Moto

Simoncelli édesapja: „Martín tíz centiméterre került attól a ponttól, ahonnan már nincs visszaút”

Paolo Simoncelli őszintén hálás volt, hogy Jorge Martín elkerülte a komolyabb sérüléseket a katari főfutamon.

A MotoGP tavalyi világbajnoka, Martín számos bordatörést szenvedett el, és tüdőtágulatot a múlt hétvégén, miután Katarban bukott. Brutális 2025-öt élt át, mióta a Ducatiról az Apriliára váltott, először az előszezoni tesztek első reggelén szenvedett balestet, majd csonttörés miatt ki kellett hagyni a szezon első futamait.

A 2011-ben Sepangban tragikusan elhunyt Marco Simoncelli édesapja azonban megkönnyebbült, hogy Martín súlyosabb sérülések nélkül megúszta a balesetet.

„Hálásan távozunk Katarból, nem azért, ami történt, hanem azért, ami nem történt. Abban a néhány centiméterben benne volt a tragédia lehetősége.”

Martín első nyilvános szavai a baleset után a következők voltak: „Hála Istennek, sokkal rosszabb is lehetett volna.”

A kórházba szállított Martín „erősnek” nevezte fájdalmait, bár a MotoGP orvosi igazgatója, Dr. Ángel Charte ragaszkodott ahhoz, hogy sérülései hamar gyógyulásnak indulnak majd.

Paolo Simoncelli így folytatta: „Egyértelmű szabályra van szükség. Ezért kezdtem el gondolkodni a híres misanói szegélyköveken. Az egyre könnyebb keréktárcsák a mindenáron teljesítményre való törekvés során elhajlanak és megsérülnek, és ez minden alkalommal költséget jelent a csapatoknak. És akkor talán túl nagy vakmerőséggel adtak nekik zöld utat. Védelemre születtek, de túl gyakran a problémák forrásai, a saját felelősségüket hordozzák.”

„Másrészt figyelembe kell venni, hogy a mai versenyzőknek nincsenek szabályaik. Tudják, hogy a kanyaron túl nincs kavics, nincs szikla. Ott van az aszfalt, és ez mindent megváltoztat. Aki mer, az nem fizet érte. Akik szélesre mennek, azok gond nélkül visszajönnek a pályára. Azok, akik nem hibáznak… milyen előnyük van? Továbbra is jutalmazzuk a kockázatot és büntetjük a precizitást. Már egy ideje mondom: egyértelmű szabályra van szükség. Ha például letérsz a pályáról, egy másodperces büntetést kapsz. Egyébként mivel nem vezethetünk be krokodilokkal teli árkokat, visszatérünk a jó öreg kavicsosra. Ahol a hibáknak ára van, minden egyes cselekedet a pályán számít és tanít.”

Vörös Kamilla

Recent Posts

A pályán kívül is egymásnak feszül Verstappen és Hamilton

Max Verstappen és Lewis Hamilton a Forma-1-es pályákon túl is ellenfelek lesznek. Még bőszen tart…

1 óra ago

Monzában a Tifosi kijelentette, hogy kit szeretnének vörösben látni?

A hétvági Forma-1-es Olasz Nagydíj a hazai szurkolók számára nem hozott túl sok örömöt, ugyanis…

3 óra ago

Ezen a napon hunyt el a legendás svéd, Ronnie Peterson – felesége sem élte túl a gyászt

Negyvenhét évvel ezelőtt ezen a napon, 1978. szeptember 11-én sokkoló hír rázta meg a Forma-1…

5 óra ago

Brown nyilatkozott végre a McLaren ellentmondásos monzai cseréjéről

A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown röviden véleményezte a McLaren monzai hétvégéjét és Oscar Piastri és…

14 óra ago

A Renault új vezérigazgatója elárulta, mit fog tenni a teljesen utolsó csapatunkkal a Forma-1-ben

A Renault "hosszú ideig marad a Forma-1-ben” az Alpine istállójával – nyilatkozta Francois Provost, az…

16 óra ago

Vasseurt meglepte Hamilton monzai fogadtatása

Túl van az első Olasz Nagydíján Ferrari versenyzőként Lewis Hamilton. A brit ugyan még továbbra…

18 óra ago