Csütörtök délelőtt vált hivatalossá, hogy 2027-től a Pirelli fogja ellátni gumikkal a mezőnyt. A szerződés magába foglalja, hogy az olasz gumibeszállító az új szabályrendszer indulásától számítva öt évig lesz a mezőnyben. Ezzel a szerződéssel az utóbbi időben rengeteg kritikát ért Michelint váltja.
A francia márka 2016 óta volt hivatalos gumiszállító a MotoGP-ben, de ez idő alatt negatív hírnevet is szerzett magának. Legutóbb például azon okból, mivel Jorge Martín legutóbbi súlyos sérülését okozó bukásánál is a gumikat okolták. A Pirelli érkezése nem meglepő, hiszen az előző évtől már a gyorsaságimotoros-világbajnokság alsóbb kategóriáinak, a Moto2-nek és a Moto3-nak szállított abroncsokat, emellett a Superbike-vb mezőnyének is.
Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere így nyilatkozott:
,,A Michelin hosszabbításával kapcsolatos több hónapos huzavona után a Dorna Sports úgy döntött, hogy kizárólagos gumigyártót választ minden géposztályban. Ez a MotoGP-t, a Moto2-t, a Moto3-at, a MotoE-t és további olyan sorozatokat is jelenti, mint a Red Bull Rookies Cup és a tehetségkutatók. Ez az opció nem volt megfelelő a Michelin számára, amely mindig is a MotoGP-t és a MotoE-t helyezte előtérbe. A MotoGP a motorozás csúcskategóriáját jelenti, és számunkra a technológiai innováció fő tesztelőjeként szolgál. Ez az a kategória, ahol tapasztalatot szerzünk és rengeteg adatot gyűjtünk. Tiszteletben tartjuk a Dorna döntését, és továbbra is a MotoGP és a MotoE 2025-ös és 2026-os szezonjaiban betöltött beszállítói szerepünkre összpontosítunk. Továbbra is kéz a kézben fogunk dolgozni valamennyi partnerünkkel.”
A MotoGP hivatalos oldalán megjelent cikk alapján, a Pirelli kiterjeszti a portfolióját a MotoE-re is, ezzel az összes kategóriát magáénak tudhatják majd két év múlva. A kétkerekűek mellett, négykeréken is elfoglalt a Pirelli, hiszen a Forma-1 hivatalos gumibeszállítója már 2011 óta.
A MotoGP rövid időn belül már a második sorozat Michelinnek, amit elmúlt években elveszít. 2022 végén a Hankook váltotta őket a Formula E-ben. A francia gyárnak azért igy sincs mit szégyellenie. WEC-ben a legfelsőbb, a Hypercar-kategóriát látják el, még Amerikában az IMSA-ban az egész sorozatnak ők adják az abroncsokat.
(Silló Barnabás)
Az Aprilia feje tajtékzott dühében, mikor meghallotta a Michelin nyilatkozatát Martín balesetéről