Fotó: Lukasz Swiderek / FIM
Marc Márquez elismerte, hogy Katarban először lesz hátrányban a többiekhez képest.
A nyolcszoros világbajnok eddig a 2025-ös év eddig domináns versenyzője volt, az első hat futamból (három főfutam, három sprintfutam) ötöt megnyert. Egy ponton tizenkilenc pontos előnye volt a bajnokságban, viszont az amerikai főfutamon azonban elesett. Hiába szállt vissza, értelmezhetően nem tudott versenyezni, így kiállt és pont nélkül maradt. Ezzel elvesztette a bajnoki táblázat vezetését, de a hitét nem.
Újult erővel indul neki Katarnak, ahol már több mint tíz éve nem diadalmaskodott. Legutóbb 2014-ben nyert a luszaili aszfaltcsíkon, és a dobogón is 2019-ben állt utoljára. A futam előtt óvakodik csapattársa, Francesco Bagnaia és a bajnokság jelenlegi éllovasa egyben testvére, Alex Márquez által jelentett veszélytől.
„Ez az első pálya, ahol elméletileg Álex és Pecco (Bagnaia) jobb nálam, a történelem alapján. De meglátjuk, mire vagyok képes. Ha itt versenyképes leszek, az nagyon jó jel lesz számomra. Ha nem, akkor megpróbálok dolgozni azon, hogy javuljak.” – mondta Márquez a csütörtöki médianapon.
A COTA-n az élről való kiesésére reflektálva Márquez máris lesöpörte a történteket, mint olyasmit, ami megtörténhet, és azt mondja, nem nyomasztja, hiszen pontosan tudja, mi okozta.
„Ilyen a versenyzés. Az a jó, hogy két és fél másodperccel az élen buktunk, miközben nagyon jól motoroztam. Igen, hibáztam. Tudom, hogy miért: Túlságosan lelassultam a hármas kanyarban, majd túl korán ugrottam be a négyes kanyarba. A jó dolog az, hogy ezzel a nagy hibával még mindig a második helyen állunk a bajnokságban, mindössze egy ponttal lemaradva az éllovas mögött. Szóval, itt úgy néz ki, hogy minden újra kezdődik. Aztán meglátjuk, hogy mire leszünk képesek a hétvége során.” – tette hozzá bizakodóan.
Amikor ősszel a dán LEGO cég bejelentette, hogy piacra dobja az F1-es mezőny autóinak méretarányos…
Az utazásom utolsó napjára csak egyetlen dolgot terveztem be: a Horacio Pagani Múzeum és Atelier…
A FIM első alkalommal aktiválta az új, üzemanyag-áramláson alapuló teljesítménykiegyenlítő rendszert, és az első két…
Christian Horner elárulta, hogy miért romlott el a boxutcai jelzőlámpa Red Bull garázsánál, a Bahreini…
Franco Colapinto bocsánatot kért Uruguaytól. Az argentin egy podcastban "vicces" jellemzést adott a dél-amerikai országról, amelyekkel…
Az FC Internazionale Milano és a Nike örömmel jelentett be új és kivételes együttműködését a…