Moto

Simoncelli édesapja: „Martín tíz centiméterre került attól a ponttól, ahonnan már nincs visszaút”

Paolo Simoncelli őszintén hálás volt, hogy Jorge Martín elkerülte a komolyabb sérüléseket a katari főfutamon.

A MotoGP tavalyi világbajnoka, Martín számos bordatörést szenvedett el, és tüdőtágulatot a múlt hétvégén, miután Katarban bukott. Brutális 2025-öt élt át, mióta a Ducatiról az Apriliára váltott, először az előszezoni tesztek első reggelén szenvedett balestet, majd csonttörés miatt ki kellett hagyni a szezon első futamait.

A 2011-ben Sepangban tragikusan elhunyt Marco Simoncelli édesapja azonban megkönnyebbült, hogy Martín súlyosabb sérülések nélkül megúszta a balesetet.

„Hálásan távozunk Katarból, nem azért, ami történt, hanem azért, ami nem történt. Abban a néhány centiméterben benne volt a tragédia lehetősége.”

Martín első nyilvános szavai a baleset után a következők voltak: „Hála Istennek, sokkal rosszabb is lehetett volna.”

A kórházba szállított Martín „erősnek” nevezte fájdalmait, bár a MotoGP orvosi igazgatója, Dr. Ángel Charte ragaszkodott ahhoz, hogy sérülései hamar gyógyulásnak indulnak majd.

Paolo Simoncelli így folytatta: „Egyértelmű szabályra van szükség. Ezért kezdtem el gondolkodni a híres misanói szegélyköveken. Az egyre könnyebb keréktárcsák a mindenáron teljesítményre való törekvés során elhajlanak és megsérülnek, és ez minden alkalommal költséget jelent a csapatoknak. És akkor talán túl nagy vakmerőséggel adtak nekik zöld utat. Védelemre születtek, de túl gyakran a problémák forrásai, a saját felelősségüket hordozzák.”

„Másrészt figyelembe kell venni, hogy a mai versenyzőknek nincsenek szabályaik. Tudják, hogy a kanyaron túl nincs kavics, nincs szikla. Ott van az aszfalt, és ez mindent megváltoztat. Aki mer, az nem fizet érte. Akik szélesre mennek, azok gond nélkül visszajönnek a pályára. Azok, akik nem hibáznak… milyen előnyük van? Továbbra is jutalmazzuk a kockázatot és büntetjük a precizitást. Már egy ideje mondom: egyértelmű szabályra van szükség. Ha például letérsz a pályáról, egy másodperces büntetést kapsz. Egyébként mivel nem vezethetünk be krokodilokkal teli árkokat, visszatérünk a jó öreg kavicsosra. Ahol a hibáknak ára van, minden egyes cselekedet a pályán számít és tanít.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

F1 pontverseny: Előzések és holtversenyek, több fronton is

A Szaúd-Arábiában aratott újabb győzelmével Oscar Piastri átvette csapattársától, Lando Norristól a vezetést a Forma-1…

22 perc ago

Jorge Martínt kiengedték a kórházból, de továbbra is Katarban marad

Egy héttel a szőrnyű balesete után elhagyhatta a kórházat Jorge Martín, de még nem utazhat…

1 óra ago

Norris vett részt titkon raliteszten? Most elmondta az igazságot

Tavaly nyáron tejes titokban vett részt – állítólag – egy aktív Forma-1-es pilóta egy WRC-teszten.…

2 óra ago

Két világ találkozása: Valentino Rossi Ferrari-tesztje Fioranóban

Valentino Rossi F1-es kikacsintásával két különböző motorsportvilág találkozott. 2004. április 21-én különleges pillanatnak lehettünkk tanúi.…

4 óra ago

Piastri újabb győzelmet ünnepelhet, Verstappen büntetése után

Újabb Oscar Piastri győzelem született, ezúttal a Szaúd-arábiai Nagydíjon. A McLaren ausztrálja ezzel átvette a…

14 óra ago

Ezért vezethet még Doohan és nem Colapinto

Jack Doohan állítja, hogy továbbra is felülemelkedik az Alpine-nál kialakult helyzetéről szóló híreken. Valójában, miután…

14 óra ago