Fotó: Honda HRC Castrol
A MotoGP burirami tesztjén Joan Mir megerősítette azt a felfelé ívelő tendenciát, ami már Sepangban is látszott. Az RC213V-vel való vezetést most először élvezi, de az egyenesekben még mindig szenved.
A sepangi MotoGP-teszten Joan Mir a 8. helyével a második legjobb Honda-pilóta volt – a spanyolnál csak Johann Zarco volt gyorsabb. Az RC213V-vel elért előrelépés pozitív hangulatba hozta a 2020-as világbajnokot, aki hosszú idő után ismét mosollyal az arcán jelent meg a médiatalálkozókon.
Mir a 11. helyen végzett az időmérőn a burirami teszt első napján. Csütörtökön 0,7 másodpercet tudott javítani a szerdai legjobb idején, így a hatodik helyre került.
„A köridőm nem volt a legjobb, mert nem sikerült minden flottul” – mondta önkritikusan a mallorcai. „De csak egy új gumit használtunk, és nem mentünk ki másodszor, mint a legtöbben. Ez boldoggá tesz, mert még mindig van némi mozgásterünk, és még jobban is teljesíthettünk volna. Az a tempó, amit a sprintszimulációnkban és az időmérőkön is mutattunk, a legjobb volt, amióta a Hondánál versenyzem. Most már úgy tudom vezetni a motort, ahogyan szeretném – élvezem.”
„Mindazonáltal van még néhány dolog, amin javítanunk kell” – ismerte el a 27 éves versenyző. „Még mindig vannak komoly gyenge pontjaink, mint például a motor. Az egyenesekben mi vagyunk a leglassabbak, és ott nem vagyunk versenyképesek. Ez aggaszt a versenyek miatt. Ettől eltekintve most már sokkal jobb érzésem van. Remélem, hogy nem veszítjük el a fonalat úgy, mint tavaly. De szeretnék gratulálni a csapatomnak, mert ilyen rövid idő alatt ekkora lépést tenni nem könnyű. Ez a teszt semmit sem jelent, ugyanakkor elégtétel az embereinknek, akik keményen dolgoznak. Ezzel a motorral közelebb kerültünk az első 5-höz – néhány hónappal ezelőtt még a tesztpilóták ellen sem tudtunk harcolni.”
„Most már egy nagyon erős tesztcsapatunk van, ami megnyugtató. Mi dolgozunk az alapokkal, ők pedig fejlesztik azt. Most már csak olyan dolgokat próbálunk ki, amelyek javulást hoznak. Remélhetőleg tanulhatunk a tavalyi hibákból.”
A 2025-ös Forma-1-es Magyar Nagydíj a naptár egyik legjobban várt futama volt, több szempontból is.…
Talmácsi Gábort több mint másfél évtized elteltével pattan újra annak a motornak a nyergébe, amellyel…
Fernando Alonso 2001-ben kezdte meg Forma-1-es karrierjét, és még 2025-ben is az F1 egyik legjobb…
Az elmúlt hónapok slágertémája volt Max Verstappen esetleges Mercedeshez igazolása. A holland sztárt állítólag Toto…
Ötven fős stábbal, közel 30 órányi közvetítést sugároz az ARENA4, MAX4 és a NET4+ a…
Max Verstappen nemrég cáfolta azokat a pletykákat, miszerint a következő szezon előtt elhagyná a Red…