Még komolyabban nem tudta vezetni az Aprilia idei motorját Jorge Martín, a hírek szerint nem is kér belőle.
A tavalyi világbajnok idei szezonja több, mint katasztrófa. A szezon még el sem kezdődött, de már kétszer lesérült. A Katari Nagydíjra visszatért, de minden eddiginél súlyosabb sérülést szenvedett el, mikor Fabio Di Giannantonio áthajtott rajta. Itt már a teljes felépülése lett a cél, nem az, hogy a szezonban bármi eredményt elérjen.
Az Aprilia szezonja sem sokkal jobb. Hat versenyhétvége után a gyártók bajnokságában sereghajtók, a csapatbajnokságban csak a Pramacot tudhatják maguk mögött. Versenyzői fronton legjobb helyezésük a tizedik a Trackhouse pilótája, Ai Ogura által. A gyári csapattól Marco Bezzecchi csak a tizenkettedik, Ogura csapattársa, Raúl Fernández pedig tizennyolcadik. Az otthonában lábadozó Martín aligha többet remélt, amikor tavaly az Olasz Nagydíj után aláírt az olasz gyártóhoz. Az akkori szóbeszéd szerint rekordgyorsasággal került az Apriliához barátja, Aleix Espargaró segítségével.
Az akkor kötött szerződésről nem sokat tudhatunk, csak annyit, hogy a 2026-os szezon végéig szól. Viszont most a Francia Nagydíj után kiderült, hogy Martin szerződésében létezik egy záradék, amely felmenti őt a 2026-os második évtől, ha a Francia Nagydíj után nem kerül a világbajnoki tabella élmezőnye közé. A jelenlegi helyzet alapján MotoGP regnáló bajnoka az év végén elhagyná új csapatát, miközben az olasz gyártó fontolóra veszi jogi lépés lehetőségeit, miszerint Martín nem azért áll ilyen rosszul, mert a motor gyenge, hanem mert sérült. Köztudott, hogy Martín a többszörös sérülései miatt jelenleg az utolsó a tabellán.
Ezt a forgatókönyvet szinte senki sem jósolta, amikor Martín és az Aprilia tavaly június elején elkötelezték magukat egymás mellett. Talán mondani sem kell, ez hatalmas átrendeződést idézhet elő a versenyzői piacon. Az Aprilia azonban nem enged, és nem akarja tétlenül nézni, hogy a MotoGP-projektjének központi szereplője úgy távozik, hogy nem tudott megfelelően versenyezni. A visszatérés időpontját még nem tűzték ki, de nem valószínű, hogy a július 11-13. között megrendezésre kerülő Német Nagydíj előtt visszatérhet.
A Motorsport.com megtudta, hogy a spanyol motoros pénteken jelen volt Le Mans-ban. A figyelemfelkeltés elkerülése végett nem látogatott ki a pályára, de több megbeszélést is tartott. A hírek szerint olyat, ahol tájékoztatta az Aprilia vezetőségét arról a szándékáról, hogy aktiválja a 2026-ra szóló felmentési záradékát. Nem meglepő módon ez sokkolta a noalei gyártó vezetőségét, akik most jogi lépéseket fontolgatnak szerződésszegés miatt, ha Martín távozna. A huszonhét éves versenyző viszont az Aprilia iránti tiszteletből hajlandó lenne meghosszabbítani ezt az értékelési időszakot, a szeptember 12-14-i San Marino Nagydíjig.
Ha Martín elhagyná az Apriliát nem lenne túlzottan sok opciója. Nagy valószínűséggel gyári ülésben gondolkodik, ahol így már két gyártó zsigerből kizárva. Az Aprilia, amit most hagyna el, a gyári Ducatinál pedig aligha bontanák fel a Marc Márquez Francesco Bagnaia párost. A KTM és a Yamaha jöhetne még szóba, de ott sem most lesz üresedés, mert mindkettő jelenlegi pilóta szerződéssel rendelkezik a jövő évre nézve. A Honda az, ahol most nincsenek kőbevésett szerződések, Joan Mir mellett még kérdéses a szabad hely. Luca Marini szerződése a japán csapattal ebben a szezonban lejár, és Johann Zarco nyíltan szeretné azt a pozíciót. Valószínűleg a Honda azonban nem lép addig, amíg Martin nem oldja meg az Apriliával fennálló konfliktusát, és hivatalosan is szabad lesz. Annyi biztos, hogy a pályán kívül is lesz olyan tényező, ami szolgáltatja az izgalmakat. A MotoGP világában pedig nem először láthatnánk szerződésbontást.