A Pirelli abroncsgyártó arra készül, hogy a MotoGP számára kifejlesztett új keverékeit tesztelje még ebben az évben.
Arról mi is írtunk korábban, hogy 2027-től a Pirelli fogja ellátni gumikkal a mezőnyt. A szerződés magába foglalja, hogy az olasz gumibeszállító az új szabályrendszer indulásától számítva öt évig lesz a mezőnyben.
Eddig a Michelin volt a hivatalos gumiszállító a MotoGP-ben, de ez idő alatt negatív hírnevet is szerzett magának. A Pirelli érkezése nem meglepő, hiszen az előző évtől már a gyorsaságimotoros-világbajnokság alsóbb kategóriáinak, a Moto2-nek és a Moto3-nak szállított abroncsokat, emellett a Superbike-vb mezőnyének is. Az olasz márka ezentúl kiterjeszti a portfolióját a MotoE-re is, ezzel az összes kategóriát magáénak tudhatják majd két év múlva. A kétkerekűek mellett, négykeréken is elfoglalt a Pirelli, hiszen a Forma-1 hivatalos gumibeszállítója már 2011 óta.
Hogy a váltás a lehető leggördülékenyebben menjen, a Pirelli azt tervezi, hogy a spanyolországi MotorLand Aragónban rendez tesztet a MotoGP számára. A tesztről eddig azt lehet tudni, hogy nyáron lesz az Aragóniai Nagydíj és az azt követő tesztnap után, és a bajnokságban szereplő öt gyártó tesztpilótái számára lesz fenntartva. Így az Aprilia, a Honda, a Yamaha, a KTM és a Ducati is gyűjthet adatokat.
Az olasz gyár az új keverékek első tesztjét követően a hírek szerint további próbákat fog végezni 2026 folyamán. Ezzel a Forma-1-ben látott módon szeretné, ha bizonyos időközönként teszteket rendeznének a mezőny teljes szezonos pilótáival. Ezzel a Pirelli a csapatok és a versenyzők visszajelzéseire támaszkodna majd az új gumik további fejlesztéseiben.
A tesztprogram azonban nem mindenkinek tetszik a MotoGP közösségén belül. Míg a Pirelli állítólag fedezi a 2025-ös tesztek összes költségét, addig márka elvárja, hogy a csapatok fedezzék a 2026-os év költségeit, amivel nem biztos, hogy a csapatok számoltak a jövőben.