Fotó: World Superbike Media
Jonathan Rea nem így képzelte el a szezonkezdetet… Mielőtt még elrajtolt volna az első verseny, már kórházban kötött ki. Hosszú rehabilitációs időszak elé néz.
Jonathan Rea egy borzalmas highside után sérült meg a Phillip Island-i teszten, amikor a Yamaha R1-es motorja, amely többször megpördült, végül pedig rázuhant Rea bal lábfejére, eltörve legalább három csontot a lábának elülső területén.
A 36 éves északír versenyző szerdán hazarepült Belfastba, ahol pénteken sikeres műtéten esett át Dr. Michael McMullan vezetésével, a Kingsbridge magánkórházban. Az orvosi részletek még nem kerültek nyilvánosságra, de a környezetéből érkező információk szerint Rea-nek két hétig gipszben kell tartania a lábát, hogy biztosan rögzítve legyen. A várható rehabilitációs időszak nyolc-tizenkét hét között mozog. „Miután áttekintettük a balesetemről készült felvételeket, úgy döntöttünk, hogy hazarepülök, és műtéten esek át, hogy stabilizáljuk és rendbe tegyük a sérüléseimet. A műtét sikeres volt, és most otthon folytatom a rehabilitációmat az orvosi csapatom segítségével” – mondta Rea, aki köszönetet mondott mindenki támogatásáért.
Nicoló Canepa a Yamaha Motor Europe road racing sportmenedzsere hozzátette: „Nagyon hiányzik Jonathan itt Ausztráliában, mivel hatalmas motivációval és egyre növekvő bizalommal utazott az idénynyitóra a Yamaha R1-es motorjával, de a teszten történt baleset miatt most ki kell hagynia. Sajnos a sérülései miatt nem fog tudni versenyezni Portimãóban a következő hónapban. Minden jót kívánunk neki a gyors felépüléshez, és reméljük, hogy hamarosan újra láthatjuk őt a pályán.”
A Yamaha csapatfőnöke, Paul Denning megerősítette, hogy Rea a márciusi tesztet és a portugáliai versenyt is kihagyja. A legfrissebb hírek szerint elképzelhető, hogy az áprilisi asseni versenyen sem indulhat. Az orvosi várakozások szerint a visszatérésére legkorábban május elején, Cremonában kerülhet sor.
Helyettesítőként a Yamaha MotoGP tesztversenyzője, Augusto Fernández lép Rea helyére. Fernándeznek ugyan nincs Superbike tapasztalata, és a Pirelli gumikat sem ismeri, de két nap tesztelés Portimãóban segíthet neki, hogy gyorsan megszokja az R1-es motort. A spanyol versenyző, aki 2022-ben Moto2-es világbajnok lett, 2023-ban és 2024-ben a GASGAS Tech3 MotoGP csapatában versenyzett, és most az M1 fejlesztéséért felelős csapat tagja, Dovizioso és Crutchlow mellett.
Nem csak a Márquezek állnak rajthoz testvérként a MotoGP-ben a Balaton Parkban. A Tech3 megnevezte…
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemes egyszerűséggel "seggfejnek" nevezte korábbi Forma-1-es riválisát, Christian Horner-t, aki…
George Russell úgy érzi, hogy Lewis Hamilton távozása mind a Mercedesnek, mind pedig a hétszeres…
Élete egyik legjobb versenyének nevezte az Osztrák Nagydíjat Fermín Aldeguer. Fermín Aldeguer közel került ahhoz,…
A Formula 2 jelenlegi éllovasa a 20 éves olasz Leonardo Fornaroli. Idén lehengerlő teljesítményt nyújt,…
Christian Horner 20 év után hivatalosan is elhagyta a Red Bullt, miután júliusban menesztették csapatfőnöki…