Fotó: MotoGP Media
A vasárnapi jerezi versenyt követően a MotoGP mezőnye Spanyolországban maradt, hogy részt vegyen a soron következő hivatalos teszten. A Yamaha továbbra is erős formát mutatott, ám végül érkezett Marc Márquez.
Fabio Quartararo biztató teljesítményt nyújtott a hétvégi futamon, és hosszú idő után ismét dobogóra állhatott a Yamaha színeiben. A jerezi hivatalos MotoGP-teszten Quartararo és Álex Rins már a rövid ebédszünet után pályára gurultak, és gyorsan átvették a vezetést Marc Márqueztől: Quartararo 1:36.353-as idővel az élre állt, szorosan mögötte Rins-szel. Három órán keresztül tartották az első két helyet, mígnem Marc Márquez új szintre emelte a tempót: a GP25-tel 1:35 alatti időt futott, megközelítve szombati pályarekordját.
A KTM is erős tempót diktált: Maverick Viñales az utolsó körében 1:36.237-et motorozott, így a gyári Yamahákat megelőzve a második helyre ugrott. Pedro Acosta szintén fejlődést mutatott, és a napot az ötödik helyen zárta. Marco Bezzecchi, aki a futamon nem tudott maradandót alkotni, az Aprilia továbbfejlesztett aerodinamikai csomagjával stabilan gyors tempót diktált, és a hatodik pozícióban zárt.
A nap pozitívuma: egyetlen bukás sem történt, mindössze egyszer kellett sárga zászlót lengetni Fabio Di Giannantonio technikai hibája miatt.
Nem ilyen napra vágyott azonban Francesco Bagnaia. Délelőtt a 15., délután mindössze a 17. helyen végzett, 1,585 másodperces hátrányban Marc Márquez mögött, így komoly elemzés vár rá és csapatára.
A Honda legjobbja Johann Zarco lett a kilencedik helyen, míg a gyári tesztpilóták – Nakagami, Savadori és Pedrosa – a mezőny végén zártak. Dani Pedrosa kedden privát teszten folytatja a KTM RC16 továbbfejlesztését.
A Ducatinál Marc Márquez elsősorban a motor elejének tapadásán dolgozott, hogy még jobb visszajelzést kapjon kanyarokban. Emellett új és korábbi alkatrészeket is próbált, köztük egy régi lengőkart is. Francesco Bagnaia a Desmosedici egyensúlyán igyekezett javítani, de továbbra sem találta meg a tökéletes beállítást. A szatellit Ducati-csapatoknál Fabio Di Giannantonio kapta a feladatot, hogy új fejlesztéseket teszteljen, míg Álex Márquez és Fermín Aldeguer a hátsó tapadás javítására és az elektronikai beállítások finomhangolására koncentrált.
A Yamahánál Fabio Quartararo és Álex Rins egy új motorkonstrukciót próbáltak ki, amely nagyobb teljesítményt és jobb végsebességet ígér. Quartararo ezen kívül egy új ülést is tesztelt, hogy javítsa a motor kezelhetőségét és az ergonómiát. Jack Miller szintén pozitívan értékelte az új motort, de óvatos maradt az eredmények megítélésében a különösen kedvező pályaviszonyok miatt.
A KTM-nél a hosszú távú fejlesztésen volt a hangsúly. Pedro Acosta és Brad Binder a motor általános kezelhetőségét igyekeztek tovább javítani, hogy a jövőben könnyebb legyen beállítani az RC16-ot a versenyhétvégékre. A Tech3 csapatnál Maverick Viñales új aerodinamikai elemeket próbált ki, és a teljesítményleadás finomhangolásán dolgozott. Enea Bastianini a motor fordulékonyságát próbálta javítani.
Az Apriliánál Marco Bezzecchi a fékezési stabilitás fejlesztésére koncentrált, miközben a hétvégén bemutatott új aerodinamikai csomagot is tovább tesztelte. Raul Fernández erősen zárta a napot, sok kört teljesítve, míg Ai Ogura szintén komoly előrelépést mutatott a hétvégi formájához képest.
A Hondánál a legfontosabb újítás egy új lengőkar volt, de áttörésről még nem beszélhettek. Johann Zarco stabil tempót futott, míg Joan Mir és Luca Marini főként adatgyűjtéssel töltötte a napot. Somkiat Chantra kisebb fizikai problémák után délután tért vissza a pályára, míg Takaaki Nakagami többféle beállítást és alkatrészt próbált ki a további fejlődés érdekében.
A Racing Bulls vezérigazgatója, Peter Bayer óva int mindenkit attól, hogy az érzelmek vezéreljék, amikor…
Egyre inkább erősödnek Max Verstappen távozásáról szóló pletykák, és továbbra is az Aston Martin tűnik…
Mohammed Ben Sulayem, az FIA elnöke nemrég megemlítette, elgondolkodik azon, hogy finomítsa a sokat kritizált…
Az idei Miami Nagydíj már a negyedik kiadás lesz, ahol most sem maradnak el a…
Lewis Hamilton imádott kutyája, Roscoe az elmúlt hetekben tüdőgyulladással küzdött. Most azonban a kutya trénere…
A Forma-1 jelentős lépéseket tesz a fenntarthatóság felé, különösen az üzemanyagok területén. A Formula 2…