Fotó: Red Bull KTM
Pedro Acosta rohamléptekben érkezett a királykategóriába, ahol már újonc évében megmutatta, hogy vele bizony számolni kell . Aki Ajo, a Red Bull KTM csapatfőnöke elmagyarázta, mi hiányzik még a spanyolnak.
Egy pole pozíció, két leggyorsabb versenykör, öt dobogós helyezés a nagydíjakon, további négy a sprinteken és egy hatodik hely a világbajnokságon – ez Pedro Acosta lenyűgöző mérlege első MotoGP-szezonjában, 2024-ben. 2020-ban a most 20 éves versenyző megnyerte a Red Bull Rookies Cupot, a következő évben szenzációsan megnyerte a Moto3-as, 2023-ban pedig a Moto2-es világbajnokságot. Aligha kételkedik bárki is abban, hogy egy napon ő is MotoGP-bajnok lesz.
A Ducati dominanciáját figyelembe véve azonban erőltetettnek tűnik, hogy ez megtörténik. Acosta szerződése a KTM-mel 2026 végéig szól, és a sepangi és burirami teszteken az osztrák gyártó egyik legjobbjaként mutatkozott be.
A burirami utolsó téli teszten is hasonló volt a kép: Acosta negyedik helyen végzett.
„Mindig van nyomás” – mondta Aki Ajo, a Red Bull KTM új csapatfőnöke. „Ez az egyik oka annak, hogy ezt a munkát végezzük, mert bizonyos értelemben élvezzük ezt. Adrenalint termel, amire mindannyiunknak szüksége van. Amire pedig Pedrónak ezenkívül, az a tapasztalat. Sokan elfelejtik, hogy a tavalyi év az újonc szezonja volt. Az ő és mindenki más elvárásai is óriási mértékben megnőttek, amikor olyan erős volt az előszezonban és az első versenyeken. De az élet nehéz, és nem lehet csak úgy kihagyni a leckéket. Meg kell tanulnod őket, és néha türelmesnek kell lenned. A szezonkezdése kiváló volt, aztán voltak nehezebb pillanatai. Beszéltünk róla. Abban is egyetértésre jutottunk, hogy szükség van a nehéz pillanatokra ahhoz, hogy a megfelelő módon fejlődj.”
„Számomra nagyszerű, hogy négy ilyen versenyzőnk van” – hangsúlyozta Ajo. „Mindannyian bajnokok voltak már más kategóriákban, és bizonyították, hogy kik ők. Ki kell használnunk ezt a lehetőséget, és meg kell néznünk, hogyan tudjuk velük együtt a legtöbbet kihozni ebből a projektből. Egymást fogják hajtani, de technikailag is segíteni fognak nekünk. Egységként fogunk együtt dolgozni. Minden munkánk az egész projektet szolgálja.”
Monaco a Forma-1 ékköve, ahol a luxus, a sebesség és a történelem találkozik. Ez az…
Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…
A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…
Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…
Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…
Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…