Eltelt már néhány év, de a MotoGP-ben vannak olyan emlékek, amelyeket, nem felejtünk el. Az egyik ilyen Jorge Lorenzo nehéz 2018-as burirami tesztje, amikor még Ducati-pirosban versenyzett. Most Davide Tardozzi, a Ducati Lenovo csapatfőnöke mesélte el, hogy mi is történt valójában azon a teszten, ami teljesen elbizonytalanította a mallorcai versenyzőt.
Ez volt Lorenzo második éve az olasz gyártó versenyzőjeként. A 2017-es debütáló szezonjában a Desmosedicivel a hetedik helyen végzett az összesítésben, és mindössze három dobogós helyezést ért el. A 2018-as évre azonban optimista volt: a GP18 ígéretesnek tűnt, és a sepangi első teszt jó érzést hagyott maga után. A következő állomás, Buriramban azonban katasztrófa volt. Lorenzo a 16. leggyorsabb idővel végzett három tesztnap után és tengernyi kétséget keltett.
„Nem érzem jól magam, nem tudom hozni az időket” – vallotta be Lorenzo akkor. „A jó állapotban lévő motorral még mindig messze vagyok a leggyorsabb srácoktól, különösen Márqueztől, aki nagyon erős itt”. Lorenzo mindent kipróbált Thaiföldön: a 2018-as motort, az előző évi motort, vegyes alkatrészeket mindkét verzióból, különböző tankokat, alternatív vázakat… de semmi sem működött. A rejtvénynek nem volt megoldása.
És most Tardozzi egy új kulcsdarabot hoz, hogy megértsük ezt. „Azon az első teszten rossz tanácsokat kapott egy külső személytől, aki valamit a fejébe ültetett” – magyarázza. Az olasz vezető nem akart neveket mondani, de egyértelművé tette, hogy a helyzetet egy Ducatin kívüli személy befolyása bonyolította. „Gigi Jorge kedvében akart járni, mert vele indultunk, de ez hiba volt. Ezt utólag ő maga is megértette.”
Tardozzi megosztotta ezt az elmélkedést Fabiano Sterlacchinivel, aki akkoriban a Ducati MotoGP-projektjének technikai koordinátora volt, ma pedig az Aprilia Racing technikai igazgatói pozícióját tölti be. „Érdekes módon Fabianóval beszélgettem erről nemrég. Elkezdtünk beszélgetni a thaiföldi tesztről, és eszünkbe jutott az a teszt Jorgéval, ezért is nevetek, mert azon a teszten minden megtörtént.”
„Ki kell emelnem viszont, hogy Jorge nagyban hozzájárult a motor fejlesztéséhez és tökéletesítéséhez, mert nagyon fontos információkat adott át nekünk, amelyek néhány olyan koncepció mögött állnak, amelyeket ma használunk. Fontos két év volt számunkra, mert egy ötszörös világbajnokkal nem is lehetett másképp.”
És bár az a 2018-as év botladozásokkal indult, végül Lorenzo többször is a dobogó legfelső fokára állhatott a Ducatival.
Tardozzi megragadta az alkalmat arra is, hogy értékelje a márka jelenét, kiemelve a jelenlegi Desmosedici által elért szintet: „Ahogy Pecco mondja, ezen a motoron nagyon nehéz javítani. Rájöttünk, hogy Dall’Igna és a srácok egy igazán rendkívüli motort alkottak, és ezt fejleszteni számunkra gondot jelent. De ismerem Gigit, a képességeit és az innovációját, és a srácoknak mindig vannak ötleteik a fejükben, szóval… ki tudja”.