Fotó: MotoGP Media
Randy Mamola, aki 13 alkalommal diadalmaskodott a királykategóriában, valamint négyszer végzett a bajnokság második helyén, keresztezte útját Rossival, amikor az a versenyző visszavonulása után tesztpilótaként maradt a paddockban.
Mamola kérdezték arról, hogy melyek a legkülönösebb verseny előtti szokásai, és azonnal a Doktor, Valentino Rossi jutott eszébe.
„Ha figyelted Valentinót, láthattad, hogy voltak bizonyos rituáléi, mint például, hogy megérintette a fülét, mielőtt kijött a garázsból, vagy megérintette a térdét, mielőtt átment a célvonalon. Azt is csinálta, amit Rafa Nadal: megigazította az alsónadrágját. Ez elég furcsa volt. A vicc az, hogy én mindig mondogattam Dornának: »Miért ismétlitek ezt állandóan minden hétvégén?« — mert ez Rossi szokása volt. Igen, de egy alkalom elég egy hétvégére. Azt hiszem, ez volt az egyik legmeghökkentőbb szokás.”
„Emlékszel, hogy mindig megfogta a lábtartót, mielőtt felült a motorra? Amikor év végén Valenciában teszteltem a motorokat, minden alkalommal, amikor Valentino Yamaháján ültem, leguggoltam és megfogtam a lábtartót. Azt mondták: »Ha összetöröd, megölünk!« Én meg feleltem: »Ez majd megakadályozza, hogy összetörjem magam…«.”
Mamola a legkülönösebb babonákról is beszélt, amelyekkel a versenyzés során találkozott.
Az egyik legemlékezetesebb Mick Grant neve volt, a hétszeres Isle of Man TT győzteséé.
„Volt egy Mick Grant nevű versenyző” — mosolygott Mamola. „Egy brit magazinban olvastam a babonákról. Volt, hogy öltözködés közben, ha elejtette a kesztyűjét, úgy érezte, meg kell kérnie valakit, hogy vegye fel. Minden alkalommal, amikor én is leejtem a kesztyűmet, mikor felöltözöm, arra gondolok: »Milyen szerencsétlen volt Mick Grant!« És felszedem a földről!”
A 23 éves új-zélandi F1-es versenyző, Liam Lawson elismerte, hogy naiv volt, mikor azt gondolta,…
Helmut Marko kimondta, hogy Laurent Mekies mérnöki tehetsége teszi őt olyan erős vezetővé a Red…
Carlos Sainz elmondta, mi az egyetlen dolog, ami leginkább frusztrálja a Williams Racing alakulatához való…
A pályaautózásra Adrian Newey által tervezett Red Bull RB17 gyorsabb, mint egy F1-es autó a…
Sokáig Marco Bezzecchi vezette a futamot, ám végül Marc Márquez húzta be a történelmi versenyt…
Max Verstappen a nyári szünet előtt végleg eloszlatta a Mercedeshez való átigazolásról szóló találgatásokat, és…