Fotó: Steven Tee / LAT Images / Pirelli
Csütörtök délelőtt vált hivatalossá, hogy 2027-től a Pirelli fogja ellátni gumikkal a mezőnyt. A szerződés magába foglalja, hogy az olasz gumibeszállító az új szabályrendszer indulásától számítva öt évig lesz a mezőnyben. Ezzel a szerződéssel az utóbbi időben rengeteg kritikát ért Michelint váltja.
A francia márka 2016 óta volt hivatalos gumiszállító a MotoGP-ben, de ez idő alatt negatív hírnevet is szerzett magának. Legutóbb például azon okból, mivel Jorge Martín legutóbbi súlyos sérülését okozó bukásánál is a gumikat okolták. A Pirelli érkezése nem meglepő, hiszen az előző évtől már a gyorsaságimotoros-világbajnokság alsóbb kategóriáinak, a Moto2-nek és a Moto3-nak szállított abroncsokat, emellett a Superbike-vb mezőnyének is.
Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere így nyilatkozott:
,,A Michelin hosszabbításával kapcsolatos több hónapos huzavona után a Dorna Sports úgy döntött, hogy kizárólagos gumigyártót választ minden géposztályban. Ez a MotoGP-t, a Moto2-t, a Moto3-at, a MotoE-t és további olyan sorozatokat is jelenti, mint a Red Bull Rookies Cup és a tehetségkutatók. Ez az opció nem volt megfelelő a Michelin számára, amely mindig is a MotoGP-t és a MotoE-t helyezte előtérbe. A MotoGP a motorozás csúcskategóriáját jelenti, és számunkra a technológiai innováció fő tesztelőjeként szolgál. Ez az a kategória, ahol tapasztalatot szerzünk és rengeteg adatot gyűjtünk. Tiszteletben tartjuk a Dorna döntését, és továbbra is a MotoGP és a MotoE 2025-ös és 2026-os szezonjaiban betöltött beszállítói szerepünkre összpontosítunk. Továbbra is kéz a kézben fogunk dolgozni valamennyi partnerünkkel.”
A MotoGP hivatalos oldalán megjelent cikk alapján, a Pirelli kiterjeszti a portfolióját a MotoE-re is, ezzel az összes kategóriát magáénak tudhatják majd két év múlva. A kétkerekűek mellett, négykeréken is elfoglalt a Pirelli, hiszen a Forma-1 hivatalos gumibeszállítója már 2011 óta.
A MotoGP rövid időn belül már a második sorozat Michelinnek, amit elmúlt években elveszít. 2022 végén a Hankook váltotta őket a Formula E-ben. A francia gyárnak azért igy sincs mit szégyellenie. WEC-ben a legfelsőbb, a Hypercar-kategóriát látják el, még Amerikában az IMSA-ban az egész sorozatnak ők adják az abroncsokat.
(Silló Barnabás)
Carlos Sainz beszélt az édesanyja, Reyes Vazquez de Castro, és úgy egyáltalán az édesanyák iránti…
Razgatlıoğlu az elejétől kezdve magabiztosan vezette a Superpole-futamot, ami a BMW számára a 100. dobogót…
Egyszer beszélgettem egy volt Red Bullos dolgozóval arról, hogy mennyire különböző volt számomra a két…
Christian Horner elbocsátása a Red Bull Racingtől meglepetésként érte az F1 közösséget, beleértve Nigel Mansellt…
Feszültté vált a hangulat az FIA közelgő elnökválasztása körül, miután Tim Mayer, az FIA korábbi…
Alaposan megfogyatkozott a mezőny Németországban. Kisebb létszámmal indult el a Német Nagydíj a MotoGP-ben, hiszen…