Moto

Marc Márquez gyorsan túllépett a bukáson, hétfőn már újra ő diktálta a tempót

A vasárnapi jerezi versenyt követően a MotoGP mezőnye Spanyolországban maradt, hogy részt vegyen a soron következő hivatalos teszten. A Yamaha továbbra is erős formát mutatott, ám végül érkezett Marc Márquez.

Marc Márquez újra az élen

Fabio Quartararo biztató teljesítményt nyújtott a hétvégi futamon, és hosszú idő után ismét dobogóra állhatott a Yamaha színeiben. A jerezi hivatalos MotoGP-teszten Quartararo és Álex Rins már a rövid ebédszünet után pályára gurultak, és gyorsan átvették a vezetést Marc Márqueztől: Quartararo 1:36.353-as idővel az élre állt, szorosan mögötte Rins-szel. Három órán keresztül tartották az első két helyet, mígnem Marc Márquez új szintre emelte a tempót: a GP25-tel 1:35 alatti időt futott, megközelítve szombati pályarekordját.

A KTM is erős tempót diktált: Maverick Viñales az utolsó körében 1:36.237-et motorozott, így a gyári Yamahákat megelőzve a második helyre ugrott. Pedro Acosta szintén fejlődést mutatott, és a napot az ötödik helyen zárta. Marco Bezzecchi, aki a futamon nem tudott maradandót alkotni, az Aprilia továbbfejlesztett aerodinamikai csomagjával stabilan gyors tempót diktált, és a hatodik pozícióban zárt.

A nap pozitívuma: egyetlen bukás sem történt, mindössze egyszer kellett sárga zászlót lengetni Fabio Di Giannantonio technikai hibája miatt.

Nem ilyen napra vágyott azonban Francesco Bagnaia. Délelőtt a 15., délután mindössze a 17. helyen végzett, 1,585 másodperces hátrányban Marc Márquez mögött, így komoly elemzés vár rá és csapatára.

A Honda legjobbja Johann Zarco lett a kilencedik helyen, míg a gyári tesztpilóták – Nakagami, Savadori és Pedrosa – a mezőny végén zártak. Dani Pedrosa kedden privát teszten folytatja a KTM RC16 továbbfejlesztését.

Melyik versenyző min dolgozott a teszten?

A Ducatinál Marc Márquez elsősorban a motor elejének tapadásán dolgozott, hogy még jobb visszajelzést kapjon kanyarokban. Emellett új és korábbi alkatrészeket is próbált, köztük egy régi lengőkart is. Francesco Bagnaia a Desmosedici egyensúlyán igyekezett javítani, de továbbra sem találta meg a tökéletes beállítást. A szatellit Ducati-csapatoknál Fabio Di Giannantonio kapta a feladatot, hogy új fejlesztéseket teszteljen, míg Álex Márquez és Fermín Aldeguer a hátsó tapadás javítására és az elektronikai beállítások finomhangolására koncentrált.

A Yamahánál Fabio Quartararo és Álex Rins egy új motorkonstrukciót próbáltak ki, amely nagyobb teljesítményt és jobb végsebességet ígér. Quartararo ezen kívül egy új ülést is tesztelt, hogy javítsa a motor kezelhetőségét és az ergonómiát. Jack Miller szintén pozitívan értékelte az új motort, de óvatos maradt az eredmények megítélésében a különösen kedvező pályaviszonyok miatt.

A KTM-nél a hosszú távú fejlesztésen volt a hangsúly. Pedro Acosta és Brad Binder a motor általános kezelhetőségét igyekeztek tovább javítani, hogy a jövőben könnyebb legyen beállítani az RC16-ot a versenyhétvégékre. A Tech3 csapatnál Maverick Viñales új aerodinamikai elemeket próbált ki, és a teljesítményleadás finomhangolásán dolgozott. Enea Bastianini a motor fordulékonyságát próbálta javítani.

Az Apriliánál Marco Bezzecchi a fékezési stabilitás fejlesztésére koncentrált, miközben a hétvégén bemutatott új aerodinamikai csomagot is tovább tesztelte. Raul Fernández erősen zárta a napot, sok kört teljesítve, míg Ai Ogura szintén komoly előrelépést mutatott a hétvégi formájához képest.

A Hondánál a legfontosabb újítás egy új lengőkar volt, de áttörésről még nem beszélhettek. Johann Zarco stabil tempót futott, míg Joan Mir és Luca Marini főként adatgyűjtéssel töltötte a napot. Somkiat Chantra kisebb fizikai problémák után délután tért vissza a pályára, míg Takaaki Nakagami többféle beállítást és alkatrészt próbált ki a további fejlődés érdekében.

A teszt végeredménye:

Lászlófi Kata

Recent Posts

Ha az F1 visszatérne a V10-hez, az olyan lenne, mintha a Jurassic Parkban lennénk

A Racing Bulls vezérigazgatója, Peter Bayer óva int mindenkit attól, hogy az érzelmek vezéreljék, amikor…

1 óra ago

Akár 300 millió fontot sem sajnálna az Aston Martin Verstappenért

Egyre inkább erősödnek Max Verstappen távozásáról szóló pletykák, és továbbra is az Aston Martin tűnik…

3 óra ago

Az FIA elnöke beadja a derekát a túl sokat kritizált szabályok miatt?

Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke nemrég megemlítette, elgondolkodik azon, hogy finomítsa a sokat kritizált…

4 óra ago

Kék Ferrari és rózsaszínű autók? Ismét megújul Miamira a mezőny

Az idei Miami Nagydíj már a negyedik kiadás lesz, ahol most sem maradnak el a…

5 óra ago

Hamilton kutyája, Roscoe, nagyon beteg volt, de már jól van

Lewis Hamilton imádott kutyája, Roscoe az elmúlt hetekben tüdőgyulladással küzdött. Most azonban a kutya trénere…

6 óra ago

Jön az F1-be a fenntartható üzemanyag – értékes tapasztalatokkal az F2-ből és F3-ból

A Forma-1  jelentős lépéseket tesz a fenntarthatóság felé, különösen az üzemanyagok területén. A Formula 2…

7 óra ago