Fotó: Gold&Goose / Red Bull Content Pool
Az elképesztően hektikus Francia Nagydíjat megnyerő Johann Zarco szerint, a győzelem egy jó előrelépési lehetőség lesz a szerződésének a körforgatagában.
A kaotikus Le Mans-i futamot hazai közönség előtt húzta be magabiztosan Zarco, aki továbbra sincs szerződéssel a jövő évre. 2023-ban került a Pramactól az LCR Hondához, akiktől kétéves kontraktust kapott. Ez idén lejár és a francia motoros úgy érzi, jobb feltételeket kaphatna, akár egy gyári Honda ülést.
Azonban a LCR csapatfőnöke, Lucio Cecchinello a Francia Nagydíj előtt másképp gondolta a későbbi futamgyőztese gondolatát:
„Természetesen szeretnénk továbbra is együtt dolgozni Johannal. Azt hiszem, nagyon jó kapcsolatot alakítottunk ki vele, a csapattal. Úgy gondolom, hogy ez a megfelelő környezet, és véleményem szerint kár lenne változtatni. Természetesen megértem Johann álláspontját. De itt az LCR-ben ugyanaz az anyag, ugyanaz a gyári specifikációjú fejlesztés és alkatrészek állnak rendelkezésünkre, mint a nagycsapatnál. Szóval, nem igazán látom értelmét a presztízsen kívül, hogy a gyári csapatnak versenyezzen. De ez nem az én kezemben van. A HRC majd meghozza a helyes döntést.”
Az LCR esetében még nem hivatalos a Hondával való hosszabbítása, de ez csak formalitás. Az olasz média értesülései alapján az LCR a Honda szatellitcsapata marad a 2027-es új szabályciklusában is. A monacói csapat 2006 óta hűséges Honda vásárló, az elmúlt években még szorosabbra fűzte kapcsolatait a japán gyártóval. Az olasz GPOne-nak adott interjújában Cecchinello elárulta, hogy 2026 végéig meghosszabbította a Hondával a jelenlegi szerződését, és egy opcióval rendelkezik 2027-re, amíg a Dornával alá nem írják az új megállapodást.
A csapatok és a Dorna közötti következő megállapodás a MotoGP új korszakának kezdetére vonatkozik. Ekkor a bajnokság az 1000 köbcentis motorokról, 850 köbcentisre vált. Az új szabályok értelmében az aerodinamikát is visszaveszik, és a hasmagassági eszközöket is betiltják. A Honda az új szabályozást ugródeszkaként szeretné felhasználni, hogy a jelenlegi szabályciklus vége felé eltelt nehéz évek után ismét bajnoki címért küzdhessen.
A francia futam utáni sajtótájékoztatón Zarco arra a kérdésre, hogy a győzelme segíti-e a gyári ülésre való esélyeit, így válaszolt:
„Talán! A Hondával már a győzelem előtt is nagyon jók voltak a megbeszélések. A munka, amit végzek, és az érzés, amit velük, a csapattal és a munkamódszerrel érzek, attól nagyon boldogok vagyunk.”
Az immár kétszeres futamgyőztes úgy látja mindenképpen a Hondánál marad:
„Tudom, hogy a Hondánál maradok. Csak dönteni kell, hogy… Várom, mit tervez a Honda. Lucióval is nagyon világosan beszéltünk. Teljes támogatást kapunk a Hondától még az LCR-nél is. De egyértelműen a győzelem többet adhat hozzá ehhez. Szóval majd meglátjuk. A megbeszélések nagyon pozitívak. Most már csak idő kérdése lesz, és mindenre választ kapunk.”
Ha Zarco 2026-ra a gyári csapathoz kerül, akkor valószínűleg Luca Marini helyére, mivel az olasz szerződése az idei szezon után lejár. Egyelőre minden esély a francia mellett szól, de a hírek szerint Jorge Martín elvágyódik az Apriliától és a Hondát nézte ki magának. Ahogy már Pedro Acostával is összeboronálták a Hondát, és a Superbike-ban versenyző Toprak Razgatliogluval szintén. Szóval ez a mizéria többszereplős lehet.
Az viszont biztos, hogy harmincnégy éves versenyző a Honda legjobbja. Most hetvenkét ponttal rendelkezik, jelentősen megelőzve a többi Hondát. A gyári motoron ülő Marini neve mellett harminchét pont áll, amíg csapattársának, Joan Mirnek mindössze tizenkettő. A Honda szabadkártyás versenyzője, Takaaki Nakagami, aki eddig csak a Francia Nagydíjon indult, majdnem egy csapásra megelőzte Mirt, a hatodik helyért szerzett tíz pontjával. Zarco csapattársának, Somkiat Chantrának még nincs pontja.
Az Emilia-Romagna Nagydíj kapcsán újabb "F1-es" receptet hozok. Bár korábban már mutattam egy ide illő…
A női F1 Academy bajnokság 2024-es szezonjáról is készült dokumentumfilm-sorozat a Netflixre, a Forma-1-es Drive…
1950 május 13-án, Silverstone-ban indult világhódító útjára a Forma-1 új korszaka. A Silverstone pályáját korábban…
Új támogatóval bővült Mick Schumacher tábora, akinek minden feltett szándéka, hogy visszatérjen a Forma-1-be. A…
Még komolyabban nem tudta vezetni az Aprilia idei motorját Jorge Martín, a hírek szerint nem…
Karrierje egyik, ha nem a legpocsékabb idénykezdetén van túl Fernando Alonso. A kétszeres világbajnok hat…