Enea Bastianini továbbra is kényelmetlenül érzi magát a KTM nyergében.
A „Bestia” idén ült át az osztrákok motorjára, öt ducatis szezon után. A gyári Ducatiról a Tech3 KTM-re váltott, ahol érezhetően visszalépett. A huszonhétéves pilóta jelenleg a tizenharmadik a bajnokságban, a harmadik legjobb KTM-esként. A jobb eredményeket egyelőre a különleges képességének, a futam végi hajráinak köszönheti, meg a sok kiesős versenyeknek.
Bastianini csapattársának, Maverick Viñalesnek azonban sikerült az előző két futamon megvillanni, ezzel bizonyítva a KTM sebességét. A Spanyol Nagydíjat követő teszten pedig ismét versenyképes formát mutatott, amíg az olasz társa továbbra sem komfortos a KTM idei, RC16-os motorral.
„A teszt végén a köridőm rendben volt, de megint nem vagyok boldog. Nem motoroztam kényelmesen, és ha kényelmetlenül érzed magad, nem tudod jól nyomni. De ez csak a pillanatnak szól. Azt hiszem, néhány héten belül megoldhatjuk ezt a problémát. Jobban tudok alkalmazkodni a motorhoz.” – magyarázta Bastianini.
Az olasz pilóta elárulta, hogy papíron érezhető némi előrelépés, de a mögöttes problémák továbbra is fennállnak. A kanyarsebesség jelenleg a leggyengébb pontja a motorozásának, ez az a terület, aminek a javítására ő és a csapat főként összpontosít. A KTM biztosított néhány új alkatrész-kombinációt tesztelni, annak vegyes eredményeivel.
„Kipróbáltunk néhány megoldást a motoron. Pár dolog segített abban, hogy gyorsabb legyek. Jelenleg ez kis lépés volt, de rendben van. Néhány dolog jól működött, néhány dolog nem. Amikor felrakatom az új gumit, nem értem, hogy miért, de a tapadásom többé-kevésbé ugyanaz marad, mint a használt gumikon. Ma Maverick ismét nagyon-nagyon gyors volt. Ők bebizonyították, hogy remek munkát tudnak végezni a motorral.” – értékelte a tesztet hétszeres futamgyőztes.
A szezon jövő hétvégén a Francia Nagydíjjal folytatódik, ahol már nyert futamot 2022-ben.
Bastianini a lesújtó valóságról: A legnagyobb probléma jelenleg a KTM-en ő maga