Categories: Moto

Quartararo csalódottan, elvárások nélkül várja a következő versenyhétvégét

A Yamaha ásza, Fabio Quartararo egy csalódást keltő argentin hétvégére tekint vissza. Ám egy dolgot mégis pozitívumként könyvel el.

A sprinten a tizedik helyen záró Quartararo a vasárnapi nagydíjon jól rajtolt a 7. helyről, de aztán az Aprilia versenyzője, Marco Bezzecchi az első kanyarban nekiment M1-ese hátuljának. „Bez” túl későn fékezett, és ki kellett kerülnie az előtte haladó Franco Morbidellit (Ducati) – kissé balra húzódott, de Quartararo az útjába került. Míg Bezzecchi bukott, addig „El Diablo” nyeregben maradt – folytatni tudta a versenyt, de az eset után a mezőny végén találta magát. Ennek következtében a versenye tönkrement, és egy jó helyezés elérhetetlenné vált.

„Nem sok mindent lehet mondani. Az érintkezés Bezzecchivel az első kanyarban szerencsétlen volt. Szélesre kellett mennem és utolsó lettem” – mondta Quartararo a futam után. „A tempónk sem volt túl jó egész hétvégén. Talán néhány pozícióval előrébb fejeztük volna be a versenyt, mert ha így rajtolsz, akkor többé-kevésbé megtartod a pozíciódat. Nagyon nehéz hétvége volt, különösen a tempónkat tekintve.”

Quartararo végül a 14. helyen és két bajnoki pontot szerzett, bár neki is jót tett Ai Ogura (Trackhouse Aprilia) későbbi kizárása. Felejthető hétvége volt ez, vagy tud valami pozitívumot is kivenni belőle? „Talán a gyorsaságunk egy körön a kvalifikáción elfogadható volt, mert csak másfél tizedmásodperccel maradtunk le az első sorról. De a tempó katasztrofális volt, talán a következő versenyhétvégén javíthatunk.”

A következő versenyhétvégére két hét múlva kerül sor az Egyesült Államokban. „Minden alkalommal, amikor elvárásaim vannak, az ellenkezője történik. Ezért inkább nem támasztok elvárásokat” – mondta Quartararo a következő helyszínnel kapcsolatban.

A malajziai előszezoni teszten Quartararo még a leggyorsabbak között volt a Yamahájával, de a thaiföldi teszttől kezdve már nem alakultak olyan jól a dolgai. „Amikor öt egymást követő napon keresztül ugyanazon a pályán vagy MotoGP-motorokkal, akkor a tapadás és a gumikopás nagyon megvisel. Még egy közvetlenül egy nagydíj utáni teszten is, mint például Jerezben, közelebb vagyunk egymáshoz, mint a versenyeken” – volt erre magyarázata a 2021-es világbajnoknak. „Amint egy kicsit rosszabbak a körülmények, túlmelegítjük a gumikat. A sok tesztelés, mint ezen a hétvégén is, szintén nem könnyítette meg a helyzetet.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

Rossi legnagyobb kihívójaként tartották számon – 49 éves lenne Daijiro Kato

1996-ban Suzukában az egyik legemlékezetesebb pillanat volt, amikor a fiatal japán versenyző, Daijiro Kato, bemutatkozott…

54 perc ago

Hazai pályán Hamilton nyitott az élen pénteken

Lewis Hamilton és a Ferrari bizonyult a leggyorsabbnak a silverstone-i első szabadedzésen. A Brit Nagydíj…

2 óra ago

Hamilton már előre néz – de vajon a Ferrari is?

Lewis Hamilton szerint a Ferrarinak minél előbb a 2026-os autó fejlesztésére kellene összpontosítania, hogy a…

3 óra ago

Brno sikeresen vizsgázott, ahol a V4-es Yamahát is tovább tesztelték

Brnóban kétnapos privát MotoGP-tesztet tartottak július 1–2. között, ahol a Honda és a Yamaha is…

4 óra ago

Az Alpine F1 valóban kinevezte Steve Nielsent ügyvezető igazgatójává, de igazoltak még további ismert neveket is

Az Alpine Formula 1 csapata véglegesítette Steve Nielsen szerződtetését, aki az Enstone-i csapat ügyvezető igazgatói…

5 óra ago

Egykori F1-es csapatfőnök fia lesz Mohammed ben Sulayem kihívója az FIA elnöki posztjáért!

Az FIA aktuális elnökének mandátuma az idei év végén lejár, új választás lesz. A kérdés…

6 óra ago