Paolo Simoncelli őszintén hálás volt, hogy Jorge Martín elkerülte a komolyabb sérüléseket a katari főfutamon.
A MotoGP tavalyi világbajnoka, Martín számos bordatörést szenvedett el, és tüdőtágulatot a múlt hétvégén, miután Katarban bukott. Brutális 2025-öt élt át, mióta a Ducatiról az Apriliára váltott, először az előszezoni tesztek első reggelén szenvedett balestet, majd csonttörés miatt ki kellett hagyni a szezon első futamait.
A 2011-ben Sepangban tragikusan elhunyt Marco Simoncelli édesapja azonban megkönnyebbült, hogy Martín súlyosabb sérülések nélkül megúszta a balesetet.
„Hálásan távozunk Katarból, nem azért, ami történt, hanem azért, ami nem történt. Abban a néhány centiméterben benne volt a tragédia lehetősége.”
Martín első nyilvános szavai a baleset után a következők voltak: „Hála Istennek, sokkal rosszabb is lehetett volna.”
A kórházba szállított Martín „erősnek” nevezte fájdalmait, bár a MotoGP orvosi igazgatója, Dr. Ángel Charte ragaszkodott ahhoz, hogy sérülései hamar gyógyulásnak indulnak majd.
Paolo Simoncelli így folytatta: „Egyértelmű szabályra van szükség. Ezért kezdtem el gondolkodni a híres misanói szegélyköveken. Az egyre könnyebb keréktárcsák a mindenáron teljesítményre való törekvés során elhajlanak és megsérülnek, és ez minden alkalommal költséget jelent a csapatoknak. És akkor talán túl nagy vakmerőséggel adtak nekik zöld utat. Védelemre születtek, de túl gyakran a problémák forrásai, a saját felelősségüket hordozzák.”
„Másrészt figyelembe kell venni, hogy a mai versenyzőknek nincsenek szabályaik. Tudják, hogy a kanyaron túl nincs kavics, nincs szikla. Ott van az aszfalt, és ez mindent megváltoztat. Aki mer, az nem fizet érte. Akik szélesre mennek, azok gond nélkül visszajönnek a pályára. Azok, akik nem hibáznak… milyen előnyük van? Továbbra is jutalmazzuk a kockázatot és büntetjük a precizitást. Már egy ideje mondom: egyértelmű szabályra van szükség. Ha például letérsz a pályáról, egy másodperces büntetést kapsz. Egyébként mivel nem vezethetünk be krokodilokkal teli árkokat, visszatérünk a jó öreg kavicsosra. Ahol a hibáknak ára van, minden egyes cselekedet a pályán számít és tanít.”
Tüdőtágulat és többszörös bordatörés lett a következménye Martín katari bukásának