Fotó: Ducati Corse
Marc Márquez mondhatni tömeghisztériát okozott az Amerika Nagydíj rajtjánál történt kirohanásával. Vagy ha egészen pontosak akarunk lenni: a rajtrácsról való sprintjével a boxutca irányába. A spanyol azonban nem úszta meg következmények nélkül a történteket.
Aki emlékszik a hétvégi eseményekre, annak bizonyára szemet szúrt, hogy míg minden versenyző a motoron ülve, beszíjazott bukósisakkal várta a felvezető kört Austinban, addig Marc Márquez tekintete az órára szegeződött. Emellett ő nem ült a Ducatin, és a csapat tagjai, valamint az esernyőt tartó hölgy is tisztes távolságban helyezkedtek el a spanyoltól. Egyik pillanatról a másikra arra lehettünk figyelmesek, hogy a 93-as rajtszámú pilóta minden előzetes jel nélkül lerohan a rajtrácsról, és a száraz beállításokkal ellátott tartalékmotort követeli a boxban.
Márquez megnyilvánulására a többiek is reagáltak, és követték a spanyol példáját. Ezen leginkább a Trackhouse csapat első embere, Davide Brivio botránkozott meg. Nem igazán tartotta igazságosnak, hogy amíg ő mindkét pilótáját száraz beállításokkal engedte a pályára, és terve szerint kint is tartotta volna őket, hogy fordulhat elő az, hogy a többiek, akik későn kaptak észbe, nem kapnak büntetést.
A futam 10 perces csúszással végül elrajtolhatott, ám Márquez csak a feléig élvezhette az általa idén, és alapvetően az austini pályán megszokott elsőségét. A spanyol a 4-es kanyarban a kavicságyba fektette a Ducatit, és lábtartó hiányában gurult vissza a boxba pár körrel később, feladva ezzel a versenyt.
Később a versenyigazgatóság alaposabban átrágta a rajtnál történteket, így Márquezt vétkesnek ítélték meg. A pontos szabálymegfogalmazás ugyan nem ismert, de annyi biztos, hogy a spanyol indította el a többi pilótát is befolyásoló lavinát. Márquezt így kizárták a katari hétvége résztvevői közül, így legközelebb Jerezben láthatjuk pályára gurulni.
Minden bizonnyal reméljük, hogy az utolsó bekezdést senki nem vette komolyan, hiszen a cikk április 1-je alkalmából készült.
Az elmúlt hetekben felerősödtek a Thaiföldi Nagydíj megrendezése kapcsán a hírek. Most Alexander Albon, a…
Franco Colapinto, az Alpine tartalékversenyzője elárulta, hogy ha saját Forma-1-es csapata lenne, mi lenne a…
A 2025-ös Forma-1-es szezon a hétvégén a Japán Nagydíjjal folytatódik - de vajon milyen időjárási…
Andrea Kimi Antonelli élvezi a közös munkát a Mercedesnél, a veterán versenymérnökével, Peter Bonningtonnal. A…
Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző erősíti márciustól a győri Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatát, a…
Amikor már azt hittük, hogy mindent láttunk az Amerikai Nagydíjon, a Safety Car úgy döntött,…