Gold&Goose / Red Bull Content Pool
Johann Zarcónak nincsen szüksége a Honda új motorjára, miután a szezonközi teszten kulcsfontosságú előrelépéseket tett a motorérzet és az elektronika terén.
A Honda kimaxolta a Spanyol Nagydíj és az azt követő teszten a komponensek próbáit. A futamon Aleix Espargaró szabadkártyásként elindult, majd aztán a hétfői teszten Joan Mirnek lehetősége volt kipróbálni az új, erősebb motort, amíg Zarco a hatodik leggyorsabban fejezte be a napot a jelenlegi erőforrással.
A francia motoros a japán márka leglátványosabban teljesítő pilótája, aki a hetedik helyen áll jelenleg.
„Nehéz hétvége volt számomra. Ezért játszottunk a beállításokkal, hogy visszanyerjük az önbizalmunkat. Sok minden hiányzott. De már apró változtatásokkal sokkal jobban érzem magam, és már a második futamtól kezdve kezdtük jól érezni magunkat. Most aztán többet teszteltünk az elektronikai oldalon. Nem próbáltam ki az új motort. Most nincs is rá szükségem. Mert amit most csinálunk, az elég a csomagunkkal. Úgy érezzük, hogy tudunk javulni, azzal, hogy jobban érezzük a motorféket, és jobban megértjük a fékezéstől az kanyarcsúcspontig terjedő területet.” – mondta Zarco.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a Honda igénybe veszi az új motort Zarco hazai versenyén.
„Tudom, hogy amikor majd nálam lesz az új motor, akkor mindennek legalább ugyanúgy, vagy még jobban kell működnie. Ha még nem adják oda minden versenyzőnek, az azért van, mert még nincs elég új motor. Azt nem kell tudnom, hogy mikor kapom meg és nem is akarom tudni. Most arra az érzésre akarok koncentrálni, ami a motoron növekszik. Ez tesz majd a legerősebbé a következő versenyekre.” – tette hozzá.
Utalt arra is, hogy változtatni fog a vezetési stílusán, mivel olyan beállítási területeken talált teljesítményt, amelyekről korábban úgy érezte, hogy tiltott terület.
„Amit ma normálisan csináltunk, az nekem nem tetszik. Tavaly sem tetszett. Szóval ez azt jelenti, hogy a motorozásom egy kicsit változik. Ezért nem az volt a prioritásunk a versenyhétvégén, amit változtattunk. Az ilyen jellegű információk hasznosak a jövőre nézve, mert így lehet a helyzettől függően játszani a motorral.” – zárta a hondás.
Ami biztos, hogy Zarcónak nem lesz ideje unatkozni, mert nem csak a motor gyorsabbá tételében tárgyal a Hondával, hanem a szerződéséről is. 2023 után, amikor távozott a Pramac Ducatitól két éves szerződést írt alá az LCR Hondával, ezáltal idén lejár ez a kontraktus. Johann Zarco érkezése a Hondához egyfajta kivirágzás volt a márka számára. A tavalyi szezonban az első számú pilótája volt a gyártónál és jelenleg, 2025-ben négy forduló után ugyanígy áll.
Zarco azt már kijelentette, hogy legalább még két évig szeretne a Hondánál maradni. De, hogy az LCR-nél vagy a gyári csapatnál azt nem döntötte el. Amikor arról kérdezték, hogy az eredményeknek hoznak extra súlyt, amivel jövőre egy potenciális gyári Honda ülés nyílhat meg, így válaszolt:
„Persze, ez elég fontos. Tudom, hogy jó dolgokat csinálok a Hondával. Ott, ahol a karrieremben tartok, a Hondánál akarom folytatni, ami a legjobb módja lesz. Szóval igen. Mindig jó az elsőszámú Honda pilótának lenni.
Nicoló Bulegát ezúttal nem hátráltatják műszaki problémák, így magabiztosan halad a tripla felé, hazai közönsége…
Lewis Hamilton azt állítja, "sokat fog imádkozni” az éjszaka folyamán a Miami Nagydíj nehéz időmérője…
A Mercedes ifjonca, Andrea Kimi Antonelli kulisszatitkokat árult el a közelgő kisfilmjéről és a mezőnnyel…
Max Verstappen volt a leggyorsabb a Miami Nagydíj időmérőedzésén, a második legjobb időt Lando Norris…
Enea Bastianini továbbra is kényelmetlenül érzi magát a KTM nyergében. A „Bestia” idén ült át…
Kissé unalmas kezdés után kaotkussá vált a Miami Nagydíj sprintversenye, Antonelli-Verstappen ütközéssel, Lando Norris győzelemmel…