Moto

Az Aprilia feje tajtékzott dühében, mikor meghallotta a Michelin nyilatkozatát Martín balesetéről

Piero Taramasso, a Michelin menedzsere nyilatkozott Jorge Martín balesetéről, ám az Aprilia nem igazán osztja a szakember véleményét. A spanyol versenyző műtétjére pénteken került sor.

A világbajnok Jorge Martín több csonttörést szenvedett a szerdai sepangi tesztelés során elszenvedett bukása következtében. Az Aprilia újonca a szerdáról csütörtökre virradó éjszakát a versenypályához közeli nilai Aurelius kórházban töltötte, majd csütörtökön Barcelonába repült. Péntek reggel a Quiron Dexeus klinikán megműtötték a jobb kezét, és a Dr. Xavier Mir által vezetett orvosi csapat megerősítette, hogy a műtét sikeres volt.

A bal lábfejében lévő törések nem igényelnek műtétet. Egyelőre nem tudni, hogy a felépülés mennyi időt vesz igénybe. Martín kihagyja a február 12-13-i burirami tesztet, de az Aprilia bízik benne, hogy a szezonkezdetre, március első hétvégéjére újra fitt lesz.

Piero Taramasso, a Michelin menedzsere pénteken Sepangban olyan nyilatkozatokat tett Jorge Martín balesetével kapcsolatban, amelyek nagy port kavartak.

„Több hőmérsékleti tartomány van a gumiban, négy, és most már ki tudtuk értékelni az abroncs teljes életszakaszát. A számunkra döntő terület, amelyből kiderül, hogy egy gumiabroncs valóban működik-e, a belső váz területe. És most már elmondhatjuk, hogy ez a terület 15 fokkal alacsonyabb volt annál az általunk normálisnak definiált értéknél, amikor Jorge elhagyta a bokszot, és amikor a balesetet szenvedte. Fontos megérteni, hogy nem a gumiabroncs felületi hőmérsékletéről beszélünk, ahogyan azt a csapat mérte. Ez rendben volt, de a gumiabroncs belső rétegének hőmérséklete túl alacsony volt. Az ezen a ponton mért érték rendkívül fontos. Minden elem a határon dolgozik. Ezen a területen már öt fokos eltérés is kritikus.”

Massimo Rivola, az Aprilia versenyigazgatója péntek este támadásba lendült, és határozottan nem értett egyet a Michelin menedzserével: „Ami a balesetet illeti, szeretném világossá tenni, hogy az adataink semmiképpen sem igazolják Piero Taramasso állításait. Úgy gondolom, hogy a versenyzők biztonságának kell elsőbbséget élveznie. Már javasoltam neki, hogy szervezzenek egy találkozót az összes csapattal, hogy konstruktívan kezeljék ezt a nyilvánvalóan kritikus helyzetet. Ezt a sérültek száma is bizonyítja.”

A kizárólagos gumiszállítót, a Michelint évek óta kritizálják a MotoGP-ben, mert az első abroncsok hajlamosak túlmelegedni, és a gumik egésze csak egy viszonylag szűk ablakban működik tökéletesen.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Razgatlıoğlu teljesen más dimenzióban – zsinórban tizenkettedik győzelmét aratta

Razgatlıoğlu egészen elképesztő dominanciát mutatott a Magny-Cours-i második futamon. Utcahosszal nyert Bulega előtt.  Toprak Razgatlıoğlu…

10 perc ago

Márquezt csak Márquez tudta megverni Barcelonában, Misanóban még nem lesz bajnokavatás

Álex Márquez tökéletes teljesítményt nyújtott a barcelonai főfutamon és maga mögött tudta tartani testvérét, így…

1 óra ago

Rosberg és Brundle szerint is megvan az F1 új Kimi Räikkönenje

Kimi Räikkönen az egyik legegyedibb személyisége a Forma-1 történetének. Sok rajongó szerette nyers, egyszavas őszinteségéért.…

3 óra ago

Verstappen PTSD-től tart a róla szóló zene miatt, amit mindenki skandál

Max Verstappen megosztotta véleményét a Forma-1 világában hamar elterjedt és rendkívül népszerű, róla készült dal…

4 óra ago

Razgatlıoğlu egy győzelemre az újabb mesterhármastól

Toprak Razgatlıoğlut ismét nem tudta senki megállítani Magny-Coursban, zsinórban 11. győzelmét aratta a címvédő. Toprak…

5 óra ago

Hivatalos: Gyártót vált a Haas és bejelentette jövő évi felállását

Pénteken jött a hír, hogy a Haas megváltozik jövőre. Szeptember idáig a bejelentések hónapja, mind…

7 óra ago