Moto

A Forma-1-gyel azonos gumibeszállítója lesz a MotoGP-nek

Csütörtök délelőtt vált hivatalossá, hogy 2027-től a Pirelli fogja ellátni gumikkal a mezőnyt. A szerződés magába foglalja, hogy az olasz gumibeszállító az új szabályrendszer indulásától számítva öt évig lesz a mezőnyben. Ezzel a szerződéssel az utóbbi időben rengeteg kritikát ért Michelint váltja.

A francia márka 2016 óta volt hivatalos gumiszállító a MotoGP-ben, de ez idő alatt negatív hírnevet is szerzett magának. Legutóbb például azon okból, mivel Jorge Martín legutóbbi súlyos sérülését okozó bukásánál is a gumikat okolták. A Pirelli érkezése nem meglepő, hiszen az előző évtől már a gyorsaságimotoros-világbajnokság alsóbb kategóriáinak, a Moto2-nek és a Moto3-nak szállított abroncsokat, emellett a Superbike-vb mezőnyének is.

Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere így nyilatkozott:

,,A Michelin hosszabbításával kapcsolatos több hónapos huzavona után a Dorna Sports úgy döntött, hogy kizárólagos gumigyártót választ minden géposztályban. Ez a MotoGP-t, a Moto2-t, a Moto3-at, a MotoE-t és további olyan sorozatokat is jelenti, mint a Red Bull Rookies Cup és a tehetségkutatók. Ez az opció nem volt megfelelő a Michelin számára, amely mindig is a MotoGP-t és a MotoE-t helyezte előtérbe. A MotoGP a motorozás csúcskategóriáját jelenti, és számunkra a technológiai innováció fő tesztelőjeként szolgál. Ez az a kategória, ahol tapasztalatot szerzünk és rengeteg adatot gyűjtünk. Tiszteletben tartjuk a Dorna döntését, és továbbra is a MotoGP és a MotoE 2025-ös és 2026-os szezonjaiban betöltött beszállítói szerepünkre összpontosítunk. Továbbra is kéz a kézben fogunk dolgozni valamennyi partnerünkkel.”

A MotoGP hivatalos oldalán megjelent cikk alapján, a Pirelli kiterjeszti a portfolióját a MotoE-re is, ezzel az összes kategóriát magáénak tudhatják majd két év múlva. A kétkerekűek mellett, négykeréken is elfoglalt a Pirelli, hiszen a Forma-1 hivatalos gumibeszállítója már 2011 óta.

A MotoGP rövid időn belül már a második sorozat Michelinnek, amit elmúlt években elveszít. 2022 végén a Hankook váltotta őket a Formula E-ben. A francia gyárnak azért igy sincs mit szégyellenie. WEC-ben a legfelsőbb, a Hypercar-kategóriát látják el, még Amerikában az IMSA-ban az egész sorozatnak ők adják az abroncsokat.

(Silló Barnabás)

Silló Barnabás

Recent Posts

Carlos Sainz szerint az édesanyák hősök, teljes munkaidőben, fizetés nélkül

Carlos Sainz beszélt az édesanyja, Reyes Vazquez de Castro, és úgy egyáltalán az édesanyák iránti…

15 perc ago

Százra váltott a BMW – Razgatlıoğlu újabb mérföldkövet ért el

Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…

2 óra ago

Így lett a Red Bull több, mint egy márka – Egy könyv és egy vélemény

Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…

3 óra ago

„Sokkoló és horrorisztikus” Horner kirúgása, véli egy világbajnok

Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…

4 óra ago

Tim Mayer visszavág: vita robbant ki az FIA-elnökválasztás kampányában

Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…

6 óra ago

Sérüléshíradó: Morbidelli kihagyja a főfutamot, Viñales lehet, hogy a Cseh Nagydíjat is

Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…

7 óra ago