Moto

Márquez egy dologban nem fogja lemásolni Rossit

Sok mindenben hasonlít Marc Márquez és Valentino Rossi, de egy tekintetben nem fogja követni a spanyol a Doktort.

A Rossi-Márquez rivalizálás a MotoGP történetének egyik, ha nem a legnagyobb csatáit hozta. Ez viszály Rossi MotoGP-ből való távozása után is megmaradt, mai napig megemlegetik a bunyóikat. Nem mellesleg Márquez, Francesco Bagnaia csapattársa a Ducatinál, aki Rossi akadémiájáról került ki.

A Doktor miután a 2021-es szezon után visszavonult a motorversenyzéstől, autóversenyzésre adta magát. Jelenleg a WEC-ben versenyez, gyári BMW pilótaként. Nem volt meglepő ez tőle, hiszen pályafutása korábbi szakaszában többször is váltott négykerékre, volt mikor egy Forma-1-es Ferrarit tesztelt. Nem Rossi az egyetlen, aki átfordult autózásra, korábbi yamahás csapattársa, Jorge Lorenzo is így tett, de Andrea Dovizioso szintén belekóstolt az autóversenyzésbe.

A katari hétvége során a bajnokság éllovasa egy interjú során arra a kérdésre, hogy a motorozás után számíthatunk-e tőle ilyen váltásra, az válaszolta, hogy nem valószínű:

„De sosem lehet tudni!” – vágta rá Márquez.

A nyolcszoros gyorsasági motoros világbajnokot arról is megkérdezték, hogy miért nem láthatjuk soha luxusautóban, pedig bizonyára megengedhetné magának:

„Mert nekem nincs egy sem. Összesen két autót vettem életemben. Egy Porsche 911 Turbo S-t, azt egy fogadás miatt. Miután 2021-ben visszatértem a sérülésemből, azt mondtam a csapatnak, hogy ha nyerek egy versenyt veszek egyet. Mindig viccelődtek velem a Hondánál, hogy te sosem költesz autókra! Többször mondták, ha idén nyersz egy versenyt a sérülésed után, vegyél egy autót!”

Végül engedelmeskedett a cukkolásnak, de nem állt meg egy Porschénél:

Végül megvettem. De egy évig, vagy másfél évig volt nálam, aztán váltottam. Vettem egy Audi RS6-ot. Én nem szeretem a szuperautókat. Aztán lehet, hogy a jövőben szeretni fogom őket, de most megvan az Audi RS6-om.”

Talán nem véletlen, hogy Márquez Audit választott. Hiszen a Ducati, ahol versenyez, szintén a Volkswagen-csoport alá tartozik, ahogy az Audi is.

Silló Barnabás

Recent Posts

Szombati hibájának köszönhetően behúzta a főfutamot Álex Márquez, majd bemutatott annak a bizonyos kanyarnak

Nem volt egyszerű hétvégéje Álex Márqueznek, de jól végződött. Álex Márquez a Katalán Nagydíjon a…

9 óra ago

Ketten egy F1-es könyvről: Michel E. Sawyer – Sir Lewis

Michel E. Sawyer Sir Lewis című életrajzát sokan kíváncsian várták. Lewis Hamilton hétszeres világbajnok pályafutása és…

11 óra ago

Ez itt a reklám helye: Camion Express Szerviz – Megbízhatóság a pályán innen és túl

A motorsportban nincs helye kompromisszumnak: minden tizedmásodperc és minden apró műszaki részlet számít. Ugyanez igaz…

12 óra ago

„Nem b*szhatjuk el” – Steinert a hatalomátvétel előtt figyelmeztették

Günther Steiner és csapata nem csinálhat baklövést, ha már sikeresen beléptek a MotoGP-be. A MotoGP…

13 óra ago

Alig volt verseny az austini monszunban, de végül új győzteseket avattak

A hétvégén folytatódott a WEC idei szezonja, a Circuit of the Americas (COTA) volt a…

14 óra ago

A történelemkönyvekbe került Verstappen monzai sikere

Magabiztos és fölényes sikert aratott Max Verstappen Monzában. A címvédő nem csak a McLarenek legyőzését…

15 óra ago