Moto

Marc Márquez figyelmeztetett: „Egyetlen versenytől sem félek”

A MotoGP éllovasa, Marc Márquez magabiztosan nyilatkozott a szezon hátralévő részével kapcsolatban, és világossá tette: nincs olyan pálya, amitől tartana. Ugyanakkor elismeri, hogy lesznek kihívást jelentő futamok.

A nyolcszoros világbajnok látványosan kezdte első idényét a gyári Ducati csapat színeiben: eddig mind a hat sprintversenyt megnyerte, és a hat nagydíjból hármat is behúzott. Ezzel 22 pontos előnyre tett szert a tabella élén – legközelebbi riválisa nem más, mint öccse, Álex Márquez, aki a Gresini Ducati színeiben versenyez.

A következő fordulót Silverstone-ban rendezik, ahol Marc korábban csak egyszer, még 2014-ben tudott győzni a királykategóriában. Ez a helyszín hasonlóan „problémás” számára, mint Katar volt – ahol szintén 2014 óta nem nyert, egészen az idei évig, amikor rögtön duplázni tudott.

A Francia Nagydíjat követően – ahol esős körülmények között a második helyen zárt – Márquezt arról kérdezték, van-e olyan pálya, ahol előre sejti, hogy szenvedni fog. A válasza egyértelmű volt:

„Nincs. Ez a cél. Persze tudom, hogy lesznek olyan versenyek, ahol küszködni fogok, de soha nem úgy érkezem egy hétvégére, hogy ezt előre feltételezném. Majd pénteken, az első edzések után kiderül, hol tartunk. De őszintén, a Katari GP után – ami kemény, de sikeres verseny volt – kijelenthetem: nem félek egyetlen pályától sem.”

Hozzátette, hogy bár tudja, lesznek nehéz hétvégék, a legfontosabb cél most az, hogy ne veszítse el a bajnoki előnyét – mint ahogyan az Austinban és Jerezben történt.

Austinban, az Amerikai Nagydíjon az élről bukott, miközben éppen szezonbeli harmadik győzelmére hajtott. Jerezben, a Spanyol GP-n pedig korán kiesett a dobogós pozícióból.

A szezon második felében Márquez előtt több olyan pálya is áll, ahol még nem sikerült nyernie: például az Osztrák Nagydíj, valamint Indonézia és Portugália.

Vörös Kamilla

Recent Posts

A 2026-os F1-es autók lassabbak lesznek, de nem ez a lényeg!

Az FIA szerint túl nagy hangsúlyt kapott a 2026-ban érkező új szabályrendszer kapcsán az, hogy…

9 óra ago

Világos a Cadillac álláspontja Horner lehetséges F1-es szerepével kapcsolatban

A Cadillac eloszlatta azokat a pletykákat, miszerint a formálódó F1-es csapata lehetőség lenne a Red…

10 óra ago

Quartararo bepöccent a lemaradó Yamaha miatt, már csak a V4-ben bízik

Fabio Quartararo hétvégéje magyar hétvégéje korántsem mondható sikeresnek. A francia nagyon őszintén beszélt, többek között…

11 óra ago

Technikaisport-menedzser szakot indít a Széchenyi István Egyetem

A győri Széchenyi István Egyetem technikaisport-menedzser szakirányú továbbképzési szakot indít szeptembertől. A jelentkezési feltétel bármely…

12 óra ago

Várhatóan két Forma-1-es motor is figyelemre méltó lesz 2026-ban

A 2026-os idény állandó bizonytalansága közepette Juan Pablo Montoya két gyártót nevezett meg, amelyek szerinte…

13 óra ago

Eldőlt a többszörös világbajnok jövője – Körvonalazódik a pilótapiac

Újabb ülés kelt el a Superbike-ban, megvan Álvaro Bautista következő állomáshelye. Kedden délelőtt bejelentette a…

14 óra ago