Moto

A Forma-1-gyel azonos gumibeszállítója lesz a MotoGP-nek

Csütörtök délelőtt vált hivatalossá, hogy 2027-től a Pirelli fogja ellátni gumikkal a mezőnyt. A szerződés magába foglalja, hogy az olasz gumibeszállító az új szabályrendszer indulásától számítva öt évig lesz a mezőnyben. Ezzel a szerződéssel az utóbbi időben rengeteg kritikát ért Michelint váltja.

A francia márka 2016 óta volt hivatalos gumiszállító a MotoGP-ben, de ez idő alatt negatív hírnevet is szerzett magának. Legutóbb például azon okból, mivel Jorge Martín legutóbbi súlyos sérülését okozó bukásánál is a gumikat okolták. A Pirelli érkezése nem meglepő, hiszen az előző évtől már a gyorsaságimotoros-világbajnokság alsóbb kategóriáinak, a Moto2-nek és a Moto3-nak szállított abroncsokat, emellett a Superbike-vb mezőnyének is.

Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere így nyilatkozott:

,,A Michelin hosszabbításával kapcsolatos több hónapos huzavona után a Dorna Sports úgy döntött, hogy kizárólagos gumigyártót választ minden géposztályban. Ez a MotoGP-t, a Moto2-t, a Moto3-at, a MotoE-t és további olyan sorozatokat is jelenti, mint a Red Bull Rookies Cup és a tehetségkutatók. Ez az opció nem volt megfelelő a Michelin számára, amely mindig is a MotoGP-t és a MotoE-t helyezte előtérbe. A MotoGP a motorozás csúcskategóriáját jelenti, és számunkra a technológiai innováció fő tesztelőjeként szolgál. Ez az a kategória, ahol tapasztalatot szerzünk és rengeteg adatot gyűjtünk. Tiszteletben tartjuk a Dorna döntését, és továbbra is a MotoGP és a MotoE 2025-ös és 2026-os szezonjaiban betöltött beszállítói szerepünkre összpontosítunk. Továbbra is kéz a kézben fogunk dolgozni valamennyi partnerünkkel.”

A MotoGP hivatalos oldalán megjelent cikk alapján, a Pirelli kiterjeszti a portfolióját a MotoE-re is, ezzel az összes kategóriát magáénak tudhatják majd két év múlva. A kétkerekűek mellett, négykeréken is elfoglalt a Pirelli, hiszen a Forma-1 hivatalos gumibeszállítója már 2011 óta.

A MotoGP rövid időn belül már a második sorozat Michelinnek, amit elmúlt években elveszít. 2022 végén a Hankook váltotta őket a Formula E-ben. A francia gyárnak azért igy sincs mit szégyellenie. WEC-ben a legfelsőbb, a Hypercar-kategóriát látják el, még Amerikában az IMSA-ban az egész sorozatnak ők adják az abroncsokat.

(Silló Barnabás)

Silló Barnabás

Recent Posts

Miért nem merné bevállalni Lando Norris az Indy 500-at? És Piastri?

Vasárnap a Monacói Nagydíjjal egy napon került megrendezésre az Indy 500, mely a Monacói Nagydíjhoz…

2 óra ago

Colapinto hatalmas nyomás alatt: meglepő név érkezhet az Alpine csapatába

Franco Colapinto még csak most kezdte újra a Forma-1-es pályafutását, de az Alpine máris alternatív…

4 óra ago

Bezzecchi győzelme egy üzenet Martínnak, hogy az Aprilia is tud nyerni

Az Aprilia sikere jelezte Jorge Martínnak, hogy mégsem olyan rossz az a motor. A MotoGP…

6 óra ago

A Ferrari a Red Bull csapatfőnökét akarja?

Christian Horner német sajtóértesülések szerint tárgyalásokat folytatott a rivális Forma-1-es csapattal, a Ferrarival. A csapatfőnök…

7 óra ago

A Pepsi 2030-ig a Forma-1 hivatalos partnerévé vált

A Forma-1 és a Pepsi forradalmi, többéves megállapodást jelentett be, amelynek értelmében a PepsiCo 2030-ig…

9 óra ago

Ben Sulayem először reagált arra, hogy az idősebb Sainz indul ellene

Az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem reagált arra az eshetőségre, hogy az idősebb Carlos Sainz…

10 óra ago