Moto

Ducati-dominanciával kezdődött a Superbike-világbajnokság idénye

Hivatalosan is megkezdődött a 2025-ös Superbike-világbajnokság szezonja. Eddig elképesztő dominanciát mutat a Ducati, de nem Bautistával.

Superpole

Ausztráliában a versenyzők és csapatok négy kétórás teszten és három szabadedzésen (összesen 110 percben) készülhettek fel a 2025-ös szezon első komoly megmérettetésére, a Phillip Island-i időmérőre.

A Pirelli az agresszív aszfalt miatt ezúttal nem hozott szuperlágy kvalifikációs gumikat, sőt, a megszokott SCX versenygumik is otthon maradtak. Így a hétvégére elérhető leglágyabb hátsó gumi az idény többi futamán használt legkeményebb keverék. Ez nem minden versenyzőnek fekszik, és nem minden motorral működik egyformán jól.

A Ducati uralta az egész hetet, Nicoló Bulega minden egyes pályára-guruláson a leggyorsabb volt. Márkatársai, Andrea Iannone, Álvaro Bautista és Danilo Petrucci is rendre az első ötben végeztek.

Szombaton a hét legmelegebb napja köszöntött be, 33 fokos levegő- és aszfalthőmérséklet mellett – teljesen más körülmények között, mint a jerezi és portimaói téli teszteken, ahol mindössze 15 fok volt.

A versenyzők két mért kört tudtak megtenni, mielőtt a Honda gyári pilótája, Iker Lecuona bukott. A spanyol eltörte a bal lábán a negyedik lábközépcsontját, így számára véget ért a hétvége.

Az első igazán erős időt Bulega futotta 1:29.058-cal, közel fél másodperccel megelőzve Bautistát. Később tovább javított, 1:28.824-et motorozott, míg Razgatlioglu 0.094 másodperccel lemaradva bejött a második helyre. A harmadik rajtkockát Iannone szerezte meg.

A második sorba három Ducati-sorakozott fel: Bautista, Petrucci és Redding. A harmadik sorban a BMW-s Michael van der Mark, valamint a Yamaha-páros, Andrea Locatelli és Remy Gardner kapott helyet.

Alex Lowes a Bimotával a 10. helyre kvalifikált, Xavi Vierge lett a legjobb hondás a 12. helyen, míg Garrett Gerloff a mezőny egyetlen Kawasakijával csak a 17. rajtkockát csípte meg.

Első verseny

Bulega rajtolt a legjobban, és azonnal az élre állt. Az őt követő Andrea Iannone gyorsan felzárkózott, miközben a harmadik helyért Bautista és Razgatlıoğlu csatázott az első métereken. Iannone azonban hamar visszaesett, hirtelen lelassult, ami Bautistát is kizökkentette, így végül az ötödik helyen találta magát. Ezt kihasználva Razgatlıoğlu és Petrucci lépett fel a dobogós pozíciókba.

Tizenhat körrel a leintés előtt Razgatlıoğlu még a második helyen haladt, de Redding egyre nagyobb tempóra kapcsolt, és gyorsan közeledett hozzá, Bautista pedig szorosan a nyomában volt. Közben Bulega előnye már meghaladta az öt másodpercet az élen.

Végül nem Redding, hanem Bautista szerezte meg a második helyet, miközben Razgatlıoğlu átmeneti problémák miatt visszaesett, így Redding és Petrucci is megelőzte.

A második helyére Bautista és Redding között alakult ki csata, amivel az őket követő bolyt is megkapták a nyakukba Razgatlıoğlu vezetésével. A török nem is hagyta annyiban, Redding előzésével a harmadik helyre lépett elő. Eközben csapattársa, van der Mark bukott nagy tempónál. Bulega kezdte meg a kötelező bokszkiállásokat, ahol minden csapatnak ügyelnie kellett arra, hogy legalább 1 perc 3 másodpercet töltsenek a boxban.

Bulega mindenféle nehézség nélkül őrizte meg a vezetést. Razgatlıoğlu számára is jól jött ki a kiállás, a török versenyző magabiztosan tartotta a második helyet Redding és Bautista előtt. A brit és spanyol versenyző között végül helycsere történt, így a korábbi világbajnok feljött a harmadik helyre.

Kilenc körrel a leintés előtt Gardner, aki már az első körben bukott, újabb szomorú fejleményt élt meg, amikor motorja elfüstölt, így a hazai pályán versenyző pilóta végleg búcsút inthetett a versenynek.

Az utolsó körökre fordulva Bulega több mint hat másodperces előnnyel vezetett Razgatlıoğlu előtt, aki egy másodperces különbséggel tartotta a második helyet Bautistával szemben. Az utolsó körre érve Bautista ugyan megközelítette Razgatlıoğlut, de megelőzni nem tudta riválisát. A verseny nagy részében a dobogóért küzdő Redding visszaesett az ötödik helyre, miután Petrucci is megelőzte. Iannone, aki kezdetben problémákkal küzdött, visszaverekedte magát a hatodik helyre. A top tízbe Locatelli, Alex Lowes, Bassani és Sam Lowes fért be.

Bár az első főverseny nem hozott kiemelkedő izgalmakat, a Ducati dominanciája erőteljesnek tűnik. Azonban valószínű, hogy az erőviszonyok még nem teljesen tisztázódtak, és a szezon további részében még meglepetések várhatnak ránk.

Végeredmény:

Börcsök Réka

Recent Posts

Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy most már tényleg jöhet a Mint a villám folytatása Tom Cruise-zal

Az F1-film társproducere, Jerry Bruckheimer megerősítette, hogy a NASCAR-alapú filmje, a Days of Thunder folytatása…

12 perc ago

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

1 óra ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

2 óra ago

Hamilton már előre néz – de vajon a Ferrari is?

Lewis Hamilton szerint a Ferrarinak minél előbb a 2026-os autó fejlesztésére kellene összpontosítania, hogy a…

3 óra ago

Brno sikeresen vizsgázott, ahol a V4-es Yamahát is tovább tesztelték

Brnóban kétnapos privát MotoGP-tesztet tartottak július 1–2. között, ahol a Honda és a Yamaha is…

4 óra ago

Az Alpine F1 valóban kinevezte Steve Nielsent ügyvezető igazgatójává, de igazoltak még további ismert neveket is

Az Alpine Formula 1 csapata véglegesítette Steve Nielsen szerződtetését, aki az Enstone-i csapat ügyvezető igazgatói…

5 óra ago