Moto

A bíróság döntött: Egy újabb lépést tett a KTM

A Pierer Mobility Group bejelentette, hogy a KTM szerkezetátalakítási terve, melynek célja a hitelezők visszafizetése és a cég fennmaradása, kedden zöld utat kapott egy osztrák bíróságtól.

Miután 2024. november 29-én a KTM önálló irányítás alá került, a vállalat leépítéseket hajtott végre, leállította a termelést, és Stefan Pierer vezérigazgató lemondott. A gyári versenysport programok csökkentésével próbálták kezelni a pénzügyi válságot.

A hónapok óta zajló bírósági eljárások során elért kulcsfontosságú mérföldkövek után február 25-én került sor a legfontosabb lépésre, amikor a hitelezők véglegesen szavazhattak a szerkezetátalakítási tervről.

A KTM adóssága több mint 2 milliárd euróra rúg, de a cég vállalta, hogy a hitelezők 30%-át kifizeti – eredetileg két év alatt, de ezt felgyorsítják, így 2025 május végéig be kell fejezni a kifizetéseket. A hitelezők összesen 548 millió eurót kapnak, amelyet legkésőbb 2025. május 23-ig kell a felügyelői számlára befizetniük.

A bíróságok június elején véglegesen megerősítik a szerkezetátalakítást, amely jogerőre emelkedve hivatalosan lezárul.

A KTM számára most fontos, hogy új befektetéseket szerezzen. Több forrás szerint már 900 millió eurót ígértek különböző entitások, ami lehetővé teszi a gyártás újraindítását 2025. március közepétől. Ehhez a részvényesek 50 millió eurós kölcsönt biztosítanak.

Bár a részvényeseket nem nevezték meg, az indiai The Hindu hírportál szerint a Bajaj Auto, amely a KTM 49%-os tulajdonosa, vállalta a kölcsönt.

A KTM MotoGP jövője továbbra is kérdéses. Míg 2025-re már biztos, hogy folytatják a projektet, a 2026 végére tervezett befejezésről szóló hírek elcsendesedtek, miután decemberben nem érkeztek újabb információk.

A KTM 2025-ben 40 versenyző támogatását csökkenti, miközben a testvérmárkák, a GASGAS és a Husqvarna már nem szerepelnek a GP mezőnyében. A cég azonban januárban megnyerte a Dakar Rallyt.

A BMW-vel kapcsolatos befektetési pletykák sem kaptak hivatalos megerősítést. Az osztrák sajtó arról számolt be, hogy a BMW érdeklődött a KTM iránt, és a gyártást Németországba, illetve Indiába költöztetnék. Azonban valószínűtlen, hogy a BMW valóban befektetne, mivel a német autógyártó saját pénzügyi problémákkal küzd.

Idén januárban arról is szóltak a hírek, hogy 23 különböző fél érdeklődött a KTM megmentésére és hajlandóak voltak tőkét invesztálni a cégbe.

Börcsök Réka

Recent Posts

Két lehetősége van a Forma-1-es visszatérésre Hornernek

20 év után távozott nemrégiben a Red Bulltól Christian Horner. A brit sikerkovács jelenleg pihen…

5 óra ago

“Nincs olyan sok titok a pályával kapcsolatban” – Marc Márquez szerint a korábbi teszt nem előny a számára

Marc Márquez szerint közel lesz egymáshoz a mezőny a Balaton Parkban, ahol minden gyártó labdába…

6 óra ago

Bortoleto és Hadjar a sztár újoncok, annak ellenére, hogy nem körülöttük van a legnagyobb hype

Miközben a pilóták pihennek és felkészülnek a 2025-ös Forma-1-es világbajnokság utolsó tíz futamára, amely a…

7 óra ago

Erősségből gyengeség: ez Bagnaia legnagyobb gondja, ami korábban a sikere kulcsa volt

Szerkesztőségünk a hétvégét a Balaton Parkban tölti, ahol többek között Francesco Bagnaia sajtótájékoztatóján is jelen…

8 óra ago

Russell Michael Schumacheréhez hasonlította helyzetét

George Russell továbbra is bízik abban, hogy egyszer világbajnok lesz a Forma-1-ben, még akkor is,…

9 óra ago

A Stake F1 Team Kick Sauber csapat nem vehet részt a Holland Nagydíjon!

A Stake F1 Team Kick Sauber nem a jelenlegi névvel vesz részt majd a Holland…

11 óra ago