Moto

Döntött a versenyigazgatóság: Márquez eltiltást kapott az austini ámokfutásért

Marc Márquez mondhatni tömeghisztériát okozott az Amerika Nagydíj rajtjánál történt kirohanásával. Vagy ha egészen pontosak akarunk lenni: a rajtrácsról való sprintjével a boxutca irányába. A spanyol azonban nem úszta meg következmények nélkül a történteket.

Aki emlékszik a hétvégi eseményekre, annak bizonyára szemet szúrt, hogy míg minden versenyző a motoron ülve, beszíjazott bukósisakkal várta a felvezető kört Austinban, addig Marc Márquez tekintete az órára szegeződött. Emellett ő nem ült a Ducatin, és a csapat tagjai, valamint az esernyőt tartó hölgy is tisztes távolságban helyezkedtek el a spanyoltól. Egyik pillanatról a másikra arra lehettünk figyelmesek, hogy a 93-as rajtszámú pilóta minden előzetes jel nélkül lerohan a rajtrácsról, és a száraz beállításokkal ellátott tartalékmotort követeli a boxban.

Márquez megnyilvánulására a többiek is reagáltak, és követték a spanyol példáját. Ezen leginkább a Trackhouse csapat első embere, Davide Brivio botránkozott meg. Nem igazán tartotta igazságosnak, hogy amíg ő mindkét pilótáját száraz beállításokkal engedte a pályára, és terve szerint kint is tartotta volna őket, hogy fordulhat elő az, hogy a többiek, akik későn kaptak észbe, nem kapnak büntetést.

A futam 10 perces csúszással végül elrajtolhatott, ám Márquez csak a feléig élvezhette az általa idén, és alapvetően az austini pályán megszokott elsőségét. A spanyol a 4-es kanyarban a kavicságyba fektette a Ducatit, és lábtartó hiányában gurult vissza a boxba pár körrel később, feladva ezzel a versenyt.

Később a versenyigazgatóság alaposabban átrágta a rajtnál történteket, így Márquezt vétkesnek ítélték meg. A pontos szabálymegfogalmazás ugyan nem ismert, de annyi biztos, hogy a spanyol indította el a többi pilótát is befolyásoló lavinát. Márquezt így kizárták a katari hétvége résztvevői közül, így legközelebb Jerezben láthatjuk pályára gurulni.

Minden bizonnyal reméljük, hogy az utolsó bekezdést senki nem vette komolyan, hiszen a cikk április 1-je alkalmából készült.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Albon a thaiföldi futam nagykövete lett

Az elmúlt hetekben felerősödtek a Thaiföldi Nagydíj megrendezése kapcsán a hírek. Most Alexander Albon, a…

2 óra ago

Világbajnokot igazolna az argentin F1-es csapat

Franco Colapinto, az Alpine tartalékversenyzője elárulta, hogy ha saját Forma-1-es csapata lenne, mi lenne a…

4 óra ago

Milyen időjárás várható a 2025-ös Japán Nagydíjra?

A 2025-ös Forma-1-es szezon a hétvégén a Japán Nagydíjjal folytatódik - de vajon milyen időjárási…

6 óra ago

Antonelli szerencsésnek érzi magát, hogy Bonóval dolgozhat

Andrea Kimi Antonelli élvezi a közös munkát a Mercedesnél, a veterán versenymérnökével, Peter Bonningtonnal. A…

8 óra ago

A hatszoros kamion-Európa-bajnok Kiss Norberttel erősít a Széchenyi István Egyetem profi e-sport-szimulátorcsapata

Kiss Norbert hatszoros kamion-Európa-bajnok autóversenyző erősíti márciustól a győri Széchenyi István Egyetem profi szimulátorcsapatát, a…

9 óra ago

Amiről lemaradtunk: Austinban még a safety car is megjárta a bukóteret

Amikor már azt hittük, hogy mindent láttunk az Amerikai Nagydíjon, a Safety Car úgy döntött,…

10 óra ago