Moto

Ha a Suzuki boldogult szponzor nélkül, a Trackhouse is fog Pitbull nélkül

A Trackhouse Racing a 2025-ös MotoGP- és NASCAR-szezonnak az egyik legnevesebb partnere nélkül vág neki. Az énekes és vállalkozó Armando Christian „Pitbull” Pérez bejelentette, hogy felbontja a csapattal való együttműködését. Ezzel véget ér a négy évig tartó partnerség.

Pitbull maga is megerősítette távozását a Daytona 500 előestéjén, a NASCAR egyik legnagyobb eseményének előestéjén, ahol a tervek szerint ő is fellépett volna. „Az elmúlt öt évben történelmet írtunk azzal, hogy új közönséghez juttattuk el a NASCAR-t, és közben beleszerettünk a rajongókba. Úgy döntöttünk, hogy azonnali hatállyal véget vetünk a Trackhouse Racinggel való együttműködésünknek” – mondta a művész.

Pitbull távozása ellenére a Trackhouse továbbra is erős és növekvő projekt marad az autósport világában. A Justin Marks által alapított csapat jelenleg a NASCAR-ban, a MotoGP-ben és részben az IMSA SportsCar Championshipben versenyez, és tervezi, hogy más szakágakban is terjeszkedni fog.

Marks az énekes bejelentésére reagálva kiemelte a csapat felépítésében játszott szerepét: „Armando akkor jött be a képbe, amikor még nem volt garancia a sikerre, és elkötelezte magát, hogy segít nekünk egy márka felépítésében. Mindkét oldalról nagyszerű befektetés volt – izgatottan várom, hogy mit fog csinálni legközelebb!”

Az Aprilia szatellit alakulataként működő MotoGP-csapat Raúl Fernández és az újonc Ai Ogura pilótáival vág neki második szezonjának a kategóriában. A művész távozása kétségeket ébresztett a projekt pénzügyi stabilitásával kapcsolatban, különösen a MotoGP-csapatnál, amelynek nincs látható főszponzora az Aprilia RS-GP-n.

Davide Brivio csapatfőnök azonban tagadta, hogy pénzügyi válság lenne, és megvédte a Trackhouse üzleti modelljét. „Sok éven át dolgoztam a Suzukival szponzor nélkül, és ez soha nem jelentett problémát. A Suzuki fizette a számlákat. A Trackhouse-nál ugyanez a helyzet: megengedhetjük magunknak, hogy szponzor nélkül versenyezzünk, mert a saját forrásainkból finanszírozzuk a csapatot. Luxus, hogy így versenyezhetünk.”

Brivio ironizált a motor esztétikáján is a többi szponzormatricákkal teli rajtrácshoz képest: „Jobban szeretem a szép dizájnt, mint a kis matricákkal teli motorokat, amelyeket senki sem tud elolvasni.”

Annak ellenére, hogy a Trackhouse fiatal csapat, nem stagnál. Szerkezete a Trackhouse Entertainment Group része, egy konglomerátum, amely több versenyen is befektetett, és nem zárja ki, hogy más kategóriákba, például a motokrosszba vagy a Forma-2-be is terjeszkedjen.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Közel volt az engedetlenséghez Sainz Imolában

Erős versenye volt a Williamsnek Imolában, így mind Albon mind pedig Sainz is erős pontokat…

8 perc ago

Mickey egér és a Forma-1 összeállnak 2026-tól!

A Forma-1 és a Disney egy izgalmas új együttműködést jelentett be, amely 2026-ban veszi kezdetét.…

2 óra ago

Legyél te Mr. vagy Miss Monaco! Tedd próbára F1-es tudásod a legújabb kvízünkkel!

Monaco a Forma-1 ékköve, ahol a luxus, a sebesség és a történelem találkozik. Ez az…

3 óra ago

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

13 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

15 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

17 óra ago