Fotó: Ducati Corse
A Ducati a 2025-ös MotoGP-szezon egyik legfontosabb döntése előtt áll: folytatja-e az új motorral, vagy visszatér a 2024-es erőforráshoz.
A Ducati két gyári versenyzője, Marc Márquez és Pecco Bagnaia is a motor mindkét változatát kipróbálta a szezon előtti tesztek során. A döntés kulcsa abban rejlik, hogy a 2025-ös motor jelentős javulást kínál-e a tavalyi motorhoz képest.
„Nemcsak a motorról van szó, hanem egy sor apró részletről” – magyarázta Márquez a sepangi teszt után. „A mérnököknek most van idejük elemezni. Szerintem jó döntést fognak hozni, mert amit láttam ebben a három napban a bokszban, hogy bátrak és nyugodtak, így bizonyára helyesen döntenek.”
A spanyol versenyző hangsúlyozta, hogy ha már van egy győztes motorod, akkor minden változtatást rendkívül óvatosan kell értékelni: „Néha konzervatívnak kell lenned, ha már megvan a legjobb motorod. Teljesen biztosnak kell lennünk abban, hogy a 2025-ös motor sokkal jobb, de egyelőre ezt nem tudjuk.”
„Nem vállalhatunk felesleges kockázatot. Be kell látnunk, hogy az előző csomaggal már 20 futamból 19-et megnyertek. De természetesen a mérnökök mindig javítani akarnak. Ha nem vagyunk teljesen biztosak, okosabb, ha visszalépünk. Bár vannak pozitívumai a 2025-ös motornak, még mindig van mit elemezni.”
Bagnaia eközben hangsúlyozta, hogy a 2024-es motor egy nagyon szilárd referencia, bár elismeri, hogy a 2025-ös gép még kiértékelésre vár. „A GP24 egy fantasztikus gép, és nagyon jól működik. De már egy szezon óta használjuk. A GP25-ös motor hihetetlen erőleadással rendelkezik, de még mindig hiányzik belőle valami.”
A Ducati Lenovo csapat részéről Davide Tardozzi csapatfőnök egyetért Márquezzel az óvatosság szükségességében. Az olasz szerint bár a 2025-ös motor jó potenciált mutat, a szabályok hosszú távú gondolkodásra kényszerítik a márkát. „Ezt a motort két évig kell használni, így jelenleg a mérleg egy kicsit inkább a 2024-es motor felé hajlik” – árulta el Tardozzi. „De a végső döntést Thaiföldön hozzuk meg.”
Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…
Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…
Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…
A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…
Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…
A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…