Amikor Valentino Rossi a Hondát a Yamahára cserélte, hátrahagyta a motorját, amely három egymást követő bajnoki címig juttatta, és egy küszködő csapathoz igazolt. Kolosszális kockázatot vállalt, de ez a MotoGP történelmét újradefiniálta. A Honda nem engedte Rossinak, hogy kipróbálja az új Yamaha motort a 2004-es szezon előtt. Yamahás csapattársa most elárulta, „nem számított” Valentino Rossi diadalára.
Carlos Checa volt Rossi első csapattársa a Yamahánál. Ez nagyrészt elfeledett partnerség, olyannyira, amilyen változékony volt a többi csapattársával, nevezetesen Jorge Lorenzóval való kapcsolata. Checa, aki 2004-ben hetedik lett, miközben új csapattársa a bajnoki címig rohant, elismeri, hogy megdöbbentette, hogy Rossi a Yamaha motorját az ismeretlenségből a dicsőségig vitte.
„Nem hittük, hogy Valentino képes lesz győzni a Yamahával, és mégis megtette. Számomra ez is egy lecke volt. Azt hiszem, egy kicsit elaludtunk, amikor megtaláltuk a korlátokat a motoron. Valentino a legjobb pillanatában érkezett meg teli energiával.”
Rossi ma már egyet jelent a Yamahánál töltött időszakával. A Honda elhagyásával vállalt kockázat nagyságát talán már nem is veszik észre.
Checa azt mondta: „Azt hiszem, ez bosszú volt számára”: „Azt hiszed, azért nyerek, mert Hondám van?” A Yamaha is sokat dolgozott. Drasztikus változásba kezdett. Sokat dolgoztunk a motorral, szerintem hihetetlen munkát végeztünk a Yamahával, de az elégtétel az, hogy a következő évben egy új motort készítettek, és vissza kellett térnünk a régihez.”
Rossi azt követelte amikor Lorenzo volt a csapattársa, hogy egy fal válassza el a Yamaha garázsát, de Checával nem volt ilyen probléma.
„Nagyon átlátható volt, pont olyan, mint amilyennek mi látjuk őt. Nagyon versenyképes, hatalmas képességei voltak. Mindenek előtt mentális menedzselési képessége volt. Ő egy másfajta srác volt, aki tanulni akart. Kivételes kapcsolatom volt vele. Nagyszerű lehetőség volt megosztani a garázst, az élményeket, a pillanatokat és a munkát az egyik legjobb versenyzővel, aki valaha is létezett.”
20 éve történt Rossi és Gibernau máig vitatott ütközése, a szabálykönyv ma a spanyol mellé állna