Fotó: MotoGP Media
Piero Taramasso, a Michelin menedzsere nyilatkozott Jorge Martín balesetéről, ám az Aprilia nem igazán osztja a szakember véleményét. A spanyol versenyző műtétjére pénteken került sor.
A világbajnok Jorge Martín több csonttörést szenvedett a szerdai sepangi tesztelés során elszenvedett bukása következtében. Az Aprilia újonca a szerdáról csütörtökre virradó éjszakát a versenypályához közeli nilai Aurelius kórházban töltötte, majd csütörtökön Barcelonába repült. Péntek reggel a Quiron Dexeus klinikán megműtötték a jobb kezét, és a Dr. Xavier Mir által vezetett orvosi csapat megerősítette, hogy a műtét sikeres volt.
A bal lábfejében lévő törések nem igényelnek műtétet. Egyelőre nem tudni, hogy a felépülés mennyi időt vesz igénybe. Martín kihagyja a február 12-13-i burirami tesztet, de az Aprilia bízik benne, hogy a szezonkezdetre, március első hétvégéjére újra fitt lesz.
Piero Taramasso, a Michelin menedzsere pénteken Sepangban olyan nyilatkozatokat tett Jorge Martín balesetével kapcsolatban, amelyek nagy port kavartak.
„Több hőmérsékleti tartomány van a gumiban, négy, és most már ki tudtuk értékelni az abroncs teljes életszakaszát. A számunkra döntő terület, amelyből kiderül, hogy egy gumiabroncs valóban működik-e, a belső váz területe. És most már elmondhatjuk, hogy ez a terület 15 fokkal alacsonyabb volt annál az általunk normálisnak definiált értéknél, amikor Jorge elhagyta a bokszot, és amikor a balesetet szenvedte. Fontos megérteni, hogy nem a gumiabroncs felületi hőmérsékletéről beszélünk, ahogyan azt a csapat mérte. Ez rendben volt, de a gumiabroncs belső rétegének hőmérséklete túl alacsony volt. Az ezen a ponton mért érték rendkívül fontos. Minden elem a határon dolgozik. Ezen a területen már öt fokos eltérés is kritikus.”
Massimo Rivola, az Aprilia versenyigazgatója péntek este támadásba lendült, és határozottan nem értett egyet a Michelin menedzserével: „Ami a balesetet illeti, szeretném világossá tenni, hogy az adataink semmiképpen sem igazolják Piero Taramasso állításait. Úgy gondolom, hogy a versenyzők biztonságának kell elsőbbséget élveznie. Már javasoltam neki, hogy szervezzenek egy találkozót az összes csapattal, hogy konstruktívan kezeljék ezt a nyilvánvalóan kritikus helyzetet. Ezt a sérültek száma is bizonyítja.”
A kizárólagos gumiszállítót, a Michelint évek óta kritizálják a MotoGP-ben, mert az első abroncsok hajlamosak túlmelegedni, és a gumik egésze csak egy viszonylag szűk ablakban működik tökéletesen.
Az Aston Martin hivatalosan is bejelentette, hogy a kanadai Lance Stroll nem áll rajthoz a…
A bajnoki versenyfutásban akar részt venni az Alpine, ezt maga a csapatfőnök Flavio Briatore jelentette…
Bár az elmúlt hetekben kissé elült ez a téma, világos, hogy a Mercedes csapatfőnöke, Toto…
Oscar Piastri szerezte meg a pole pozíciót a vasárnapi Forma-1-es Spanyol Nagydíjra. Mögötte Lando Norris…
Egy ideje téma a sajtóban Christian Horner esetleges távozása a Red Bulltól. A brit sikerkovács…
Végső felvonásához érkezik ma az európai klubfutball csúcsa, jön a Bajnokok Ligája döntője. Ez pedig…