Moto

Főszerepben a világbajnok, aki már készül a nagy kilépésre – az is lehet, hogy a Honda lesz a megmentő

A kezdetben harmonikus kapcsolat sajnálatos módon rossz véget ér: minden jel arra utal, hogy a MotoGP világbajnoka, Jorge Martín és az Aprilia Racing útjai hamarosan elválnak. Egy nappal a 2024-es mugellói GP után jelentették be, hogy Martín többéves szerződést kötött a noalai gyárral. Most azonban nagy a baj.

Január 16-án az Aprilia megkezdte a 2025-ös MotoGP-szezont, és a teljes csapat átszervezésének részeként ünnepelte Martín hivatalos érkezését.

Több mint öt hónappal ezelőtt, Milánóban így nyilatkozott: „Nagyon várom ezt az új kihívást: győzni az Apriliával. A céljaim világosak; most az a feladatom, hogy a lehető legjobbat hozzam ki magamból – ez vonatkozik az Apriliára és rám személyesen is. Jó helyen vagyok ahhoz, hogy nagy dolgokat érjek el, izgalmas kihívás előtt állunk. Mindannyian nagyon elszántak vagyunk. Nagyon jól érzem magam ebben a csapatban, és úgy érzem, ez a megfelelő hely számomra.”

A 2025-ös szezon azonban drámai fordulatot vett, mivel a szezon előtti tesztek és a nyitóverseny is elmaradtak sérülések miatt. A katari GP-n való visszatérése sem hozott szerencsét, hiszen Martín az edzések és az első futam során még talpon maradt, de a nagydíjat nem tudta befejezni. Egy apró vezetési hiba súlyos sérüléseket okozott, és ismét kórházba került. Egyelőre nem ismert, mikor térhet vissza. A közelmúlt információi szerint a felépülése legalább egy hónapig eltart majd. Martín emiatt kihagyja a közelgő silverstone-i és aragóniai versenyeket is.

Jorge Martín bizalma az Aprilia projekt iránt teljesen megcsappant.

Megbízható forrásból úgy tudjni, hogy Martín már kezdeményezte a szakítást, és fontolgatja, hogy nem teljesíti a szerződéséből rá háruló kötelezettségeket. Ezen felül az is kiderült, hogy Martín tisztelettel, de nem a radikális szakítás mellett döntött, hanem javasolta az Aprilia számára, hogy még hat MotoGP- hétvégén versenyezzenek együtt, mielőtt közösen döntenek a jövőről.

Az Aprilia ragaszkodik a meglévő szerződéséhez, és nem tudnak hibát találni a partnerségben. Jelenleg hivatalos nyilatkozat nem érkezett a márkától. A helyzet azonban egyértelműen egy rémálom szintjén van: a MotoGP-ben való végső felemelkedés helyett most a visszaesés fenyeget, és ez különösen nagy veszteség Jorge Martín nélkül, ami jelentős visszaesést jelentene.

Továbbá, úgy tudni, hogy a távozás mögött legalább egy másik ajánlat is állt. Az első pályázó a Honda volt, amely a hatalmas erőforrásaival és pénzügyi támogatásával biztosabb és jövedelmezőbb utat kínálhatott a bajnoki címhez. Ez az ajánlat 2026-ban indulna, és lehetővé tenné Martín számára, hogy tiszta lélekkel térjen vissza, 100 százalékosan felkészülve.

Vörös Kamilla

Recent Posts

Farkas Kevin Magny-Cours-ra hangolt – pozitív hetet zárt a Balaton Park Circuiton

Farkas Kevin a hétvégén Magny-Cours-ban folytatja szereplését a FIM Junior GP sorozatban. Farkas Kevin a…

33 perc ago

Kamionverseny hangulatok, Slovakia Ring – Te is ott voltál?

Miután már megnézhettétek a Slovakia Ringen készült interjúnkat Kiss Norbival, Steffen Faasszal és Jochen Hahnnal,…

2 óra ago

Rossi Attila Moor a Balaton Park Circuit-ről: Ez egy igazi versenypálya!

Szombaton a Magyar Motorsport Szövetség (MAMS) és a Balaton Park Circuit jóvoltából a magyar licensszel…

3 óra ago

F1 kvíz: Közepes erősségű fejtörő a nagy múltú Brit Nagydíjról

A legnagyobb Forma-1-es történelemmel bíró állomás következik a versenynaptárban, a Brit Nagydíj. Így természetesen a…

4 óra ago

A valóságban is autóversenyző lesz Brad Pitt?

Több helyről érdeklődnek a Brad Pitt iránt a motorsportban. Múlt héten megjelent az F1-film, ami…

6 óra ago

„Mint egy állat” – Bezzecchi mindent feltett a holland futamon

Marc Márquez győzelmével zárult a Holland Nagydíj a MotoGP-ben, mögötte Marco Bezzecchi ért célba másodikként,…

16 óra ago