Fotó: Pertamina Enduro VR46 Racing Team
Fabio Di Giannantonio a jerezi teszten egy furcsa bukásban volt érintett.
A hétvégén ráfordul a mezőny a Francia Nagydíjra, egy kis szünet után. A Spanyol Nagydíjat követően volt egy teszt hétfőn Jerezben, ahol majdnem az egész mezőny részt vett. A teszt során a Fabio Di Giannantonio, a VR46 egyedüli elérhető pilótája – mert Franco Morbidelli a futamon elszenvedett sérülése miatt nem vett részt – egy nagyon fura bukást szenvedett el. Egy meglepő széllökés elfújta az olaszt az egyébként rendben lévő tesztje közben.
Az VR46 motorosa a tizennyolcadik volt a napon, mert ő kapta a feladatot, hogy új fejlesztéseket teszteljen a Ducatinak.
„Nagyon fontos volt számunkra, hogy megértsük, mire lesz szükségem. A csapattal még sosem teszteltem így, csak a versenyekről ismernek engem. Szóval fontos volt, hogy egy kicsit dolgozzunk a beállításokon és kipróbáljunk dolgokat, hogy megértsék az irányt.” – mondta Di Giannantonio
A Ducati eszközölt néhány új alkatrészt, köztük egy, a téli tesztekből átalakított darabot, ami az egyszeres futamgyőztesnek tetszett. Számára viszont a nyugodtabb környezet bizonyult a legértékesebbnek.
„Csak mentünk versenytempóra állított tempomattal, és kipróbáltunk néhány dolgot. Rendben volt a nap. Nem koncentráltunk az időre. Nem volt rá szükség.” – mondta a napjáról.
Az egyetlen váratlan dolog, akkor volt, mikor Di Giannantonio a tizenhármas kanyarban hirtelen elesett, a viharos szélben figyelmeztetés nélkül.
„Hirtelen egy hatalmas széllökést éreztem. Jó kör volt, de nem olyan, mint egy pályarekord, csak egy normális köridő. Aztán teljesen elvesztettem a motor elejét. Nem értettem, mi történt. Aztán láttam, egy csomó esernyőt, amik elrepültek a pályabíróktól! Szerencsére megúsztam baj nélkül.” – magyarázta az esetet.
A perecelés nem volt kihatással a nap további részére, szóval Diggia nyugodtan tesztelhetett tovább. Azonban úgy érzi, hogy nincs szükség radikális változtatásokra a motoron.
„Idén szinte minden alkalommal top ötben végeztünk. Ez azt jelenti, hogy nagyon gyorsak vagyunk, és az érzés már megvan, a motor működik. Az én esetemben nincs értelme nagy változtatásoknak. Csak néhány dolog kell, hogy maximalizáljuk a teljesítményt.” – értékelte a motorját.
Egyébként Di Giannantonio sérülés miatt kihagyta az előszezoni tesztek nagy részét, így az idén ez volt az első komolyabb tesztje.
Képzeletben bizonyára már sokan eljátszottunk a gondolattal, hogy egy repülő motorkerékpár nyergében az égig repülünk.…
Ausztrál az ausztrálnak küldött bátorítást. Szerdán jött a bejelentés, hogy Jack Doohan idei Forma-1-es szezonja…
Forma-1-mentes héten Puzzle péntek a Motorsportol.hu-n! Mivel mostanában az F1 LEGO lázban ég, és az…
Bár épp egy hét szünet van a Forma-1-ben, és pár napja született meg Max Verstappen…
Az Alpine F1-es csapatának korábbi csapatfőnöke, Oliver Oakes a héten mondott le, miközben testvérét, William…
Kevesebb, mint egy év és a Kick Sauber istállót átvéve gyári csapattal indul a Forma-1-ben…