Moto

Az Aprilia feje tajtékzott dühében, mikor meghallotta a Michelin nyilatkozatát Martín balesetéről

Piero Taramasso, a Michelin menedzsere nyilatkozott Jorge Martín balesetéről, ám az Aprilia nem igazán osztja a szakember véleményét. A spanyol versenyző műtétjére pénteken került sor.

A világbajnok Jorge Martín több csonttörést szenvedett a szerdai sepangi tesztelés során elszenvedett bukása következtében. Az Aprilia újonca a szerdáról csütörtökre virradó éjszakát a versenypályához közeli nilai Aurelius kórházban töltötte, majd csütörtökön Barcelonába repült. Péntek reggel a Quiron Dexeus klinikán megműtötték a jobb kezét, és a Dr. Xavier Mir által vezetett orvosi csapat megerősítette, hogy a műtét sikeres volt.

A bal lábfejében lévő törések nem igényelnek műtétet. Egyelőre nem tudni, hogy a felépülés mennyi időt vesz igénybe. Martín kihagyja a február 12-13-i burirami tesztet, de az Aprilia bízik benne, hogy a szezonkezdetre, március első hétvégéjére újra fitt lesz.

Piero Taramasso, a Michelin menedzsere pénteken Sepangban olyan nyilatkozatokat tett Jorge Martín balesetével kapcsolatban, amelyek nagy port kavartak.

„Több hőmérsékleti tartomány van a gumiban, négy, és most már ki tudtuk értékelni az abroncs teljes életszakaszát. A számunkra döntő terület, amelyből kiderül, hogy egy gumiabroncs valóban működik-e, a belső váz területe. És most már elmondhatjuk, hogy ez a terület 15 fokkal alacsonyabb volt annál az általunk normálisnak definiált értéknél, amikor Jorge elhagyta a bokszot, és amikor a balesetet szenvedte. Fontos megérteni, hogy nem a gumiabroncs felületi hőmérsékletéről beszélünk, ahogyan azt a csapat mérte. Ez rendben volt, de a gumiabroncs belső rétegének hőmérséklete túl alacsony volt. Az ezen a ponton mért érték rendkívül fontos. Minden elem a határon dolgozik. Ezen a területen már öt fokos eltérés is kritikus.”

Massimo Rivola, az Aprilia versenyigazgatója péntek este támadásba lendült, és határozottan nem értett egyet a Michelin menedzserével: „Ami a balesetet illeti, szeretném világossá tenni, hogy az adataink semmiképpen sem igazolják Piero Taramasso állításait. Úgy gondolom, hogy a versenyzők biztonságának kell elsőbbséget élveznie. Már javasoltam neki, hogy szervezzenek egy találkozót az összes csapattal, hogy konstruktívan kezeljék ezt a nyilvánvalóan kritikus helyzetet. Ezt a sérültek száma is bizonyítja.”

A kizárólagos gumiszállítót, a Michelint évek óta kritizálják a MotoGP-ben, mert az első abroncsok hajlamosak túlmelegedni, és a gumik egésze csak egy viszonylag szűk ablakban működik tökéletesen.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Extrém megoldásokkal győzné le jövőre motorfronton a Ferrari a Mercedest

Jövőre radikálisan megújul a Forma-1, köszönhetően a teljesen új motorszabályoknak is. Ez pedig, mint mindig…

56 perc ago

A Holland Nagydíj helyszínét megtépázta az időjárás

Hétfő délután és este Hollandiában több helyen, köztük a Holland Nagydíjnak otthont adó Zandvoortban is…

3 óra ago

Egy korszak véget ért, egy másik feléled – új fejezet az argentin MotoGP történetében

2027-től új helyszínen, Buenos Aires-ben rendezik az Argentin MotoGP Nagydíjat, miután a verseny visszatér az…

4 óra ago

F1-es belga kvíz: Teszteld tudásod, és legyen tiéd az év végi nyeremény!

Ahogy azt már megszokhattátok, ha Forma-1-es versenyhét, akkor "nagydíjas" kvíz a Motorsportol.hu-n! Következik sokak egyik…

5 óra ago

Ami eddig pletykának tűnt, már nem az – Acosta bekopogtatott a VR46 ajtaján

Pedro Acosta lehetséges érkezése Valentino Rossi VR46 csapatához már hosszú ideje foglalkoztatja a MotoGP világát.…

7 óra ago

A versenypályán vesztette életét Pau Alsina, a JuniorGP versenyzője

A motorsport ismét mély gyászba borult, miután a fiatal spanyol tehetség, Pau Alsina, tragikus balesetben…

8 óra ago