Moto

Javult a Honda, de Mir még nem elégedett

Hiába végzett Argentínában a legjobb tízben Joan Mir hosszú idő után újra, nem volt elégedett az elért helyezésével.

Joan Mir gyakorlatilag idén többet mutatott magából, mint az elmúlt két szezonban. A mostani szezonból két hétvége zajlott le: Thaiföldön a sprintfutamon kilencedik, majd a főfutamon kiesett, de volt potenciál a tempójában, Argentínában a sprinten a nyolcadik, majd a főfutamon kilencedik lett Ai Ogura kizárásának köszönhetően.

Mégsem volt teljesen boldog, mert a spanyol elismerte, hogy a Honda teljesítményhiánya miatt túlmelegedett az első gumija, amikor fékezés közben próbálta behozni a sebességbeli lemaradását. Ez az, ami hátráltatta a mezőnyben az előzésre vonatkozó reményeit.

„Az biztos, hogy látok néhány előrelépést. Úgy értem, hogy a verseny kétségbeejtő volt, mert végig a KTM-ekkel küzdöttem. Olyan motorokkal, amelyeknek gyorsabb motorjuk volt, mint a miénk. – mondta a 2020-as világbajnok.

„Ahhoz, hogy megvédjük a pozíciónkat, sokat kellett támadnom a fékezésnél. Túlmelegítettem az elejét, és őszintén szólva nagy kihívás volt befejezni ezt a versenyt. De nem mondhatjuk, hogy boldog vagyok, mert nem vagyok az. Úgy gondolom, hogy a motorunkban itt több potenciál volt, de nem tudtam védekezni a többiekkel szemben.” – folytatta.

A 27 éves motoros megerősítette azt a tényt is, hogy még nem ismerte ki teljesen a motorját, de látja a lehetőségeket.

„Minden alkalommal, amikor megérkeztem az egyenesre, a mögöttem lévő versenyző megelőzött, és akkor nem tudtam támadni a féktávon, ami tulajdonképpen az erősségem. Emiatt a dolog miatt, ahogy nyomtam, túlmelegedett az eleje. Szóval, meg kell értenünk, hogy mit tehetünk, hogy javítsunk ezekben a helyzetekben. De látom, hogy idén képes vagyok harcolni, és ez jó dolog, de versenyzőként mindig többet akarok.” – fejezte be.

A Honda fejlődése egyértelmű. Már az előszezoni teszteken és a Thai GP-n is látszott, hogy előre tudtak lépni a gyenge éveket követően. Ezt megerősítette, hogy Johann Zarco által Argentínában, a 2023-as Olasz Nagydíj óta először került legjobb háromba az időmérőn Honda.

A japán márka most először a 2023-as Amerikai Nagydíj óta – amikor utoljára nyert nagydíjat még Álex Rins révén – a második helyen áll a konstruktőri tabellán. A gyártó ráadásul egymás után tíz vagy annál nagyobb pontszerző hétvégéket tudhat maga mögött. Erre a 2023-as Indonéziai és Japán GP óta nem volt példa. A Honda 2024-ben egyetlen alkalommal sem szerzett kilenc pontnál többet egy teljes hétvége során. Ezt már két futam alatt túlteljesítették.

Silló Barnabás

Recent Posts

Vélemény Loïc Chenevas-Paule, Fernando Alonso életéről szóló könyvéről

Egy darabig azt gondoltam, hogy majd akkor fogok Alonsoról könyvet olvasni, amikor azt ő maga…

3 óra ago

VSC és SC: Közel egyforma volt Ocon és Antonelli esete, mégis különféle döntések születtek

A vasárnapi Forma-1-es Emilia-Romagna Nagydíjon két kesés történt. Egyik sem baleset volt: Esteban Ocon és…

5 óra ago

Tanulságos hazai futama volt Antonellinek

Eseménydús első hazai futamán van túl Andrea Kimi Antonelli, aki nem a legelégedettebben hagyta el…

7 óra ago

Az Aprilia megtalálhatta Martín utódját, de más is őt akarja

Jorge Martín távozása eldöntheti a dominót a pilótapiacon, ahol egyre több versenyző kerül elő. A…

9 óra ago

Nem kér a Forma-1-ből az IndyCar-bajnok

Továbbra sem szeretne a Forma-1-be menni Álex Palou, az IndyCar háromszoros bajnoka. Jövőre érkezik a…

11 óra ago

Megdöbbentően nagy meglepetés: Az ex-Ferrari versenyző szerezte meg az Indy 500-on a pole-t

Egy bravúros teljesítmény után, Robert Shwartzman szerezte meg az Indy 500-ra a rajtelsőséget. Ahogy a…

13 óra ago