Moto

A Forma-1-gyel azonos gumibeszállítója lesz a MotoGP-nek

Csütörtök délelőtt vált hivatalossá, hogy 2027-től a Pirelli fogja ellátni gumikkal a mezőnyt. A szerződés magába foglalja, hogy az olasz gumibeszállító az új szabályrendszer indulásától számítva öt évig lesz a mezőnyben. Ezzel a szerződéssel az utóbbi időben rengeteg kritikát ért Michelint váltja.

A francia márka 2016 óta volt hivatalos gumiszállító a MotoGP-ben, de ez idő alatt negatív hírnevet is szerzett magának. Legutóbb például azon okból, mivel Jorge Martín legutóbbi súlyos sérülését okozó bukásánál is a gumikat okolták. A Pirelli érkezése nem meglepő, hiszen az előző évtől már a gyorsaságimotoros-világbajnokság alsóbb kategóriáinak, a Moto2-nek és a Moto3-nak szállított abroncsokat, emellett a Superbike-vb mezőnyének is.

Piero Taramasso, a Michelin kétkerekű motorsportért felelős menedzsere így nyilatkozott:

,,A Michelin hosszabbításával kapcsolatos több hónapos huzavona után a Dorna Sports úgy döntött, hogy kizárólagos gumigyártót választ minden géposztályban. Ez a MotoGP-t, a Moto2-t, a Moto3-at, a MotoE-t és további olyan sorozatokat is jelenti, mint a Red Bull Rookies Cup és a tehetségkutatók. Ez az opció nem volt megfelelő a Michelin számára, amely mindig is a MotoGP-t és a MotoE-t helyezte előtérbe. A MotoGP a motorozás csúcskategóriáját jelenti, és számunkra a technológiai innováció fő tesztelőjeként szolgál. Ez az a kategória, ahol tapasztalatot szerzünk és rengeteg adatot gyűjtünk. Tiszteletben tartjuk a Dorna döntését, és továbbra is a MotoGP és a MotoE 2025-ös és 2026-os szezonjaiban betöltött beszállítói szerepünkre összpontosítunk. Továbbra is kéz a kézben fogunk dolgozni valamennyi partnerünkkel.”

A MotoGP hivatalos oldalán megjelent cikk alapján, a Pirelli kiterjeszti a portfolióját a MotoE-re is, ezzel az összes kategóriát magáénak tudhatják majd két év múlva. A kétkerekűek mellett, négykeréken is elfoglalt a Pirelli, hiszen a Forma-1 hivatalos gumibeszállítója már 2011 óta.

A MotoGP rövid időn belül már a második sorozat Michelinnek, amit elmúlt években elveszít. 2022 végén a Hankook váltotta őket a Formula E-ben. A francia gyárnak azért igy sincs mit szégyellenie. WEC-ben a legfelsőbb, a Hypercar-kategóriát látják el, még Amerikában az IMSA-ban az egész sorozatnak ők adják az abroncsokat.

(Silló Barnabás)

Silló Barnabás

Recent Posts

Hamilton elfeledett F1-es pilótát tart az egyik legtehetségesebb versenyzőnek, akivel valaha versenyzett

Lewis Hamilton elárulta, hogy egy olyan pilóta, aki mindössze egyetlen Forma-1-es futamot nyert, az egyik…

8 óra ago

Nulláról 5 kilométer – avagy hogyan vitt rá a Ferrari a futásra

Nem vagyok futó – mindig is utáltam a futást, egy busz után loholni is az…

10 óra ago

Colapinto fél másodpercet vert az Alpine olaszországi tesztjén a csapattársára

Franco Colapinto az A523-ast vezette vasárnap, átvéve Aron helyét, míg Martins, az enstoneiak korábbi junior…

12 óra ago

Schumacher szerint Doohan súlyos hibát követett el a balesetével

Ralf Schumacher szerint az a baleset, amit Jack Doohan elszenvedett Japánban, csak tovább rontotta az…

14 óra ago

Megérkezett 2025-ös F1-es kvízsorozatunk 4. fordulója!

A Forma-1-es Bahreini Nagydíj előtt ismét meghoztuk a már szokásos "nagydíjas" kvízünket! Teszteld a tudásod…

16 óra ago

Horner szerint a két erős versenyző miatt bukhatja a bajnokságot a McLaren

A hétvégéi japán futamon Max Verstappen letudta győzni az addig százszázalékos McLarent. A britek két…

18 óra ago