Moto

Márquez és Bagnaia tanácstalanok – a biztosat válasszák vagy az új mérnöki csodát?

A Ducati a 2025-ös MotoGP-szezon egyik legfontosabb döntése előtt áll: folytatja-e az új motorral, vagy visszatér a 2024-es erőforráshoz.

A Ducati két gyári versenyzője, Marc Márquez és Pecco Bagnaia is a motor mindkét változatát kipróbálta a szezon előtti tesztek során. A döntés kulcsa abban rejlik, hogy a 2025-ös motor jelentős javulást kínál-e a tavalyi motorhoz képest.

„Nemcsak a motorról van szó, hanem egy sor apró részletről” – magyarázta Márquez a sepangi teszt után. „A mérnököknek most van idejük elemezni. Szerintem jó döntést fognak hozni, mert amit láttam ebben a három napban a bokszban, hogy bátrak és nyugodtak, így bizonyára helyesen döntenek.”

A spanyol versenyző hangsúlyozta, hogy ha már van egy győztes motorod, akkor minden változtatást rendkívül óvatosan kell értékelni: „Néha konzervatívnak kell lenned, ha már megvan a legjobb motorod. Teljesen biztosnak kell lennünk abban, hogy a 2025-ös motor sokkal jobb, de egyelőre ezt nem tudjuk.”

„Nem vállalhatunk felesleges kockázatot. Be kell látnunk, hogy az előző csomaggal már 20 futamból 19-et megnyertek. De természetesen a mérnökök mindig javítani akarnak. Ha nem vagyunk teljesen biztosak, okosabb, ha visszalépünk. Bár vannak pozitívumai a 2025-ös motornak, még mindig van mit elemezni.”

Bagnaia eközben hangsúlyozta, hogy a 2024-es motor egy nagyon szilárd referencia, bár elismeri, hogy a 2025-ös gép még kiértékelésre vár. „A GP24 egy fantasztikus gép, és nagyon jól működik. De már egy szezon óta használjuk. A GP25-ös motor hihetetlen erőleadással rendelkezik, de még mindig hiányzik belőle valami.”

A Ducati Lenovo csapat részéről Davide Tardozzi csapatfőnök egyetért Márquezzel az óvatosság szükségességében. Az olasz szerint bár a 2025-ös motor jó potenciált mutat, a szabályok hosszú távú gondolkodásra kényszerítik a márkát. „Ezt a motort két évig kell használni, így jelenleg a mérleg egy kicsit inkább a 2024-es motor felé hajlik” – árulta el Tardozzi. „De a végső döntést Thaiföldön hozzuk meg.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Trump vámjaival a Forma-1, az IndyCar és a NASCAR is ráfázhat

Donald Trump amerikai elnök legújabb vámintézkedései komoly következményekkel járhatnak az amerikai gazdaság számos területére, köztük…

2 óra ago

Colapinto szerint a Red Bull bealudt, mielőtt aláírt az Alpine-hoz

Franco Colapinto idén nem rendelkezik Forma-1-es üléssel, mégis beszédtémát szolgáltat. Sok minden szól Colapintóról úgy,…

4 óra ago

Verstappen és Sainz barátnői közös eseményen vettek részt

Max Verstappen barátnője, Kelly Piquet, a figyelem középpontjába került a monacói Monte Carlo Tennis Masters…

5 óra ago

Verstappen kihagyja az első szabadedzést Bahreinben

A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…

6 óra ago

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

8 óra ago

Beleszólhat-e a Honda az Aston Martin versenyzői felállásába?

A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…

10 óra ago