Moto

Mindenkit átvert a Ducati világbajnoka, amiben Márquez is partner volt

A Ducati által 2025-re kifejlesztett MotoGP-motor nem jelent meggyőző előrelépést elődjéhez képest. Pecco Bagnaia és Marc Márquez egyetértenek abban, hogyan tovább.

Szerdán Francesco Bagnaia annyi problémával küzdött a burirami tesztek során, hogy többé-kevésbé haszontalannak könyvelte el a napot. Csütörtökön már sokkal jobban mentek a dolgok. „Minden egyes kiállással javulni tudtunk, ennek nagyon örülök. Nem volt könnyű nap, de sikerült elvégeznünk a munkát. Szerdán annyi időt vesztettünk, hogy újra a nulláról kellett kezdenünk. Csak akkor nem mentek optimálisan a dolgok, amikor a legjobb időt próbáltuk elérni.”

A két gyári pilóta már szerdán jelezte, hogy a motor kiválasztásakor a 2024-es modell felé hajlanak. Ez a döntés idén különösen fontos. Az Aprilia, a Ducati és a KTM ugyanis legkésőbb az első versenyhétvégét (február 28. – március 2.) megelőző csütörtökig be kell jelentenie, hogy melyik motort homologizálja – két évre. Mivel 2027-től új technikai szabályok lesznek, amelyekben a hengerűrtartalom 1000-ről 850 köbcentire csökken, a motorfejlesztést 2026 végéig költség okokból befagyasztják. Ez nem vonatkozik a Hondára és a Yamahára, akik jelenleg a D koncessziós rangsorban vannak, ami nagyobb szabadságot ad nekik, hogy felzárkózzanak az élmezőnyhöz.

A Lenovo csapatnál az idei motort „2024.9”-nek hívják, ami mély betekintést enged abba, hogy milyen stádiumban van a fejlesztés.

„A 2024-esnél jobb motort építeni nehéz. Mindenki más fizetne azért, hogy egy ilyet kapjon. Be kell vallanom, hogy az elmúlt napokban kicsit hazudtam, de nem mondhattam igazat: a kezdetektől fogva meg voltam győződve arról, hogy a 2024-es motor jobb. Dolgoztunk az új motoron, és próbáltunk javítani rajta, de a malajziai teszt első napja óta Marc és én azon a véleményen voltunk, hogy a GP24 egy kicsit jobb. Próbáltunk javítani az új motorral a féktávokon, de nem jártunk sikerrel.”

A Ducati sztárja hangsúlyozta, hogy döntésüket nagyban befolyásolta, hogy a motorfejlesztést 2026 végéig befagyasztják. Ilyen körülmények között sem a versenyzők, sem a gyár nem akar kockáztatni.

„2023-ban kockáztattunk, amikor a sepangi teszten is voltak problémáink, és csak az utolsó napon éreztem magam egy kicsit jobban” – emlékezett vissza Bagnaia. „Nem akartunk újra ilyen helyzetbe kerülni. 2023-ban is az volt a helyzet, hogy a 2022-es motor jobb volt.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Verstappen kihagyja az első szabadedzést Bahreinben

A Red Bull junior Ayumu Iwasa is F1-es autóba ülhet hétvégén Bahreinben. A 23 éves…

12 perc ago

24 év börtönbüntetést úszott meg az adóhivatallal packázó korábbi spanyol világbajnok

Alfonso „Sito” Pons, a kétszeres 250 köbcentis világbajnok végre lezárta nem sportolói életének legsötétebb -…

2 óra ago

Beleszólhat-e a Honda az Aston Martin versenyzői felállásába?

A Honda a jövőben beleszólhat az Aston Martin pilótafelállásába, ugyanakkor Fernando Alonso és Lance Stroll…

4 óra ago

Márquez a saját hibájából tanulva intette óva Martínt

A MotoGP regnáló bajnoka, Jorge Martín szerint Marc Márquez „szívből jövő” tanácsai a sérüléséből való…

6 óra ago

A Toyota ott segít a Haasnak, ahol a Ferrari nem tud

A Haas tavaly októberben kötött megállapodást a Toyotával, azon belül a Toyota Gazoo Racinggel, a…

8 óra ago

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

18 óra ago