amiket meg akarok nyerni, különösen Phillip Islanden.”

Van der Mark is egyre jobb formába lendül, és miután 2024 végén Magny-Coursban győzni tudott esőben, majd dobogón zárta az idényt csapattársával, bízik benne, hogy ezt a lendületet továbbviheti. „Ott kell folytatnunk, ahol abbahagytuk, vagyis a dobogón. Tavaly az év végére nagyon erősek lettünk, az új M 1000 RR pedig rengeteg területen fejlődött. Az első futamtól kezdve az élmezőnyben kell lennünk” – mondta a holland pilóta.

A cél a csapat- és konstruktőri bajnoki cím

A BMW 2024-ben szoros csatát vívott a Ducati gyári csapatával a csapatbajnoki címért, de 66 ponttal alulmaradt. A konstruktőri bajnokságban is kiélezett küzdelem zajlott: a németek 606 pontot gyűjtöttek, míg az olasz rivális 644-et. Idén szeretnék megszerezni ezeket a címeket is.

Shaun Muir csapatfőnök szerint minden adott a folytatáshoz: „Toprak ott akarja folytatni, ahol tavaly abbahagyta, és ez fantasztikus. A csapat rengeteget fejlődött, büszkék vagyunk erre a közös munkára. A konstruktőri és az egyéni cím együttes megszerzése óriási eredmény lenne. Mickey is nagy szerepet játszhat ebben, ha stabilan a legjobb három-négy között tud végezni.”

A BMW az idei szezonra továbbfejlesztette az M 1000 RR-t: az aerodinamika és a váz módosításai mellett a motor teljesítményét is növelték. Chris Gonschor, a BMW Motorrad technikai igazgatója szerint az új modell hat lóerővel erősebb, és az erőforrás tartósságán, valamint a vezethetőségén is javítottak. „Az új idomok és az elektronikában történt fejlesztések is segítik majd a teljesítményt” – tette hozzá.

A legnagyobb változás, hogy a BMW-nek idén már csak két motorja lesz a rajtrácson, mivel a Bonovo Action BMW csapata átváltott Ducatira. Így csak Razgatlıoğlu és van der Mark képviseli a márkát, de a gyártó szerint ez nem hátrány. „Két nagyon erős versenyzőnk van, és a háttérben a tesztcsapatunk is rengeteget dolgozik. Ez lehetőséget ad arra, hogy maximálisan erre a két pilótára koncentráljunk” – mondta Gonschor.

Azért ehhez a Ducatinak is lesz néhány szava…

A gyári Kawasaki már a Pucetti irányítása alatt, míg egy márka visszatért

A Bimota 2025-ben visszatér a Superbike-világbajnokságba, két versenyzővel, Alex Lowes-szal és Axel Bassanival, a KB998 Rimini motorral. Az olasz márka legutóbb 2014-ben indult a sorozatban, most pedig a Kawasaki támogatásával próbál újra sikereket elérni. A Bimota története egészen 1988-ig nyúlik vissza a WorldSBK-ban, amikor Davide Tardozzi megszerezte az első futamgyőzelmüket, majd később Anthony Gobert 2000-ben aratta a márka utolsó diadalát. Az új KB998 Rimini egy 998 cm³-es, soros négyhengeres, több mint 220 lóerős motorral és 320 km/h-s végsebességgel érkezik, egyedi vázszerkezettel és prémium alkatrészekkel. A Bimota, amelyet 1966-ban alapítottak Olaszországban, most a Kawasaki technológiájával kombinálva próbálja újra felvenni a versenyt az élmezőnnyel.

Bimota by Kawasaki Racing Team
Fotó: WorldSBK Media

Eközben Garrett Gerloff a Kawasakira ül. A Kawasaki gyári csapatát immár a Puccetti Racing irányítja, miután a Provec Racing a Bimota projektet vette át. Gerloff korábban Yamahával és BMW-vel is versenyzett, és az előző szezonban megszerezte első dobogós helyezéseit a BMW színeiben, mielőtt a Kawasakihoz szerződött. A téli teszteken erős tempót mutatott, és úgy véli, idén rendkívül szoros csaták várhatóak. Csapatfőnöke, Manuel Puccetti szerint az új fejlesztéseknek köszönhetően már a szezon elejétől az élmezőnyben lehetnek.

Két hét és láthatjuk a szezon első rajtját

A 2025-ös MOTUL FIM Superbike-világbajnokság hamarosan kezdetét veszi, és izgalmas szezon várható az új szabályok és az erős mezőny miatt. Idén még több versenyző csatlakozhat a harcba, köztük a visszatérő Bimota csapata is, amely ígéretes eredményeket mutatott a teszteken. A 2024-es szezon nyolc különböző győztest hozott, és 2025-ben még nagyobb versengés várható, különösen látványos előzésekkel és kiélezett csatákkal. A szezon egyik legnagyobb mérföldköve a Superbike történetének 1000. versenye lesz, amelyet a 8. forduló Superpole futama alkalmával ünnepelnek. Emellett új szabályok lépnek életbe, például a üzemanyag-áramlás korlátozása és a gumihasználat szigorítása, amelyek tovább befolyásolhatják az erőviszonyokat.

Négy újonc érkezik

A 2025-ös WorldSBK szezonban négy újonc mutatkozik be, mindannyian különböző háttérrel érkezve a bajnokságba. Yari Montella (Barni Spark Racing Team) a Supersportból lép fel, ahol már bizonyított, és most Danilo Petrucci csapattársaként tanulhat. Célja a top 10-be kerülés és a legjobb független versenyző címének megszerzése, bár elismeri, hogy ez nem lesz könnyű feladat. Bahattin Sofuoğlu (Yamaha Motoxracing WorldSBK Team), a legendás Kenan Sofuoğlu unokaöccse szintén a Supersportból érkezik. Nagy lelkesedéssel vág neki az idénynek, de egy tesztbaleset miatt sérüléssel kell megküzdenie. Ryan Vickers (Motocorsa Racing) a Brit Superbike-ból érkezik, és most a Ducati Panigale V4 R géphez kell alkalmazkodnia. Izgatottan várja az új kihívásokat, különösen az elektronikai fejlesztések adta lehetőségeket. Zaqhwan Zaidi (PETRONAS MIE Honda Racing Team) az ázsiai bajnokságból lép fel a világszínpadra, ám tesztelési lehetőség nélkül nehezített pályán indul, így különösen nagy kihívás vár rá.

Source: worldsbk.com
Tags: Alex LowesBimotaBMWGarrett GerloffKawasakiMichael van der MarkSuperbikeToprak RazgatliogluWSBK
Börcsök Réka

Börcsök Réka

Szerinted ki az év F1-es újonca 2025-ben?
307 Szavazat · 307 szavazat
Szavazok

Ajánló

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

5+1 brutálisan jó F1-es ajándékötlet karácsonyra, aminek minden rajongó örül

2025.12.01. 19:44
Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

Itt az F1-es bajnoki matek – Levezetjük mi kell Norris, Verstappen és Piastri bajnoki címéhez!

2025.12.01. 09:44
Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

Megérkezett! Ajándék 2026-os motorsport-naptár a Motorsportol.hu olvasóinak!

2025.11.17. 17:44

TOP 5

  • Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    Már egy harmadik csapattal tárgyal a McLaren kegyvesztett pilótája

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A korábbi McLaren-bajnok szerint egy pilóta kiemelkedik a mezőnyből, és az nem Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Elárulta Tsunoda, hogy miért ment át rajta olyan könnyen Norris

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • Megnevezte Helmut Marko utódját a Red Bull

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
  • A Ferrari válaszolt Leclerc ultimátumára

    0 shares
    Share 0 Tweet 0
Motorsportol

F1, F2, F3, MotoGP, Kamion Eb és egyéb motorsport hírek.

Mindenki motorsportol!

ADATBANK

Közösségi média moderálási alapelvek

Kapcsolat

Impresszum

RSS

ÁSZF

Adatkezelési tájékoztató

Szerzői jogok

Feliratkozás

  • „Paddock club” közösség
  • „Heti hírek” lista

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Kezdőlap
  • F1
  • Irány az F1!
    • F2
    • F3
    • F1 Academy
  • Moto
  • Kamion Eb
  • Minden más
  • Retró
  • Fan Zone
    • Kvízek
    • Könyvek
    • Film/sorozat
    • Utazás
    • Receptek
    • Puzzle
  • Ajánló
  • Autó
  • Galéria
  • Hírlevél

© 2024 Motorsportol.hu

A szükséges sütik alkalmazása elengedhetetlen a honlapunk működéséhez. A weboldal böngészésével elfogadod a sütik használatát.