Moto

Mindenkit átvert a Ducati világbajnoka, amiben Márquez is partner volt

A Ducati által 2025-re kifejlesztett MotoGP-motor nem jelent meggyőző előrelépést elődjéhez képest. Pecco Bagnaia és Marc Márquez egyetértenek abban, hogyan tovább.

Szerdán Francesco Bagnaia annyi problémával küzdött a burirami tesztek során, hogy többé-kevésbé haszontalannak könyvelte el a napot. Csütörtökön már sokkal jobban mentek a dolgok. „Minden egyes kiállással javulni tudtunk, ennek nagyon örülök. Nem volt könnyű nap, de sikerült elvégeznünk a munkát. Szerdán annyi időt vesztettünk, hogy újra a nulláról kellett kezdenünk. Csak akkor nem mentek optimálisan a dolgok, amikor a legjobb időt próbáltuk elérni.”

A két gyári pilóta már szerdán jelezte, hogy a motor kiválasztásakor a 2024-es modell felé hajlanak. Ez a döntés idén különösen fontos. Az Aprilia, a Ducati és a KTM ugyanis legkésőbb az első versenyhétvégét (február 28. – március 2.) megelőző csütörtökig be kell jelentenie, hogy melyik motort homologizálja – két évre. Mivel 2027-től új technikai szabályok lesznek, amelyekben a hengerűrtartalom 1000-ről 850 köbcentire csökken, a motorfejlesztést 2026 végéig költség okokból befagyasztják. Ez nem vonatkozik a Hondára és a Yamahára, akik jelenleg a D koncessziós rangsorban vannak, ami nagyobb szabadságot ad nekik, hogy felzárkózzanak az élmezőnyhöz.

A Lenovo csapatnál az idei motort „2024.9”-nek hívják, ami mély betekintést enged abba, hogy milyen stádiumban van a fejlesztés.

„A 2024-esnél jobb motort építeni nehéz. Mindenki más fizetne azért, hogy egy ilyet kapjon. Be kell vallanom, hogy az elmúlt napokban kicsit hazudtam, de nem mondhattam igazat: a kezdetektől fogva meg voltam győződve arról, hogy a 2024-es motor jobb. Dolgoztunk az új motoron, és próbáltunk javítani rajta, de a malajziai teszt első napja óta Marc és én azon a véleményen voltunk, hogy a GP24 egy kicsit jobb. Próbáltunk javítani az új motorral a féktávokon, de nem jártunk sikerrel.”

A Ducati sztárja hangsúlyozta, hogy döntésüket nagyban befolyásolta, hogy a motorfejlesztést 2026 végéig befagyasztják. Ilyen körülmények között sem a versenyzők, sem a gyár nem akar kockáztatni.

„2023-ban kockáztattunk, amikor a sepangi teszten is voltak problémáink, és csak az utolsó napon éreztem magam egy kicsit jobban” – emlékezett vissza Bagnaia. „Nem akartunk újra ilyen helyzetbe kerülni. 2023-ban is az volt a helyzet, hogy a 2022-es motor jobb volt.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Sérüléshiradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

16 perc ago

Marc Márquez taktikája frusztrálja a riválisokat

A Crash MotoGP podcast szerint Marc Márquez jelenléte már önmagában is befolyásolhatja a riválisok teljesítményét…

1 óra ago

Horner után Marko kirúgását is szorgalmazzák a Red Bullnál

Christian Horner váratlan távozása után Helmut Marko maradt az egyetlen „ős-Red Bullos” a csapatnál. Ám…

11 óra ago

A glórián emlékezik Diogo Jotára a Formula E bajnoka

Másfél hete rázta meg a sportvilágot a Liverpool focistájának Diogo Jotának és testvérének André Silvának…

12 óra ago

Kiss Norbi domináns győzelemmel kezdett a Nürburgringen, majd Albacete először nyert idén

A nürburgringi hétvége első versenyén újabb rajt-cél győzelmet aratott Kiss Norbi, miután sikeresen visszaverte Jochen…

13 óra ago

Kezdeti izgalmak és drámai fordulatok után Razgatlıoğlu megszerezte tizedik győzelmét Donington Parkban

Izgalmas és drámai kezdés után végül sima győzelemmel zárult a Superbike-világbajnokság első doningtoni futama, ami…

14 óra ago