Fotó: Ducati Corse
Francesco Bagnaia, a kétszeres MotoGP-világbajnok csalódottan értékelte a spanyol nagydíjat, miután a 25 körös jerezi futamon nem tudott előrelépni, és csak a harmadik helyen zárt.
Bagnaia már a szombati sprintfutamon is hasonló gondokkal küzdött, vasárnap pedig hosszú körökön át hiába próbálta megelőzni Fabio Quartararót. A futam után így fogalmazott: „Nem vagyok boldog az ilyen versenyek után – megint nem tudtam semmit csinálni. Az első három-négy körben még jól éreztem magam, a tempóm is jó volt, de amint utolértem Fabiót, esélyem sem volt az előzésre. A hetes, nyolcas, tizenegyes és tizenkettes kanyarokban rengeteget veszítettem, az eleje folyamatosan megcsúszott, nem tudtam normálisan fordulni. Kár, hogy így alakult, de most ez a helyzet.”
Bagnaia szerint vasárnap valamivel jobban érezte magát a motoron, mint szombaton, de a problémák nem változtak: „Legalább sikerült valakit megelőznöm, szóval egy kicsit jobb volt, de az idei szezonban végig ugyanazzal küzdünk: ha valaki mögé kerülsz, a motor elejének tapadása megszűnik, és nagyon nehéz kanyarodni.” Úgy véli, Marc Márquez bukása is ennek a jelenségnek tudható be. „Amikor Marc nem az élről rajtolt, hanem valaki mögött motorozott hasonló tempóval, ő is elveszítette az első tapadást. Amint elengeded a féket, az eleje megcsúszik.”
Bagnaia elmondta, hogy az idény eleje óta folyamatosan ebbe a problémába ütközik: „Már az első versenytől ebben a helyzetben vagyok. Most is többször megcsúszott az eleje a nyolcas, tizenegyes, tizenkettes, négyes és ötös kanyarokban.” A tavalyi évhez képest nagy különbséget érez: „Tavaly nem voltak ilyen gondjaim, gyors kanyarokban sokkal magabiztosabb voltam. Most nem tudok ugyanúgy motorozni. Talán a motor egyensúlyán kell változtatnunk, mert így nagyon nehéz.”
Példaként hozta fel Álex Márquezt, aki idén az ő tavalyi GP24-es Ducatijával hasonlóan erős: „Álex most nagyon erős, pont, mint én voltam tavaly. Ez is azt mutatja, hogy valamin változtatnunk kell.”
Arra a kérdésre, hogy a gondok a GP25-re jellemzőek-e, Bagnaia így válaszolt: „A GP25 szerintem nagyobb potenciált rejt, mint a GP24: jobb a gyorsulás, nagyobb a végsebesség, féktávon is erősebb. A váz ugyan elvileg ugyanaz, de tavaly például ezen a pályán tíz körön át tudtam követni Jorge Martínt gond nélkül. Idén erre képtelen vagyok.” A tapasztalatok alapján világos a különbség: „Álex idei köridejei hasonlóak az én tavalyi eredményeimhez gyors kanyarokban, az én idei köreim viszont nem érik el ezt a szintet. Az első felfüggesztés most puhábbnak tűnik. Ezért új megoldásokat kell találnunk, de visszalépni a GP24-hez sem lenne jó ötlet, főleg, hogy Marc most mindent megnyer.”
Bagnaia a hétfői teszten próbált kiutat találni a jelenlegi problémákból. Az eredmények azonban azt mutatják, hogy nem sikerült megtalálniuk a megfelelő egyensúlyt. A teszt nem hozott jelentős előrelépést, és úgy tűnik, hogy a problémák továbbra is fennállnak. A kérdés most az, hogy képes lesz-e ebből a helyzetből felállni. Az eddigi tapasztalatok alapján még nem találták meg a végleges megoldást, de Bagnaia és a Ducati csapata nem adja fel a keresést.
Öt évvel a királykategóriába való érkezése után Álex Márquez vasárnap hazai pályán szerezte meg első…
Oscar Piastrit sokan amolyan "csendes gyilkosként" jellemzik. Rendkívül nyugodt és kedves személyiség, amolyan "a légynek…
Kiderült, mit beszélt egymással Isack Hadjar és Dr. Helmut Marko az ausztrál futam után. A…
Elindította a VIP-jegyek értékesítését a MotoGP és a World Superbike hazai futamaira a magyar promóter…
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a 2022-es szezon végeztével vonult vissza az F1-től. Bár újra…
Danica Patrick IndyCar és NASCAR versenyzőként vált ismertté – talán ő volt (vagy az még…