Moto

A Pirelli már idén tesztelné az új gumikat MotoGP-vel, ha a csapatok is úgy akarják

A Pirelli abroncsgyártó arra készül, hogy a MotoGP számára kifejlesztett új keverékeit tesztelje még ebben az évben.

Arról mi is írtunk korábban, hogy 2027-től a Pirelli fogja ellátni gumikkal a mezőnyt. A szerződés magába foglalja, hogy az olasz gumibeszállító az új szabályrendszer indulásától számítva öt évig lesz a mezőnyben.

Eddig a Michelin volt a hivatalos gumiszállító a MotoGP-ben, de ez idő alatt negatív hírnevet is szerzett magának. A Pirelli érkezése nem meglepő, hiszen az előző évtől már a gyorsaságimotoros-világbajnokság alsóbb kategóriáinak, a Moto2-nek és a Moto3-nak szállított abroncsokat, emellett a Superbike-vb mezőnyének is. Az olasz márka ezentúl kiterjeszti a portfolióját a MotoE-re is, ezzel az összes kategóriát magáénak tudhatják majd két év múlva. A kétkerekűek mellett, négykeréken is elfoglalt a Pirelli, hiszen a Forma-1 hivatalos gumibeszállítója már 2011 óta.

Hogy a váltás a lehető leggördülékenyebben menjen, a Pirelli azt tervezi, hogy a spanyolországi MotorLand Aragónban rendez tesztet a MotoGP számára. A tesztről eddig azt lehet tudni, hogy nyáron lesz az Aragóniai Nagydíj és az azt követő tesztnap után, és a bajnokságban szereplő öt gyártó tesztpilótái számára lesz fenntartva. Így az Aprilia, a Honda, a Yamaha, a KTM és a Ducati is gyűjthet adatokat.

Az olasz gyár az új keverékek első tesztjét követően a hírek szerint további próbákat fog végezni 2026 folyamán. Ezzel a Forma-1-ben látott módon szeretné, ha bizonyos időközönként teszteket rendeznének a mezőny teljes szezonos pilótáival. Ezzel a Pirelli a csapatok és a versenyzők visszajelzéseire támaszkodna majd az új gumik további fejlesztéseiben.

A tesztprogram azonban nem mindenkinek tetszik a MotoGP közösségén belül. Míg a Pirelli állítólag fedezi a 2025-ös tesztek összes költségét, addig márka elvárja, hogy a csapatok fedezzék a 2026-os év költségeit, amivel nem biztos, hogy a csapatok számoltak a jövőben.

Silló Barnabás

Recent Posts

Óriási áldozatot kellene hoznia Razgatlioglunak, amennyiben a gyári Yamahához menne

Egy igen komoly dologról le kellene mondania Toprak Razgatlioglunak, ha a gyári Yamaha leszerződtetné. A…

2 óra ago

Horner is megszólalt Verstappen esetleges eltiltása kapcsán

Komolyan lebeg Max Verstappen feje felett az eltiltás veszélye, több futamot is gond nélkül kellene…

4 óra ago

Russell nyerte az izgalmas időmérőt Montrealban, Norris megint hibázott

Az idei tizedik időmérő edzésen először nem McLaren vagy Verstappen siker született, George Russell jóvoltából.…

10 óra ago

Norris az élen, miközben többen koccoltak és pörögtek

A Kanadai Nagydíj harmadik szabadedzésén szikrázó napsütés fogadta a Forma-1-es mezőnyt, a leggyorsabbnak pedig Lando…

14 óra ago

Bezzecchi: „Inkább nem kommentálnám Martín döntését”

Marco Bezzecchi elismerte, hogy csapattársa, Jorge Martín jövőjének tisztázatlansága feszült helyzetet teremtett a gyári Aprilia…

15 óra ago

Hadjar még nem érzi késznek magát a Red Bull ülésére

A szezon egyik, ha nem a legjobb újonc teljesítményét nyújtja idén Isack Hadjar. A francia…

16 óra ago