A Révész Racing Next Generation Riders Team magyar-amerikai tehetsége, a Team MMR színeiben állt rajthoz május 4-én az portugáliai Estorilban, hogy megkezdje szereplését a FIM JuniorGP sorozat Moto2-es kategóriájában.
A versenyhétvége első két napja – csütörtök és péntek – a szabadedzésekkel telt. Az időjárás kiszámíthatatlan volt: szombat délelőtt teljesen vizes pályán rendezték az edzéseket. A még nem ideális beállításokkal Rossi kétszer is bukott, ami jelentősen csökkentette az elérhető pályaidőt. A Q1-re azonban a csapat teljesen új beállításokkal készült, beleértve egy új áttételt is, amely már a rajtszimulációk során is ígéretesnek bizonyult.
A reggeli esések miatt Rossi kisebb zúzódásokkal és fájdalmakkal küzdött, ennek ellenére mindent beleadott, és az első időmérő szakaszt az 5. helyen zárta – mindössze 0,078 másodperccel lemaradva a 4. helyről és így a Q2-ről. Ennek eredményeként vasárnap a 19. rajtkockából indulhatott.
A délelőtti verseny idején a pálya kb. 80%-ban száraz volt – bár az eső nem esett, a felület még nem száradt fel teljesen. Logikus döntés lett volna a slick gumi, de Rossi vezető mérnöke másképp gondolta, és sajnos a vizes gumi választása nem vált be. A verseny egyik legnagyobb vesztese az élen motorozó Eric Fernandez volt, aki az utolsó előtti körben bukott. Rossi végig harcolt a pontszerző helyekért, de a rossz gumiválasztás és a motor teljesítménye csak a 17. helyre volt elegendő. Az első futamot a spanyol Unai Orradre nyerte, megelőzve Francesco Mongiardót és a szintén olasz Alberto Surrát.
A délutáni második versenyen Rossi remek rajtot vett, és a motor is jobban reagált az íveken. Folyamatosan előzte meg riválisait, és végül a 13. helyen intették le, ami 3 értékes bajnoki pontot jelent számára.
A következő versenyig rengeteg feladatunk van még. Tudjuk hol hibáztunk a motorbeállításokkal, és tudjuk mit kell még tennünk azért, hogy a június 1-én a Jerez-i második fordulón már végig a 92 -es motort mutassa a kamera.