Moto

Mindenkit átvert a Ducati világbajnoka, amiben Márquez is partner volt

A Ducati által 2025-re kifejlesztett MotoGP-motor nem jelent meggyőző előrelépést elődjéhez képest. Pecco Bagnaia és Marc Márquez egyetértenek abban, hogyan tovább.

Szerdán Francesco Bagnaia annyi problémával küzdött a burirami tesztek során, hogy többé-kevésbé haszontalannak könyvelte el a napot. Csütörtökön már sokkal jobban mentek a dolgok. „Minden egyes kiállással javulni tudtunk, ennek nagyon örülök. Nem volt könnyű nap, de sikerült elvégeznünk a munkát. Szerdán annyi időt vesztettünk, hogy újra a nulláról kellett kezdenünk. Csak akkor nem mentek optimálisan a dolgok, amikor a legjobb időt próbáltuk elérni.”

A két gyári pilóta már szerdán jelezte, hogy a motor kiválasztásakor a 2024-es modell felé hajlanak. Ez a döntés idén különösen fontos. Az Aprilia, a Ducati és a KTM ugyanis legkésőbb az első versenyhétvégét (február 28. – március 2.) megelőző csütörtökig be kell jelentenie, hogy melyik motort homologizálja – két évre. Mivel 2027-től új technikai szabályok lesznek, amelyekben a hengerűrtartalom 1000-ről 850 köbcentire csökken, a motorfejlesztést 2026 végéig költség okokból befagyasztják. Ez nem vonatkozik a Hondára és a Yamahára, akik jelenleg a D koncessziós rangsorban vannak, ami nagyobb szabadságot ad nekik, hogy felzárkózzanak az élmezőnyhöz.

A Lenovo csapatnál az idei motort „2024.9”-nek hívják, ami mély betekintést enged abba, hogy milyen stádiumban van a fejlesztés.

„A 2024-esnél jobb motort építeni nehéz. Mindenki más fizetne azért, hogy egy ilyet kapjon. Be kell vallanom, hogy az elmúlt napokban kicsit hazudtam, de nem mondhattam igazat: a kezdetektől fogva meg voltam győződve arról, hogy a 2024-es motor jobb. Dolgoztunk az új motoron, és próbáltunk javítani rajta, de a malajziai teszt első napja óta Marc és én azon a véleményen voltunk, hogy a GP24 egy kicsit jobb. Próbáltunk javítani az új motorral a féktávokon, de nem jártunk sikerrel.”

A Ducati sztárja hangsúlyozta, hogy döntésüket nagyban befolyásolta, hogy a motorfejlesztést 2026 végéig befagyasztják. Ilyen körülmények között sem a versenyzők, sem a gyár nem akar kockáztatni.

„2023-ban kockáztattunk, amikor a sepangi teszten is voltak problémáink, és csak az utolsó napon éreztem magam egy kicsit jobban” – emlékezett vissza Bagnaia. „Nem akartunk újra ilyen helyzetbe kerülni. 2023-ban is az volt a helyzet, hogy a 2022-es motor jobb volt.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Verstappen és Hamilton példát mutatta rajongóiknak!

Bár a versenybírák rajtüntetést szabtak ki Lewis Hamiltonra, amiért a Monacói Nagydíj szombati kvalifikációján feltartotta…

5 perc ago

Helmut Marko most Hadjart kritizálta

Az idei év egyik üde színfoltja a Racing Bulls újonca Isack Hadjar. A francia pozitív…

2 óra ago

Rajtbüntetést kapott Hamilton, a stewardok elmagyarázták miért

Folytatódik Lewis Hamilton vesszőfutása Monacóban, ezúttal rajtbüntetéssel nézett szembe. Délelőtt egy ütközés hátráltatta a hétszeres…

4 óra ago

Egy NASCAR-legenda úgy gondolja, simán megnyerhetne egy Forma-1-es versenyt

Dale Earnhardt Jr. merész kijelentéssel állt elő, szerinte könnyedén nyerne egy Forma-1-es versenyen. A Forma-1…

14 óra ago

Ma sem maradtunk Kiss Norbi-győzelem nélkül: Izgalmas napon van túl a Kamion Eb mezőnye

Akciódús napot teljesített ma a Kamion Eb mezőnye a Lausitzringen. Mindkét szombati futam drámát, dominanciát…

15 óra ago

Norris szerint az F1 film sokkal nagyobbat fog menni, mint a Drive to Survive

Lando Norris el volt ragadtatva a filmtől, ami szerinte hatásosabb volt, mint a Netflix-féle sorozat.…

16 óra ago